29/03/2024

استفانوس تسیتسیپاس ، تورنمنت نیتو لندن را با برد مقابل مدودف آغاز نمود

  • توسط سروش
  • 12/11/2019
  • 0

استفانوس تسیتسیپاس ، تنیسور جوان یونانی‌‌ها کار خود را در مسابقات پایان فصل Nitto ATP لندن با پیروزی مقابل دنیل مدودف روس آغاز نمود.

برتری استفانوس تسیتسیپاس مقابل مدودف

تورنمنت فینال‌های پایان فصل تور جهانی تنیس مردان، از روز یکشنبه (۱۰ نوامبر) در سالن سرپوشیدۀ O۲ شهر لندن آغاز شده که نواک جوکوویچ و دومینیک تیم پیروز روز نخست این مسابقات بودند. اما در اولین دیدار از روز دوم این رقابت‌ها و در گروه موسوم به آندره آغاسی، استفانوس تسیتسیپاس از یونان برابر دنیل مدودف از روسیه قرار گرفت که در پایان این تنیسور جوان و متولد شهر آتن بود که توانست برابر یکی از بهترین بازیکنان حال حاضر جهان به پیروزی برسد. تسیتسیپاس در دیداری که یک ساعت و ۴۳ دقیقه به طول انجامید، موفق شد با حساب ۲-۰ و با نتایج ۷-۶ (۷-۵) و ۶-۴ مقابل دنیل مدودف به برتری برسد تا به اولین برد خود در این بازی‌ها دست یابد. تسیتسیپاس یونانی سال گذشته و در تورنمنت Next Gen ATP موفق به کسب مقام قهرمانی شده بود و حال از انگیزۀ بسیار بالایی برای کسب مقام نخست این مسابقات در لندن نیز برخوردار است. هم استفانوس و هم دنیل مدودف، اولین حضور خود در این مسابقات را تجربه می‌کردند که تنیسور ۲۱ سالۀ یونانی موفق شد در اولین تجربه‌اش در لندن به یک برد ارزشمند دست یابد. استفانوس تسیتسیپاس پس از اولین پیروزی‌اش در این رقابت‌ها اظهار داشت:

من این رویداد را وقتی بچه بودم و برای اولین بار در لندن برگزار می‌شد، از طریق تلویزیون تماشا می‌کردم. از همان زمان، رویای حضور در چنین مسابقاتی را در سر داشتم و خوشحالم که الان در کنار شما در اینجا حضور دارم. این یک رویداد مهم و فوق‌العاده در دنیای تنیس محسوب می‌شود که هر تنیسوری آرزوی حضور در چنین مسابقاتی را دارد. رسیدن به اینجا کار خیلی سختی بود و به همین خاطر باید از تمام کسانی که در طول فصل به من اعتقاد و اعتماد داشتند، تشکر کنم.

استفانوس تسیتسیپاس

این اولین پیروزی استفانوس تسیتسیپاس در شش رویارویی بود که او برابر دنیل مدودف انجام داده است تا بدین ترتیب طلسم ناکامی‌های ستارۀ یونانی‌ها مقابل این تنیسور روس شکسته شود. مدودف امسال دو بار و در تورنمنت‌های مهمی همچون مسترز رولکس شانگهای چین و مونت کارلو توانسته بود برابر تسیتسیپاس به برتری برسد. تسیتسیپاس دراین‌باره می‌گوید:

این یکی از مهم‌ترین پیروزی‌های دوران حرفه‌ای من به حساب می‌آید. امروز و در حین مسابقه، مدام اعتقاد و باور زیادی به توانایی‌هایم داشتم و به خودم تلقین می‌کردم که می‌توانم مقابل او و در اینجا به پیروزی برسم. دانستن اینکه قبلاً پنج بار مقابل حریفتان شکست خورده‌اید و با این ذهنیت وارد بازی شوید، کار آسانی نیست. اما من با خودم شرط کردم تا زمانی که به پیروزی نرسم دست از سعی و تلاش در میدان مسابقه نکشم. فرقی هم ندارد که ۱۰ بار بازنده شده باشم یا ۲۰ مرتبه. این پیروزی و این جمعیت حاضر برای من معانی بسیاری دارند. هوادارانی که عاشقانه و با پرچم‌هایی که از کشورم یونان در دست داشتند، مرا بی‌وقفه تشویق می‌کردند و این برایم بسیار ارزشمند است. تقریباً احساس کردم که در خانه و آتن در حال بازی هستم.

مدودف اما به دنبال شصتمین پیروزی خود در این فصل از مسابقات تنیس بود که با شکست برابر حریف یونانی‌اش از این مهم بازماند. او ۲۹ از ۳۴ دیدار اخیرش را با پیروزی پشت سر گذاشته و در حال حاضر هم بیشترین تعداد برد را در میان تمامی تنیسورهای مرد در سال ۲۰۱۹ به خود اختصاص داده است. البته این دومین شکست متوالی این تنیسور آینده‌دار روس پس از باخت در اولین دیدارش در مسابقات مسترز رولکس پاریس به حساب می‌آید که به قیمت حذف از این رقابت‌ها برای او انجامید. حال مدودف باید در ادامه و در جدال‌های بعدی خود با رافائل نادال و الکساندر زورف که مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات هم به حساب می‌آید به پیروزی برسد تا بتواند شانس صعود از این گروه جذاب و البته سخت را داشته باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار