26/04/2024

رافائل نادال با رکورد فدرر و جوکوویچ در زمینه قهرمانی‌های معتبر برابری کرد

  • توسط سروش
  • 12/09/2019
  • 0

رافائل نادال روز دوشنبه با کسب قهرمانی در مسابقات یو اس اوپن ۲۰۱۹ تعداد قهرمانی‌های تنیس معتبر خود را به عدد ۵۴ رساند و در این زمینه با رکورد راجرر فدرر و نواک جوکوویچ برابری کرد.

رافائل نادال به رکورد فدرر و جوکوویچ رسید

این فوق ستاره تنیس اسپانیایی یکشنبه شب در پارک فلاشینگ مدوز نیویورک، پس از پایان جدال حماسی خود با دنیل مدودف که پنج ست طول کشید، زمانی که تلویزیون بزرگ استادیوم لحظات برتر نادال در نوزده قهرمانی گرند اسلمش را نشان می‌داد احساساتی شده بود. نادال از نظر تعداد قهرمانی‌های گرند اسلم تنها با اختلاف یک قهرمانی نسبت به فدرر در رده دوم قرار دارد. پس از این دیدار، رافائل نادال در مصاحبه تلویزیونی اعتراف کرد:

دیدن تمام چیزهایی که آنها را پشت سر گذاشته‌ام و اینکه بتوانم هنوز هم اینجا باشم برای من چیز خاصی است. من لحظات سختی را پشت سر گذاشتم، به‌خصوص از نظر فیزیکی. وقتی که با مشکلات فیزیکی روبه‌رو می‌شوید، سپس مسائل روحی و روانی نیز دشوار می‌شوند. احساساتی که داشتم به‌خاطر تماشای تمام این موفقیت‌ها بود، در آن لحظه تمام آن دقایق در ذهنم زنده شدند.

رافائل نادال جوکوویچ فدرر

رفائل نادال پیش از این در فصل ۲۰۱۹ در مسابقات رولاند گاروس (غلبه بر دومنیک تیم)، مسابقات تنیس رم (غلبه بر جوکوویچ)، راجرز کاپ در مونترال (غلبه بر مدودف) نیز به قهرمانی رسیده بود. با قهرمانی در یو اس اوپن، رافائل نادال در زمینه کانورشن ریت (کسب امتیاز از طریق بریک پوینت) در مسابقات قهرمانی گرند اسلم، Nitto ATP Finals و تورنمنت‌های هزاری امتیازی مسترز ATP با جوکوویچ برابری کرد. به ‌طرز غیرقابل باوری، هم رافائل نادال و هم جوکوویچ ۵۴ قهرمانی معتبر خود در ۱۸۲ رویداد تنیس را با کانورشن ریت ۳.۴ به‌دست آورده‌اند.

راجر فدرر در سن ۳۸ سالگی نیز ۵۴ قهرمانی معتبر دارد اما این قهرمانی‌ها را در تعداد بیشتری از مسابقات کلی (۲۳۱) کسب کرده است و کانورشن ریت ۴.۳ دارد. جوکوویچ در هفته جاری با رکوردی از جیمی کانرز برابری خواهد کرد. جوکر اکنون ۲۶۸امین هفته صدرنشینی خود در رنکینگ را تجربه می‌کند و از این نظر در رده سوم و کنار کانرز در فهرست بیشترین هفته صدرنشینی توسط یک تنیسور قرار خواهد گرفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار