26/04/2024

کابال و روبرت فرح فصل را در رتبه نخست رنکینگ دوبل ATP به پایان خواهند رساند

  • توسط سروش
  • 09/10/2019
  • 0

تیم کلمبیایی خوان سباستین کابال و روبرت فرح پس از آنکه روز چهارشنبه جان ایسنر و سم کوئری آمریکایی را در مسابقات تنیس مسترز شانگهای شکست دادند، توانستند رتبه اول خود در جدول رده‌بندی تیم‌های دوبل ATP را تا پایان سال قطعی کنند.

کابال و روبرت فرح در صدر رنکینگ تنیس دوبل

کابال و روبرت فرح با این دستاورد خود دومین تیم اهل آمریکای جنوبی لقب گرفتند که در تاریخ جدول رده‌بندی بخش دونفره ATP از سال ۱۹۸۴، یک سال از تقویم مسابقات تنیس را در رده نخست به پایان می‌رسانند. پیش از این و در سال ۱۹۸۶، هانس گیلدمیستر از شیلی و آندرس گومز اکوادوری موفق شده بودند به این افتخار دست پیدا کنند. برونو سوارس در سال ۲۰۱۶ موفق شد همراه با جیمی ماری رتبه نخست را در انتهای فصل حفظ کند. همچنین هم‌وطن سوارس یعنی مارسلو ملو نیز در کنار لوکاژ کوبوت سال ۲۰۱۷ را در رده نخست به پایان رساند. کابال در کنفرانس خبری پس از بازی در رابطه با این دستاورد بزرگ خود گفت:

امسال عملکردی فوق‌العاده و دیوانه‌وار داشتیم. این باورنکردنی است. ما واقعا خوشحالیم و به دستاوردهایی که داشتیم افتخار می‌کنیم. ما مسائل را ساده در نظر گرفتیم و برای رسیدن به این دستاورد شگفت‌انگیز همواره عطش خود را حفظ کردیم.

روبرت فرح نیز درباره این اتفاق گفت:

این یک دستاورد بزرگ است و من از اینکه قرار است جام تمام کردن فصل در رده نخست رنکینگ دوبل را دریافت کنم بسیار مفتخر هستم. من همیشه درباره این اتفاق رویاپردازی می‌کردم پس تحقق بخشیدن به آن بسیار لذت‌بخش است.

تیم دوبل کابال و فرح، در فصل ۲۰۱۹ مسابقات تور ATP تیم برتر بوده‌اند. آنها از هفت فینالی که به آن رسیدند در پنج ‌تا قهرمانی را به ‌دست آوردند. آنها در دیدار نهایی مسابقات تنیس ویمبلدون پس از پیروزی برابر نیکولاس ماهوت و ادوارد روجر واسلین که پنج ساعت طول کشید، اولین قهرمانی خود در یک رویداد گرند اسلم تنیس را جشن گرفتند. پس از همین پیروزی بود که این دو بازیکن در تاریخ ۱۵ جولای ۲۰۱۹ به رده نخست رنکینگ بخش دونفره ATP دست یافتند. دو ماه بعد، کابال و روبرت فرح دومین قهرمانی خود در یک رویداد جایزه بزرگ تنیس را در تورنومنت یو اس اوپن با غلبه بر گرانولرز و زبایوس جشن گرفتند.

روبرت فرح

این دو همچنین در ماه آوریل و در اوپن بارسلونا با پیروزی برابر ماری و سوارس قهرمان شدند و پس از آن در ماه می، در مسابقات روم نیز با شکست تیم کلاسن و ونوس از عنوان قهرمانی خود دفاع کردند تا یک دومین قهرمانی خود در یک رویداد مسترز هزار امتیازی را جشن بگیرند. دیگر قهرمانی آنها به ماه ژوئن و مسابقات ایستبورن بازمی‌گردد (بازهم با غلبه بر گرانولرز و زبایوس). کابال و فرح علاوه بر این قهرمانی‌ها، ماه ژانویه در مسابقات بین‌المللی سیدنی با قبول شکست برابر ماری و سوارس دوم شدند و ماه آگوست در فینال سینسیناتی نیز برابر دودیگ و پولاسک مغلوب شدند. کریس کرمود، رییس و مدیر اجرایی ATP در رابطه با این تیم گفت:

تاثیری که کابال و فرح در مسابقات دوبل امسال از خود برجای گذاشتند واقعا شگفت‌انگیز است. قطعی کردن رتبه نخست پایان فصل در این مقطع از سال بیانگر سطح بالای این دو نفر است. تمام کردن فصل به‌عنوان رتبه نخست رنکینگ هدف نهایی در ورزش تنیس است و آنها نیز واقعا شایسته رتبه‌شان در جدول هستند.

کابال ۳۳ ساله و روبرت فرح ۳۲ ساله اولین تیم دوبل بودند که سهمیه حضور در مسابقات Nitto ATP Finals ۲۰۱۹ را کسب کردند. این رویداد از تاریخ دهم تا هفدهم نوامبر در سالن O۲ شهر لندن برگزار خواهد شد و تنیس‌بازان برای کسب قهرمانی آخرین رویداد فصل ATP با یکدیگر رقابت خواهند کرد. این زوج کلمبیایی تنیس دوبل نیز جایزه خود برای تمام کردن فصل در رتبه نخست رنکینگ را در همان مسابقات دریافت خواهند کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار