28/03/2024

دنیل مدودف: لطفا به من نگویید شکست ناپذیر!

  • توسط سروش
  • 09/10/2019
  • 0

بی‌تردید دنیل مدودف ، یکی از برترین بازیکنان حال حاضر تنیس دنیا بوده که فصل بسیار خوبی را در مسابقات و تورنمنت‌های مختلف تنیس سپری کرده است.

مصاحبه دنیل مدودف

این تنیسور ۲۳ سالۀ روس حال در اندیشۀ قهرمانی در رقابت‌های مسترز رولکس شانگهای در سال ۲۰۱۹ است تا به چهارمین عنوان این فصل خود در تورنمنت‌های حرفه‌ای تنیس دست یابد. مدودف در مصاحبه‌ای اظهار داشته با وجود اینکه او توانسته به ۵۵ برد در مسابقات مختلف تورهای ATP دست یابد، اما نباید به او لقب شکست ناپذیر بدهند. دنیل مدودف در نخستین دیدار خود در مسترز ۱۰۰۰ امتیازی شانگهای توانست با حساب ۲-۰ و با نتایج ۶-۳ و ۶-۱ از سد کامرون نوری بریتانیایی بگذرد تا در مرحلۀ یک هشتم پایانی به مصاف واسیک پوسپیسیل از کانادا برود. با برتری برابر کامرون نوری، دنیل مدودف به پنجاه و پنجمین پیروزی این فصل خود در مسابقات مختلف تنیس دست یافت تا بالاتر از سه ضلع دیگر بیگ‌تری در صدر برترین تنیسورهای جهان از نظر تعداد پیروزی در سال ۲۰۱۹ قرار گیرد. این تنیسور خوش‌آتیۀ متولد شهر مسکویِ روسیه در ۲۸ بازی اخیر خود موفق به کسب ۲۵ پیروزی شده که در نوع خود آمار فوق‌العاده‌ای به حساب می‌آید. دنیل مدودف در حاشیۀ مسابقات مسترز شانگهای در مصاحبه‌ با خبرنگاران گفت:

یک مسابقۀ عالی را برابر حریفم برگزار کردم. همانطور که بارها گفته‌ام همیش دیدارهای اول هر تورنمنتی دشوار است و اولین بازی من هم در مسترز شانگهای از این قائده مستثنی نبود. من چند هفته به دور از مسابقات تنیس بوده‌ام و آخرین رویدادی که در آن شرکت داشتم، رقابت‌های سن‌پترزبورگ روسیه بود. بنابراین در اوایل بازی کمی استرس داشتم، اما خوشحالم که توانستم زود بر شرایط موجود فائق آیم و در اولین مسابقه‌ام به پیروزی برسم. دیدارم کمتر از یک ساعت طول کشید و مشتاقانه منتظر مسابقات بعدیم در این تورنمنت هستم.

تنیسور روس در فصل جاری در هشت فینال تورنمنت‌های تنیس حضور داشته که از این بین او به ۵۵ پیروزی و سه قهرمانی رسیده است. مدودف در تلاش است تا به ششمین فینال متوالی خود در تورهای حرفه‌ای ATP برسد تا همچنان به فصل رویایی خود در رویدادهای تنیس ادامه دهد.

دنیل مدودف

آخرین فینالی که مدودف موفق به حضور در آن شده است، به مسابقات ۲۵۰ امتیازی سن‌پترزبورگ روسیه برمی‌گردد که او با برتری برابر برنا کوریچ از کرواسی توانست به عنوان قهرمانی این مسابقات برسد. این اولین عنوان قهرمانی دنیل مدودف در سرزمین مادری‌اش روسیه بود که از هر حیث می‌تواند برای او ارزشمند باشد. مدودف دربارۀ پیروزی‌های پرتعدادش در سال ۲۰۱۹ می‌گوید:

من احساس شکست ناپذیری نمی‌کنم، پس لطفا به من شکست ناپذیر نگویید. به این دلیل که در طول فصل در برخی از مسابقات مهم نیز بوده که بازنده از میدان مسابقه خارج شده‌ام. من پنج تورنمنت و فینال را در خاک ایالات متحده آمریکا برگزار کردم که در آن‌ها با شکست روبه‌رو شدم. من تمام تلاش خود را به خرج می‌دهم که در بهترین فرم و آمادگی بدنی‌ام قرار داشته باشم و در همه مسابقاتم تنها برای پیروزی به میدان می‌روم. این واقعاً کار ساده‌ای نیست؛ شما با کمترین استراحت ممکن باید در تورنمنت‌ها و کشورهای مختلف مسابقه دهید و ممکن است با یک غفلت، نتایج بد شما نیز شروع شود. به همین دلیل است که من سعی می‌کنم بدان شکل آرامشی نداشته باشم و تا جایی که می‌توانم به تمرین کردن مشغول هستم. همه تلاش من این است که بهترین تنیس خودم را در هر تورنمنتی که باشد به نمایش بگذارم.

فینالیست مسابقات گرند اسلم یو اس اوپن همانطور که اشاره شد در دور سوم رقابت‌های مسترز شانگهای باید به مصاف واسیک پوسپیسیل، تنیسور ۲۹ سالۀ کانادایی برود. واسیک آمار فوق‌العاده‌ای را در سرویس‌های نخست خود در این مسابقات به ثبت رسانده و تنها سه سرویس نخست خود را از دست داده است. او در دیدار برابر دیگو شوارتزمن آرژانتینی، در ۱۰۰% از سرویس‌های نخست خود موفق بود که آمار جالب توجه‌ای در این مسابقات به حساب می‌آید. این تنیسور کانادایی در ماه ژانویه تحت عمل جراحی قرار گرفت و شش ماه از مسابقات فصل را از دست داد. او در اولین دیدار خود در رقابت‌های یو اس اوپن موفق شده بود کارن خاچانوف روس که در جایگاه شمارۀ ۹ دنیا قرار دارد را از پیش‌رو بردارد و به نظر می‌رسد که مدودف دیدار آسانی مقابل این تنیس‌باز سخت‌کوش کانادایی نخواهد داشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار