02/05/2024

اشلی بارتی ، قهرمانی در تورنمنت فد کاپ را هدف اصلی‌اش قرار داده است

  • توسط سروش
  • 07/11/2019
  • 0

اشلی بارتی ، بانوی تنیس شمارۀ یک جهان و قهرمان جدید مسابقات WTA Finals شنزن چین، حالا هدف مهم‌تر دیگری را در پایان سال ۲۰۱۹ جستجو می‌کند.

اشلی بارتی به دنبال درخشش

اشلی بارتی ۲۳ ساله که هفتۀ گذشته با پیروزی مقابل الینا اسویتولینا به قهرمانی مسابقات فینال‌های شیسیدو شنزن چین دست یافت، حالا می‌خواهد با قهرمانی در رقابت‌های مهم و معتبر فد کاپ، به پنجمین قهرمانی خود در فصل جاری مسابقات تنیس برسد. اگر او به این موفقیت مهم دست یابد و تیم ملی تنیس زنان استرالیا با او به قهرمانی فد کاپ برسند، سال فوق‌العادۀ بارتی رویایی‌تر از قبل تکمیل می‌گردد. تورنمنت فد کاپ، مشابه مسابقاتی به همین سبک برای آقایان یعنی دیویس کاپ می‌باشد که به «جام جهانی تنیس زنان» مشهور است. این رقابت‌ها از سال ۱۹۶۲ پایه گذاری و برگزار می‌گردد و قهرمانان بسیاری در انتهای سال میلادی در آن حضور می‌یابند. ایالات متحدۀ آمریکا با ۱۸ قهرمانی درصدر پرافتخارترین کشورهای جهان قرار می گیرد و پس از آن ها، کشور جمهوری چک/چکسلواکی سابق با ۱۱ و استرالیا با ۷ قهرمانی در رتبه های بعدی ایستاده اند. آخرین دوره مسابقات جام جهانی تنیس (جام دیویس) در سال ۲۰۱۸ و با قهرمانی کشور کرواسی به پایان رسید.

دیدارهای پایانی این رقابت ها در تاریخ ۲۳ تا ۲۵ نوامبر در شهر لیل فرانسه برگزار شد و تیم ملی کرواسی موفق شد، فرانسه را با نتیجه ۳-۱ شکست داده تا به عنوان قهرمانی این مسابقات برسد. پنجاه و هفتمین دورۀ برگزاری این تورنمنت در سال ۲۰۱۹ به صورت تدریجی و از تاریخ ۶ فوریه تا ۱۰ نوامبر در حال انجام بوده و حال دو تیم ملی تنیس فرانسه و استرالیا به دیدار پایانی این رقابت‌ها راه یافته‌اند. فرانسه با پیروزی ۳-۲ برابر رومانی و استرالیا نیز با شکست ۳-۲ بلاروس موفق به حضور در فینال این بازی‌ها شده‌اند. دیدار پایانی مسابقات فد کاپ ۲۰۱۹ در شهر پِرت کشور استرالیا در تاریخ نهم و دهم نوامبر برگزار خواهد شد. اشلی بارتی که به تازگی به مقام قهرمانی رقابت‌های فینال‌های زنان در شهر شنزن کشور چین دست یافته است، یکی از اعضای تیم ملی تنیس زنان استرالیا در بازی فینال مقابل فرانسه محسوب می‌گردد.

اشلی بارتی

برترین تنیسور زن جهان دراین‌باره می‌گوید:

این هفته‌ای است که من در آغاز سال نیز برای حضور در تورنمنت‌های مهمی در آن حضور یافته‌ام. واقعاً هیجان‌انگیز است که بتوانید سال را با بازی در کشور خودتان به پایان برسانید. این اتفاقی بسیار ویژه است و مدت‌هاست که منتظر رخ دادن چنین اتفاقی در زندگی حرفه‌ایم هستم. حالا ما فقط چند روز با شروع این مسابقه فاصله داریم و قهرمانی در این رقابت‌ها یک دستاورد بزرگ در سال ۲۰۱۹ برای کشورم (استرالیا) و خودم خواهد بود. در اواسط سال، من حضور در بازی فینال فد کاپ را یک هدف مهم برای خودم قرار داده بودم و می‌خواستم اطمینان حاصل کنم که مناسب حضور در این تورنمنت باشم. حال من در شرایط خوب و در آمادگی کامل قرار دارم تا بتوانم در این دیدارها به میدان بروم.

بارتی امسال به اولین قهرمانی‌اش در گرند اسلم‌ها دست یافت و توانست با قهرمانی در اوپن فرانسه (رولان گاروس) پس از ۴۳ سال استرالیا را به رتبۀ شمارۀ یک جهان در رنکینگ برساند. او حالا با قهرمانی در مسابقات معتبر شنزن، در آمادگی بالایی برای حضور مقابل تیم ملی تنیس زنان فرانسه قرار دارد و امیدوار است با حمایت هموطنانش به قهرمانی در این تورنمنت نیز دست یابد. بارتی در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید:

سال واقعاً باورنکردنی بود. به نظرم برخی از اهداف مهمم را به خوبی پشت سر گذاشتم و اهداف جدیدتری را در مسیر حرفه‌ایم ترسیم نمودم که می‌خواهم به آن‌ها دست یابم. بنابراین امسال یک سال ویژه برای من و تیمم بوده است. من سال ۲۰۱۹ را در اینجا (شهر پِرت استرالیا) و برای تصاحب جام هاپمن شروع کردم و می‌توانم فصل را با قهرمانی در فد کاپ در پِرت به پایان برسانم. چنین قهرمانی برای من بسیار خاص خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار