19/04/2024

حضور اشلی بارتی و تیم دوبل مرتنز-سابالنکا در تورنمنت WTA Finals شنژن

  • توسط مینا
  • 09/09/2019
  • 0

قهرمان بخش انفرادی تنیس زنان رولند گاروس و اوپن میامی یعنی اشلی بارتی اولین حضور خود را در تورنمنت معتبر  WTA Finals شنژن تجربه خواهد کرد و همچنین، قهرمانان بخش دوبل یو اس اوپن یعنی الیز مرتنز و آرینا سابالنکا نیز به بارتی ملحق خواهند شد تا اولین حضور خود در تورنمنت آخر سال، به‌عنوان یک تیم را تجربه کنند.

حضور اشلی بارتی در مسابقات شنژن چین

انجمن بین‌المللی تنیس زنان یا WTA امروز اعلام کرد که اشلی بارتی و تیم دوبل متشکل از الیز مرتنز و آرینا سابالنکا مجوز حضور در رویداد امسال WTA Finals شنژن چین را دریافت کرده‌اند. این رقابت از تاریخ ۲۷ اکتبر تا ۳ نوامبر در شهر شنژن کشور چین برگزار خواهد شد و رقم کلی جایزه آن به میزان بی‌سابقه ۱۴ میلیون دلار می‌رسد. اشلی بارتی اولین بازیکن از هشت بازیکن بخش انفرادی است که حضور خود را در مسابقات نهایی WTA شنژن مسجل می‌کند. بارتی یک فصل فوق‌العاده را سپری کرد که در آن موفق شد در اوپن میامی به قهرمانی برسد و اولین عنوان قهرمانی اصلی خود در WTA را کسب کند. پس از آن بارتی موفق شد در مسابقات رولاند گاروس اولین قهرمانی خود در یک گرند اسلم را جشن بگیرد و پس از دستاورد ایوون گولاگونگ کاولی در سال ۱۹۷۶، به اولین زن استرالیایی تبدیل شود که در رده نخست رنکینگ WTA  قرار می‌گیرد. اشلی بارتی در رابطه با حضور در تورنمنت نهایی WTA در شنژن گفت:

از همان ابتدای سال یکی از اهدافم این بود که مجوز حضور در تورنمنت WTA Finals در شنژن را کسب کنم. به تلاشی که خودم و تیمم برای رسیدن به این نقطه انجام دادیم افتخار می‌کنم و از اینکه قرار است در جمع هشت بازیکن برتر فصل حضور داشته باشم نیز مفتخرم.

اشلی بارتی پس از قهرمانی در رولاند گاروس رکورد پیروزی‌های پیاپی خود را به ۱۵ مسابقه افزایش داد. این رکورد که طولانی‌ترین پیروزی‌ پشت سرهم در فصل جاری WTA محسوب می‌شود با کسب عنوان قهرمانی در مسابقات Nature Valley Classic در شهر بیرمنگام انگلیس و رسیدن به مرحله یک شانزدهم در ویمبلدون رخ داد.

اشلی بارتی

اشلی بارتی با کسب سه قهرمانی در فصل ۲۰۱۹، از این نظر توانسته با رکورد کارولینا پلیسکووا و بیانکا آندرسکو برابری کند. اشلی بارتی که تنها بازیکنی محسوب می‌شود که امسال توانست به هفته دوم هر چهار گرند اسلم فصل راه پیدا کند روز دوشنبه، مصادف با نهم سپتامبر صدرنشینی در رنکینگ بازیکنان WTA را مجددا به‌دست آورد. بارتی پیش از این از تاریخ ۲۴ ژوئن تا ۱۱ آگوست نیز برای مدت هفت هفته رده نخست رنکینگ را دراختیار داشت. بارتی اولین حضور در تورنمنت انتهای فصل WTA را در بخش دوبل در سال ۲۰۱۷ و همراه با کیسی دلاکوآ تجربه کرده بود.

تنیسور استرالیایی در سال ۲۰۱۸ همراه با کوکو واندویگ، پس از آنکه این زوج اولین قهرمانی گرند اسلم دوران حرفه‌ای خود را در یو اس اوپن جشن گرفتند به این رقابت‌ها بازگشت. پس از سامانتا استوسر در فصل ۲۰۱۲، بارتی به اولین استرالیایی تبدیل خواهد شد که در بخش انفرادی تورنمنت پایانی فصل شرکت می‌کند. استوسر در سال ۲۰۱۲ پس از آنکه پترا کویتووا به‌علت بیماری از مسابقات کناره‌گیری کرد وارد این رقابت شد. استوسر همچنین آخرین بازیکن اهل استرالیا محسوب می‌شود که پس از کسب مجوز حضور در WTA Finals به مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها می‌رسد. او این کار را در سال ۲۰۱۱ انجام داده بود.

الیز مرتنز و آرینا سابالنکا نیز جایگاه خود در شنژن را پس از کسب اولین قهرمانی دوبل خود در مسابقات یو اس اوپن رزرو کردند. آنها روز یکشنبه قهرمانی تیمی این رقابت‌ها در بخش بانوان را جشن گرفتند. این زوج بلژیکی-بلاروسی در دو تورنمنت پیاپی ایندین ولز و اوپن میامی به قهرمانی رسیده بودند. آنها پس از زوج مارتینا هینگیس و سانیا میرزا در سال ۲۰۱۵ به اولین تیم دوبل تبدیل شدند که موفق به کسب همزمان قهرمانی این دو رقابت می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار