29/03/2024

آنجلیک کربر نخستین دیدار خود در اوپن بیجینگ چین را با پیروزی پشت سر گذاشت

  • توسط مینا
  • 30/09/2019
  • 0

رقابت‌های ۵۰۰ امتیازی اوپن چین (بیجینگ) از سال ۲۰۰۴ در تقویم فدراسیون جهانی تنیس مردان و زنان گنجانده شده و یکی از تورنمنت‌های مهم سالانه ATP و WTA به حساب می‌آید. آنجلیک کربر در اولین دیدار حریف خود را شکست داد.

پیروزی آنجلیک کربر در تنیس بیجینگ

در شروع این مسابقات و در بخش انفرادی بانوان، آنجلیک کربر آلمانی که سابقاً در صدر رنکینگ تنیس بانوان قرار داشت، موفق شد در اولین بازی خود در این رقابت‌ها به پیروزی برسد. کربر ۳۱ ساله که در جایگاه ۱۲ جهان قرار دارد و پس از مدت‌ها از جمع تاپ تن خارج شده است، توانست در شروع کار خود در رقابت‌های اوپن چین با نتیجه ۲-۱ از سد ژانگ شوای از کشور چین بگذرد. از مرحلۀ یک سی و دوم این مسابقات و در دیداری که یک ساعت و ۵۴ دقیقه به طول انجامید، آنجلیک کربر با نتایج ۶-۲، ۱-۶ و ۶-۴ توانست مقابل نفر دومِ تنیس بانوان چین به پیروزی برسد و راهی دور یک شانزدهم پایانی این رقابت‌ها شود. کربر در واقع با این پیروزی نه تنها به دور دوم مسابقات اوپن چین صعود کرد، بلکه توانست انتقام شکستِ سال گذشتۀ خود در مسابقات بیچینگ را از ژانگ شوای بگیرد. آنجلیک کربر پس از پیروزی برابر تنیسور چینی در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت:

فکر می‌کنم مسابقۀ سخت و پرفشاری را پشت سر گذاشتم. در انتهای این دیدار و به خصوص در ست سوم سعی کردم برای تک تکِ امتیازات این بازی بجنگم و شانس خودم را برای برد افزایش دهم. خوشحالم که توانستم در ست سوم به پیروزی برسم تا در دور دوم این رقابت‌ها حضور داشته باشم.

آنجلیک کربر برخلاف امسال، در سال گذشته فصل بسیار موفقی را پشت سر گذاشت و توانست به رتبه نخست رنکینگ زنان نیز دست یابد. او در سال ۲۰۱۸ موفق به فتح سه تورنمنت حرفه‌ای تنیس از جمله مسابقات گرند اسلم ویمبلدون شده بود. ژانگ چینی در این بازی تنها توانست از ۴ فرصت خود از مجموع ۱۴ بریک پوینتش استفاده کند که این آمار برای کربر به ۵ فرصت از ۷ بریک پوینت می‌رسید. ضمن اینکه هر دو تنیسور توانستند دو امتیاز مستقیم از سرویس‌هایشان به دست آورند. در بسیاری از آمارهای این دیدار دو تنیسور عملکرد یکسان و مشابهی را به نمایش گذاشتند و کربر صرفا به دلیل خطای کمتر و تجربۀ بیشترش توانست در این نبرد جانانه پیروز بیرون آید.

آنجلیک کربر

آنجلیک کربر در ادامۀ صحبت‌هایش اظهار داشت:

دور اول هر تورنمنتی برای به دست آوردن ریتم، رسیدن به مسابقات و بازی کردن در آن همیشه سخت بوده است. مطمئناً سعی خواهم کرد برای دور بعدی مسابقات اعتماد به نفسم را بالاتر ببرم.

کربر ست نخست را با صلابت آغاز کرد و توانست در گیم‌شماری با نتیجه ۴-۰ پیش افتد. اما ژانگ موفق شد در دو گیم بعد از آن به پیروزی برسد و نتیجه را ۴-۲ کند. هر چند عملکرد خوب تنیسور آلمانی اجازه خودنمایی بیشتر را به ژانگ شوای نداد تا ست نخست با حساب ۶-۲ به سود آنجلیک کربر خاتمه یابد. اما در ست دوم، این ژانگ چینی بود که نسخۀ کربر را در هم پیچید و توانست در ظرف ۳۱ دقیقه با حساب ۶-۱ این ست را به سود خود به پایان برساند. ست سوم و پایانی اما رقابت نزدیکی را از هر دو تنیسور شاهد بودیم که کربر با توجه به تجربۀ بالاترش توانست در گیم‌های پایانی موفق عمل کند و سرانجام با امتیاز ۶-۴ به پیروزی رسیده و راهی دور بعد شود. تنیسور آلمانی در دور یک شانزدهم پایانی باید به مصاف پولونا هرکوگ از اسلوونی برود. کربر در پایان صحبت‌هایش درباره رویارویی با هرکوگ گفت:

من او (هرکوگ) را به خوبی می‌شناسم. چند باری مقابل یکدیگر بازی کرده‌ایم و می‌دانم تا چه حد او تنیسور خوبی است. مهم‌ترین نقطۀ قوت او، سرویس‌های خوب و هدفدارش است که واقعا به توپ محکم و سریع ضربه می‌زند. من باید همانند امروز بازی خوب خود را انجام دهم تا شانس این را داشته باشم که به دور بعد صعود کنم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار