20/04/2024

تنیس اوپن آمریکا ۲۰۱۹؛ صعود زوج آزارنکا و اشلی بارتی به فینال دوبل زنان

  • توسط مینا
  • 06/09/2019
  • 0

اشلی بارتی و ویکتوریا آزارنکا با پیروزی برابر حریفانی از اسلواکی و بلاروس، توانستند به عنوان نخستین تیم جواز حضور در فینال مسابقات دوبل زنانِ یو اس اوپن را به دست آورند.

صعود اشلی بارتی و آزارنکا به فینال دوبل زنان

شانس هشتم قهرمانی در این رقابت‌ها در اولین دیدار مرحلۀ نیمه نهایی دوبل زنان برابر زوج الیکساندار ساسنوویچ و ویکتوریا کوزمووا قرار گرفتند و با پیروزی قاطع ۲-۰ برابر حریفانشان، موفق به صعود به دیدار فینال مسابقات دوبل زنانِ آخرین گرند اسلم سال شدند. اشلی بارتی استرالیایی و ویکتوریا آزارنکایِ بلاروسی در دیداری که کمتر از یک ساعت طول کشید موفق شدند زوج اسلواک – بلاروسی حاضر در این مسابقات را در دو ست متوالی و با نتایج ۶-۰ و ۶-۱ شکست دهند تا با اقتدار به بازی فینال رقابت‌های دوبل زنان صعود کنند. بارتی و آزارنکا از ۱۰ شانس خود موفق به ثبت ۵ برک پوینت در این دیدار شدند و ۷ سرو گیم خود را نیز با موفقیت پشت سر بگذارند. اشلی بارتی که پس از پایان رقابت‌های یو اس اوپن بار دیگر به جایگاه شماره یک خود در رده‌بندی تنیس زنان برمی‌گردد، پس از پایان این دیدار در جمع خبرنگاران گفت:

بازی بی‌نقصی را امروز به نمایش گذاشتیم. فکر می‌کنم از ابتدا تا انتهای این مسابقه برتری با ما بود و کاملا مستحق پیروزی در این دیدار بودیم. در برخی از مسابقات این تورنمنت و به خصوص در اوایل دیدارهایمان با مشکلاتی روبرو شده بودیم که توانستیم نقطه ضعف‌های خود را تا حد زیادی برطرف کنیم و با نزدیک شدن به پایان این مسابقات، به سطح مطلوبی از توانایی‌هایمان دست یابیم. صعود به فینال با این پیروزی، چیزی نیست که نتوانیم به خاطر آن خوشحالی نکنیم.

اشلی بارتی در حالی که لبخندی بر لب داشت، در ادامه صحبت‌هایش افزود:

من امروز کار خاصی نکردم و همه بار بازی برروی دوشِ ویکا (ویکتوریا آزارنکا) بود. او امروز استثنایی بازی کرد و خوشحالم که هم‌تیمی مثل او در این مسابقات دارم.

اشلی بارتی آزارانکا

آزارنکا و بارتی در مرحلۀ یک چهارم پایانی توانسته بودند، مقابل شانس اول قهرمانی در این مسابقات و قهرمان بازی‌های رولاند گاروس به پیروزی برسند و راهی دور نیمه نهایی شوند. آن‌ با حساب ۲-۱ و با نتایج ۲-۶، ۷-۵، ۶-۱ مقابل زوج تیمئا بابوس و کریستینا ملادنوویچ به پیروزی رسیدند تا گام به دیدار نیمه نهایی بگذارند. دیداری که البته برخلاف بازی قبلی این دو تنیسور، بسیار راحت و بدون دغدغۀ خاصی به پایان رسید. زوج اشلی بارتی و ویکتوریا آزارنکا از اوایل سال جاری و پس از مسابقات گرند اسلم اوپن استرالیا شکل گرفت و اولین قهرمانی این دو در رقابت‌های Internazionali BNL d’Italia در شهر رم بدست آمد. آن‌ها همچنین در مسابقات میامی و تورنتو نیز توانسته بودند تا مرحلۀ نیمه نهایی این بازی‌ها بالا بیایند. زوج استرالیایی و بلاروسی حاضر در این تورنمنت، در ابتدای کار خود در یو اس اوپن موفق به پیروزی مقابل زوج گاسپاریان و نیکولسکو با نتیجه ۲-۱ شده بودند. سپس در دور دوم آن‌ها به برتری ۲-۱ برابر نادیا کیچِنوک از اوکراین و اَبیگل اسپارس از آمریکا شده بودند. دیداری که شاید بتوان آن را سخت‌ترین بازی بارتی و آزارنکا به خصوص در ست سوم دانست. جایی که این ست به تای بریک کشیده می‌شوند تا سرانجام با نتیجۀ ۱۲ به ۱۰ اشلی بارتی و آزارنکا بتوانند به پیروزی رسیده و راهی دور یک هشتم پایانی شوند.

در این مرحله آن‌ها باید به مصاف نوجوانان آمریکایی و قهرمانان مسابقات دوبل سیتی اوپن واشینگتن یعنی کوکو گوف و کتی مک‌نالی می‌رفتند. دیداری که بارتی و آزارنکا به مانند مسابقۀ خود در نیمه نهایی با حساب ۲-۰ و نتایج ۶-۰ و ۶-۱ به پیروزی رسیدند تا به دور نیمه نهایی و تقابل با سید نخست این مسابقات برسند. اشلی بارتی در بازی‌های انفرادی خود در این تورنمنت تا مرحلۀ چهارم نیز پیش رفت که در آنجا مغلوب وانگ کیانگ چینی شد. شریک او ویکتوریا آزارنکا هم در همان بازی نخست طعم تلخ حذف از یو اس اوپن را مقابل هم‌وطن خود، آرینا سابالنکا چشید تا حال تنها امید این دو تنیسور، معطوف به قهرمانی در مسابقات دوبل باشد. گفتنی است حریفان اشلی بارتی و ویکتوریا آزارنکا، جمعه شب و از دل دیدار الیز مرتنز و آرینا سابالنکا برابر کارولین دولهیده و وانیا کینگ بیرون خواهد آمد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار