24/04/2024

اسرار موفقیت در تنیس و زندگی

  • توسط مریم
  • 31/07/2019
  • 0
موفقیت در تنیس - اندی مورای و سرنا ویلیامز

همانطور که همه ما می دانیم، تمام کارهایی که در زندگی انجام می دهیم مستقیماً بر روی میزان و نحوه موفقیت ما در کارهایمان تاثیر می گذارد. در واقع موفقیتی که در نتیجه هر کاری به دست می آوریم اگر با اعتماد به نفس و ذهن باز همراه باشد بسیار بزرگتر از چیزی است که در مقایسه همان شرایط اما با روحیه ای ضعیف و عدم اعتماد به نفس، خواهیم داشت. این مسئاله در مورد یادگیری مسائل مختلف نیز صدق می کند، اگر درحال یاد گرفتن مهارتی هستید بدون داشتن اعتماد به نفس کافی به درستی از عهده آن بر نخواهید آمد.

نکاتی برای موفقیت در تنیس

همانطور که قبلاً نیز گفته شد کارهای شما و نحوه مدیریت شرایط موجود اصلی ترین المانی است که بر موفقیت شما تاثیر می گذارد. پس اجازه دهید نکاتی را با هم بررسی کنیم که به مدیریت هر چه بهتر آنچه با آن رو به رو هستید یا خواهید شد منتهی میشود.

اعتماد به نفس

این مدیریت احساسات در فراگیری تنیس نیز شما را یاری می کند. تمام موقعیت هایی که پیچیده و دشوار به نظر می رسد با اندکی صبر و اعتماد به نفس کاملاً می توانند مدیریت شوند. اگرچه انتظار زیادی است که تنها با اعتماد به نفس بتوان مسابقه ای را که شانسی برای بردن در آن ندارید، برنده شوید. نتیجه عملکرد شما براساس رویکرد های شخصی شما خواهد بود و کارهای بسیاری میتوانید برای تغییر و بهبود آنها انجام دهید. این موضوع حقیقت محض است و در تمام کارها حتی در تنیس نیز صدق می کند. به شما اطمینان می دهیم که بهترین تجربه ممکن را خواهید داشت.

با تمام وجود ورزش کنید

ورزش را با ذهنی باز در آغوش بکشید. اگر با تمام وجود ورزش نکنید، احتمال آسیب دیدگی هنگام ورزش را برای خود بالا برده، شانس پیروزیتان را کاهش می دهید و آرزو می کنید که کاش هرگز حتی به راکت تنیس دست هم نمی زدید. صرف نظر از زمانی که برای تمرین می گذارید، اگر با نگرشی مثبت به این سمت بروید، در موقعیت بسیار بهتری قرار خواهید گرفت. وقتی با حس و حال خوبی پا به زمین بازی می گذارید نسبت به کسی که این حس خوب را ندارد، شانس بیشتری برای داشتن یک بازی خوب خواهید داشت.

اشتباهات شما پله های پیشرفتتان است

همیشه ممکن است در بازی اشتباهاتی داشته باشید این حقیقت را بپذیرید. حتی بازیکنان حرفه ای نیز مرتکب اشتباه می شوند، این بخشی از زندگی هر انسانی است. با این حقیقت رو به رو شوید و از اشتباهات خود درس بگیرید. اگر متوجه شدید مثلاً در زمانبندی چرخش راکت خود برای زدن ضربه دچار اشتباه می شوید، شانسی برای بهبود این موضوع به شما رو کرده است.

نگرش خود را اصلاح کنید، به جای آنکه اشتباهات خود را به عنوان شکست در نظر بگیرید، آنها را به چشم پله ای برای موفقیت در تنیس یا زندگی نگاه کنید، تلاش کنید از زوایای دیگری به موضوع نگاه کنید تا ایراد کار را پیدا کرده آن را اصلاح کنید. همیشه به یاد داشته باشید که تنها شما نیستید که دچار چنین احساساتی می شوید، حتی بهترین بازیکنان هم روزهایی را گذرانده و خواهند گذراند که بازی وحشتناکی داشته اند یا دچار اشتباهاتی می شوند و یا به هر دلیلی حتی تمایل ندارند یک لحظه دیگر هم در زمین بمانند.

موفقیت در تنیس - قربانی نباشید

قربانی نباشید

قربانی نباشید

احتمال قربانی شدن برای بازیکنانی که زیاد خود را مشغول تنیس یا هر فعالیت انحصاری دیگری می کنند بسیار زیاد است. این شرایط می تواند به ساختار هر ورزش، تفریح، کار، حرفه و هر فعالیتی که باشد ضربه بزند. اگر از زمانی که بیدار می شوید تا انتهای روز به جز تنیس هیچ کار دیگری نکنید، طولی نخواهد کشید که به همچین ورطه ای دچار شوید.

به جای اینکه تمام زمان خود را صرفاً برای یک کار بگذارید و زندگی خود را فدای آن کنید، گاهی هم به خرید بروید، زمانی را به تفریح و با دوستان خود بگذرانید و یا حتی بدون توجه به هر مسئاله دیگری بر روی کاناپه راحتی خود لم دهید و تلویزیون نگاه کنید. این فعالیت های جانبی به شما اجازه می دهد تا با روحیه ای خوب و آماده برای یک بازی عالی وارد زمین تنیس شوید. انجام کارهایی که باعث تقویت روحیه شما می شود نه تنها اتلاف وقت نیست بلکه به اندازه زمانی که برای تمرین و در زمین بازی می گذرانید ارزشمند است و نقس مهمی را برای موفقیت در تنیس نیز ایفا می کنند.

شما منحصر به فرد هستید

فراموش نکنید که هر بازیکنی سبکی منحصر به فرد دارد. سبکی که برای مربی شما بهترین است ممکن است برای شما نتیجه مطلوبی به همراه نداشته باشد. درست است که باید پیشنهادات و نصیحت های مربی خود راگوش داده و انجام دهید اما در عین حال باید مطمئن شوید با کاری که می کنید کاملاً احساس راحتی می کنید. برای مثال به تجهیزات ورزش تنیس اشاره می کنیم، راکت، کفش و لباس شما باید برای شما مناسب و راحت باشد. اینکه مربی شما با آنها احساس راحتی بکند یا نه بر پیشرفت شما تاثیری نخواهد گذاشت. صرف زمان برای انجام کارها به سبک خودتان می تواند به راستی باعث پیشرفت شما در مهارت هایتان شود. هرگز صرفاً مقلد نباشید، هر مربی یا بازیکنی که قرار است الگو و راهنمای شما باشد نمیتوانید با تقلید محض از آنها به موفقیتی که شایسته شما است برسید.

موفقیت در تنیس یا هر کار دیگری که به آن دست می زنید کاملاً به شما بستگی دارد، آن را به شبوه خود انجام دهید و از آن لذت ببرید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار