28/03/2024

آیا می توان به بازی تنیس در شرایط بارانی پرداخت؟

  • توسط آزاده یوسفی
  • 10/12/2019
  • 0
آیا می توان به بازی تنیس در شرایط بارانی پرداخت؟

اگر تا به حال چندین بازی حرفه ای تنیس را تماشا کرده باشید، خواهید دید که زمانی که باران می بارد، بازی تنیس متوقف می شود. اما در خارج از این جریان ، آیا امکان پرداختن به بازی تنیس در شرایط بارانی وجود دارد؟
برای پاسخ به این سوال، ابتدا لازم است نگاهی به چرایی متوقف شدن بازی های حرفه ای در شرایط بارانی بیاندازیم. اولین نکته و پاسخ به این سوال این است که بازی تنیس در شرایط بارانی به دلیل جلوگیری از بروز آسیب دیدگی در بازیکنان متوقف می شود. به ویژه بازی در خاک رس و به طور کل زمین های بازی می تواند آسیب های جدی به بازیکنان وارد نماید. یک زمین خیس و نم دار برای بازیکنانی که به طور جدی و حرفه ای در حال مسابقه دادن می باشند بسیار لغزنده و خطرناک می باشد.

با این وجود، بسیاری از بازی ها چه دوستانه و چه رقابتی در هنگام بارش باران نیز صورت پذیر است. مگر در حالتی که بارش باران به قدری شدید باشد که امکان بازی به هیچ عنوان در آن شرایط وجود نداشته باشد.

کشورهای بسیاری در جهان وجود دارند که بارش باران در آن ها به مراتب بیش از نقاط دیگر جهان بوده و بازی نکردن در چنین شرایطی به معنای کنار گذاشتن این رشته ورزشی می باشد. به ویژه در مواردی که زمین های سرپوشیده برای تمرینات تنیس وجود نداشته باشد. بنابراین می بایست به طور دقیق تر به بازی تنیس در شرایط بارانی و مسائل مربوط به آن پرداخت.

بازی تنیس در شرایط بارانی و مرطوب

بازی تنیس در شرایط بارانی و مرطوب

تمرین و بازی در زمان بارش باران تجربه جالبی نیست. در این شرایط توپ تنیس بسیار سنگین و غرق در آب می شود. همچنین جابه جایی و حرکت در طول زمین برای بازیکنان در چنین شرایطی نیاز به توجه و احتیاط بیشتری دارد. به یاد داشته باشید که بروز آسیب و پارگی در رباط شما در هنگام بارش باران به شدت افزایش می یابد.

قابل ذکر است که مواقعی وجود دارد که شما در هر صورت می بایست خارج از خانه و در زیر باران به تمرین و بازی بپردازید. هیچ گونه قانون و مشکلی جهت تمرین و بازی تنیس در شرایط بارانی وجود ندارد تا زمانی که احتیاط های لازم در ارتباط با این عمل انجام گیرد.
در این شرایط لازم است کمی به حرکات پاهای خود با دقت بیشتری توجه نمایید؛ هرچند این امر به تنهایی باعث می شود نتوانید آزادانه حرکت کنید.

به همراه داشتن حوله برای خشک کردن راکت

در هنگام بارش باران راکت شما خیس می شود. بنابراین برای پاک کردن و خشک کردن آن نیاز است یک حوله با خود همراه داشته باشید تا بتوانید تمامی قسمت های آن به ویژه دسته آن را خشک نمایید. همچنین وجود یک حوله برای خشک کردن بدن خود نیز ضروری است. می توانید از حوله برای خشک کردن صورت و دستان خود استفاده نمایید.

هنگامی که کار خود را با حوله به پایان رساندید، آن را در جایی خشک نگه دارید تا از خیس شدن زیر باران در امان بماند. هرچند بعد از مدتی حوله با وجود خشک کردن خود و راکت خیس می شود و بنابراین به همراه داشتن چندین حوله می تواند در این شرایط مفید واقع شود. در هنگام بازی تنیس در شرایط بارانی می بایست دست خود را خشک نگه داشته تا بتوانید به حفظ تعادل در نگهداری راکت در دست خود کمک نمایید.

استفاده از کلاه لبه دار برای جلوگیری از خیس شدن چشمان

برای دید بهتر و کمک به جلوگیری از خیش شدن چشمان خود در زیر باران، بهتر است از یک کلاه لبه دار استفاده نمایید. در امان نگه داشتن چشمان خود از خیس شدگی در این شرایط می تواند در عملکرد شما در بازی تنیس در شرایط بارانی نقش بالایی داشته باشد.
همچنین استفاده از کلاه باعث می شود سر شما تا میزانی از خیس شدن در امان باشد. حتی کلاه های ضد آبی برای قرار گیری در شرایط بارانی وجود دارند که می توانید آنها را تهیه و از آن ها استفاده نمایید.

استفاده از بارانی نازک

استفاده از یک بارانی نازک و سبک به هنگام بارش باران از خیس شدن کامل شما در این شرایط جلوگیری می کند. به خاطر داشته باشید که نازکی اینگونه تن پوش ها بسیار مهم بوده تا بتوانید از عملکرد کافی و انعطاف پذیری بالایی طی مدت استفاده از آن برخوردار باشید. بنابراین از میزان ضخامت بارانی و گرمای داخلی آن اطمینان حاصل نمایید.

استفاده از کفش های مناسب

استفاده از کفش مناسب جهت بازی تنیس در شرایط بارانی از مهم ترین اقدامات یک ورزشکار تنیس می باشد. وقتی زمین تنیس خیس باشد، لغزندگی آن بیشتر می شود. بنابراین یک جفت کفش تنیس مناسب می تواند از میزان لیزخوردگی شما تا حد زیادی جلوگیری نماید. اما به یاد داشته باشید که استفاده از یک کفش مناسب به هیچ عنوان نمی تواند به طور صد در صد محافظ شما در برابر آسیب دیدگی باشد. بنابراین لازم است با هر گونه پوششی، احتیاط لازم را در حین بازی داشته باشید.

به همراه داشتن توپ های تنیس اضافه

به همراه داشتن توپ های تنیس اضافه

همان طور که گفته شد در شرایط بارانی توپ ها سنگین و پر آب می شوند. بنابراین بعد از مدتی کارایی اولیه را نداشته و ممکن است با ضربات اشتباهی روبه رو شوید. این مورد می تواند تجربه ناخوشایندی در بازی تنیس در شرایط بارانی را برای شما رقم زند. بنابراین به همراه داشتن چندین توپ کمکی و مازاد می تواند موثر واقع شده و به محض این که حس کردید توپ سنگین شده آن را تعویض نمایید. توپ های خیس را جایی به دور از باران نگه دارید تا خشک شوند.

محافظت از وسایل و تجهیزات قبل و بعد از بازی

به منظور محافظت از وسایل و تجهیزات ورزشی خود کیفی جداگانه به همراه داشته باشید تا بتوان راکت، توپ و دیگر وسایل را در آن نگهداری نمود. این امر باعث می شود تا در صورتی که وسیله ای خیس بود از برخورد و تماس با دیگر وسایل جلوگیری شود.

اگر در مکانی قرار دارید که می توانید کیف و وسایل خود را زیر سقفی و به دور از بارش باران نگه دارید، دریغ نکرده و برای جلوگیری از خیس شدن وسایل این کار را انجام دهید. در غیر این صورت کیف ورزشی می بایست خود به تنهاییی قادر به جلوگیری از ورود آب به داخل و خیس شدن وسایل گردد. بدین منظور تهیه یک کیف ضد آب و استفاده از آن جهت بازی تنیس در شرایط بارانی امری ضروری است.

سخن آخر

از آنجا که بسیاری از مسابقات تنیس در شرایط بارانی انجام می گیرند، بد نیست که هر از گاهی و در زیر باران به تمرین و بازی تنیس بپردازید. این امر به شما کمک می کند تا بازی خود را در چنین شرایطی بهبود بخشیده و منطبق با شرایط موجود به بازی تنیس بپردازید.
کافی است اطمینان داشته باشد که با تجهیزات اضافه به جنگ باران رفته و می توانید از عهده قرار گیری در زیر باران و تمرین تنیس برآیید. همچنین به توپ تنیس دقت کرده و همان طور که گفته شد به محض خیس شدن و سنگین شدن آن را تعویض نمایید.

در هنگام بازی تنیس در شرایط بارانی علاوه بر این که می بایست به حرکات خود دقت نمایید تا دچار آسیب دیدگی نشوید، می بایست حرکات و شدت ضربات خود را افزایش دهید چرا که سنگینی توپ و بارش باران مانع از انعطاف کامل بدنی شما و حرکات مختلف می شود.

بنابراین توجه داشته باشید که هرچند بازی تنیس در زیر باران تجربه ای جالب نیست اما امری کاملا امکان پذیر است. در برخی مواقع جایگذینی برای آن وجود نداشته و شما قادر به عوض کردن شرایط نیستید. برای انطباق پذیری با چنین شرایطی تجربه تمرین و بازی تنیس در شرایط بارانی را از دست ندهید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار