19/04/2024

تنیس اوپن آمریکا ۲۰۱۹؛ مشخص شدن فینالیست‌های مسابقات دوبل مردان

  • توسط مینا
  • 06/09/2019
  • 0

در حالی آخرین گرند اسلم سال ۲۰۱۹ ( اوپن آمریکا ) به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود که چهرۀ تیم‌های راه یافته به فینال دوبل مردان نیز در آغازین ساعات روز جمعه مشخص گردید.

فینالیست های تنیس دوبل اوپن آمریکا

در دو دیدار نیمه نهایی که در واپسین ساعات پنج‌شنبه شب و بامداد روز جمعه به وقت ایران در فلاشینگ میدوز نیویورک برگزار گردید، سید اول و هشتم این مسابقات با برتری مقابل حریفان‌شان موفق به صعود به دیدار پایانی رقابت‌های دوبل مردان شدند. در نخستین بازی مرحلۀ نیمه نهایی این مسابقات، ابتدا زوج هوراسیو زبالوس از آرژانتین و مارسل گرانولرز از اسپانیا مقابل کراویتز و آندریاس مایز از آلمان قرار گرفتند که در پایان این زوج آرژانتینی – اسپانیایی حاضر در این رقابت‌ها بودند که توانستند با برتری ۲-۰ برابر مایز و کراویتز به فینال مسابقات اوپن آمریکا در بخش دوبل مردان صعود نمایند. در دیداری که یک ساعت و ۴۴ دقیقه به طول انجامید، زوج زبالوس/گرانولرز موفق شدند در دو ست پیاپی که از قضا هر دوی آن‌ها نیز به تای بریک کشیده شد، از سد رقبای آلمانی خود عبور کنند و برای اولین بار به عنوان یک تیم، راهی فینال یک گرند اسلم شوند. زبالوس ۳۴ و گرانولرز ۳۳ ساله در این دو ست با نتایج ۷-۶ (۷-۲) و ۷-۶ (۷-۵) توانستند برابر مایز و کراویتز به پیروزی برسند. زوج آلمانی حاضر در این مرحله، در سال جاری و مسابقات رولاند گاروس (اوپن فرانسه) موفق به کسب عنوان قهرمانی شده بودند. این دهمین پیروزی متوالی این زوج اسپانیایی – آرژانتینی در تورنمنت‌های دوبل ATP بود که باعث شد این دو به فینال مسابقات یو اس اوپن برسند. زبالوس و گرانولرز یک ماه پیش نیز توانسته بودند در رقابت‌های مسترز ۱۰۰۰ امتیازی مونترال (راجرز کاپ) با برتری برابر زوج هلندی کولهوف و هاس به مقام قهرمانی این تورنمنت معتبر دنیای تنیس برسند. مارسل گرانولرز تجربۀ حضور در فینال مسابقات یو اس اوپن را در سال ۲۰۱۴ در کارنامۀ خود به همراه مارک لوپز داشته و حال می‌تواند با هوراسیو زبالوس به مقامی بهتر از عنوان دومی در این گرند اسلم دست یابد.

اوپن آمریکا

البته آن‌ها برای تحقق رویای خود کار سختی را مقابل سید نخست این تورنمنت در بازی پایانی خواهند داشت. زبالوس و گرانولرز برای اولین قهرمانی خود در مسابقات گرند اسلم، باید به مصاف زوج کلمبیایی این بازی‌ها یعنی روبرت فرح و خوان سباستین کابال بروند. در دومین بازی دور نیمه نهایی، روبرت فرح و خوان سباستین کابال برابر زوج تمام بریتانیایی حاضر در رقابت‌ها، جیمی ماری و نیل اسکوپسکی قرار گرفتند و با حساب ۲-۰ موفق به شکست رقیبان خود شدند. این مسابقه نیز همانند بازی نخست مرحلۀ نیمه نهایی اوپن آمریکا هر دو ست آن به تای بریک کشیده شد تا تماشاگران حاضر در استادیوم لوئیس آرمسترانگ شاهد یه جدال تماشایی در این دیدار باشند. در این بازی که دو ساعت و چهار دقیقه نیز به درازا کشید، زوج فرح/کابال توانستند با نتایج ۷-۶ (۷-۵) و ۷-۶ (۱۰-۸) بر اسکوپسکی و ماری غلبه کنند تا به عنوان دومین تیم راهی دیدار پایانی مسابقات اوپن آمریکا شوند. فرح و کابال که رتبه شماره ۱ دنیا در بخش دوبل مردان را به خود اختصاص داده‌اند، در سال جاری و مسابقات گرند اسلم ویمبلدون، توانسته بودند به مقام قهرمانی برسند. این دو تنیسور کلمبیایی حال بسیار امیدوارند تا دومین کاپ قهرمانی متوالی خود در گرند اسلم‌ها را هم به دست آورند تا فصل ۲۰۱۹ را به بهترین شکل ممکن تمام کنند. بدین ترتیب و در جمعه شب، شاهد رویارویی زوجِ خوان سباستین کابال و روبرت فرح مقابل هوراسیو زبالوس و مارسل گرانولرز در دیدار فینال مسابقات گرند اسلم یو اس اوپن در ورزشگاه آرتور اش خواهیم بود. اینکه آیا تنیسورهای کلمبایی می توانند به دومین گرند اسلم متوالی خود در بخش دوبل دست یابند یا زوج اسپانیایی – آرژانتینی پس از فتح مسترز راجرز کاپ، می‌توانند فاتح یک گرند اسلم در سال جاری شوند، سوالی است که پاسخ آن پس از دیدار این دو تیم در مسابقۀ پایانی مشخص خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار