28/04/2024

صعود استفانوس تسیتسیپاس و الکساندر زورف به دور سوم مسابقات مسترز شانگهای

  • توسط سروش
  • 10/10/2019
  • 0

روز چهارم از رقابت‌های مسترز ۱۰۰۰ امتیازی شانگهای چین، با پیروزی استفانوس تسیتسیپاس یونانی و الکساندر زورف آلمانی همراه بود تا این دو تنیسور به دور یک هشتم پایانی این تورنمنت آسیایی صعود کنند.

پیروزی استفانوس تسیتسیپاس یونانی و الکساندر زورف

استفانوس تسیتسیپاس یونانی توانست در دومین بازی خود در مسابقات مسترز رولکس شانگهای در دو ست متوالی برابر فلیکس اوژه الیاسیم به پیروزی برسد تا به مرحلۀ یک هشتم پایانی این رقابت‌ها صعود کند. استفانوس تسیتسیپاس در دیداری که دو ساعت و شش دقیقه به طول انجامید و هر دو ست آن نیز به تای بریک کشیده شد، موفق شد با نتایج ۷-۶ (۷-۳) و ۷-۶ (۷-۳) برابر اوژه الیاسیم به برتری برسد و راهی دور بعد شود.

این نخستین پیروزی استفانوس مقابل اوژه الیاسیم در دیدارهای رودرو بود تا در چهارمین تقابل بین این دو تنیسور، نتیجه ۳-۱ به سود تنیسور کانادایی باشد. استفانوس سخت به دنبال آن است که بتواند با موفقیت در این مسترز ۱۰۰۰ امتیازی و امتیازات لازمی که بدست می‌آورد در مسابقات انتهای فصل Nitto ATP Finals که در ماه نوامبر در شهر لندن برگزار می‌شود، راه یابد. این تنیسور جوان یونانی روز پنج‌شنبه و در مرحلۀ یک هشتم باید به مصاف هوبرت هورکاسز لهستانی برود. استفانوس تسیتسیپاس پس از صعود به دور سوم مسترز شانگهای در جمع خبرنگاران گفت:

می‌دانستم که بازی سختی مقابل حریفم خواهم داشت و این اتفاق سخت نیز امروز به وقوع پیوست. سعی کردم بیشترین تمرکز لازم را برای این مسابقه به کار بندم و احساس می‌کنم تمام توانم را خرج کردم تا در پایان این دیدار به پیروزی برسم.

استفانوس تسیتسیپاس

استفانوس تسیتسیپاس قهرمان مسابقات Next Gen ATP در سال ۲۰۱۸ به حساب می‌آید و در فاصلۀ پنج هفته مانده تا شروع مسابقات لندن، فرصت این را خواهد داشت تا با موفقیت و پیروزی در تورنمنت‌های آتی بتواند به عنوان یکی از سه تنیسور باقی‌مانده در جدول اصلی این رقابت‌ها جای گیرد. او هم‌اکنون با ۳,۴۶۰ امتیاز در جایگاه ششم رده‌بندی انتخابی رقابت‌های لندن قرار دارد. در سوی دیگر، فلیکس اوژه الیاسیم با ۳۳ پیروزی و ۲۲ شکستی که در طول فصل کسب کرده است، توانسته حضور خود را در تورنمنت Next Gen ATP سال ۲۰۱۹ قطعی سازد.

در یکی دیگر از مسابقات مهم مرحله یک شانزدهم پایانی مسابقات مسترز شانگهای، الکساندر زورف آلمانی توانست با حساب ۲-۰ برابر جرمی چاردی از کشور فرانسه به پیروزی برسد تا به دور سوم این رقابت‌ها صعود نماید. دیدار بین چاردی و زورف نیز همانند بازی تسیتسیپاس و اوژه الیاسیم هر دو ست آن به تای بریک کشیده شد و هواداران شاهد یک رویارویی نزدیک و تماشایی بودند. در دیداری که یک ساعت و ۴۹ دقیقه به طول انجامید، الکساندر زورف که در جایگاه شمارۀ ۶ دنیا قرار دارد توانست با امتیازات ۷-۶ (۱۵-۱۳) و ۷-۶ (۷-۳) مقابل چاردی به برتری برسد تا در مرحله یک هشتم پایانی حریف آندره روبلف از روسیه شود.

روبلف در دیدار مرحله یک شانزدهم پایانی خود توانسته بود برابر جان میلمن استرالیایی که هفتۀ گذشته به فینال مسابقات راکوتن ژاپن راه یافته بود، به پیروزی برسد. ست نخست این دیدار مهیج نزدیک به یک ساعت به درازا کشید و سرانجام زورف در امتیاز ۱۵ در تای بریک موفق شد از سد چاردی ۳۲ ساله بگذرد. الکساندر زورف با این پیروزی شمار امتیازات خود را از ابتدای فصل تاکنون به ۲,۳۴۵ رساند تا در جایگاه شمارۀ هشتم رده‌بندی انتخابی مسابقات لندن قرار گیرد. در دیگر دیدارهای مهم انجام شده در دور دوم مسابقات مسترز شانگهای می‌توان به پیروزی ۲-۰ کارن خاچانوف روس مقابل تیلور فریتز آمریکایی و برد ۲-۰ دیوید گوفین بلژیکی برابر میخائیل کوکوشین قزاقستانی اشاره کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار