23/04/2024

سرنا ویلیامز: می‌توانستم در فینال اوپن آمریکا بهتر بازی کنم

  • توسط مینا
  • 09/09/2019
  • 0

سرنا ویلیامز پس از شکست برابر بیانکا آندرسکو در فینال مسابقات یو اس اوپن، صادقانه از عملکرد خود ابراز ناخشنودی کرد و همچنین آمادگی فنی بالای رقیب ۱۹ ساله‌اش را مورد ستایش قرار داد.

صحبت های سرنا ویلیامز در خصوص فینال اوپن آمریکا

قهرمان ۲۳ دوره گرند اسلم‌ها، سرنا ویلیامز، برای دومین سال متوالی در دیدار فینال تنیس آزاد آمریکا برابر یک حریف جوان اما مصمم قافیه را باخت. بیانکا آندرسکوی ۱۹ ساله در نمایشی سرشار از قدرت و خونسردی در دو ست پیاپی به ماموریت سرنا ویلیامز برای برابری با رکورد ۲۴ گرند اسلم مارگارت کورت خاتمه داد و نام خود را به‌عنوان اولین قهرمان کانادا در بخش انفرادی یک گرند اسلم مطرح کرد. سرنا ویلیامز کمی پس از چهارمین شکست پیاپی خود در دیدارهای پایانی مسابقات اصلی، گفت که به این فینال‌ها به‌عنوان مدرکی برای قدرت و اراده‌اش پس از به‌دنیا آوردن دخترش نگاه می‌کند. اما خشم و نارضایتی ناشی از دوم شدن در یک گرند اسلم دیگر هنوز هم در ذهن سرنا باقی مانده است. ویلیامز در نشست خبری خود بعد از بازی گفت:

فکر می‌کنم بیست سال بعد به دوران ورزشی خود نگاه کنم و بگویم: عجب! کارنامه‌ام اصلا بد نبود. در حال حاضر این موضوع که شکست خود را بپذیرم و بگویم که امروز برای من خوب پیش نرفت بسیار سخت است. همچنین، اکنون بسیار سخت است که به آن لحظات فکر کنم و با خود بگویم تو عملکرد خوبی داشتی، چون فکر نمی‌کنم که اینطور بوده باشد. معتقدم که می‌توانستم بهتر بازی کنم. باور دارم که می‌توانستم کارهای بیشتری انجام بدهم. معتقدم که می‌توانستم بیشتر به سرنا شبیه باشم. راستش را بخواهید فکر کنم در دیدار پایانی، اصلا سرنایی در زمین وجود نداشت. باید راهی پیدا کنم تا او بالاخره خودش را در فینال گرند اسلم‌ها نشان بدهد.

اما سرنا برای حریف جوانش آندرسکو که در برابر شماره یک اسبق جهان بدون ترس بازی کرد چیزی جز ستایش و احترام نداشت. دیدار فینال یو اس اوپن زنان بازی مجدد این دو پس از تقابلشان در فینال راجرز کاپ نیز محسوب می‌شد، جایی که سرنا پس از بروز مصدومیت کمر از ادامه مسابقه انصراف داد و آندرسکو به‌عنوان قهرمان مسابقات معرفی شد.

سرنا ویلیامز بیانکا آندرسکو

سرنا ویلیامز در ادامه سبک بازی آندرسکو را بدین صورت ارزیابی کرد:

من متوجه شدم که بیانکا تحت فشار خوب بازی می‌کند. او در ایندین ولز خیلی خوب بازی کرد. آندرسکو در آن مسابقات شانس اول قهرمانی نبود اما در زمین حاضر شد و بازی قدرتمندانه‌ای انجام داد. او کارش را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد و توپ را بالا می‌آورد، این ضرباتش وینر هستند. او با شور و هیجان بالایی بازی می‌کند. من احساس می‌کنم او امروز خیلی خیلی خوب بازی کرد. او واقعا خوب بود و سزاوار این قهرمانی است.

زمانی که سرنا از ناتوانی در دستیابی به بهترین فرم تنیس خود در لحظات حساس بازی‌ها صحبت می‌کرد، می‌شد نارضایتی و خشمی که در صدایش موج می‌زند را به وضوح تشخیص داد. سرنا به‌خصوص در سرویس‌ها مشکل داشت. سرنا در شب فینال تنها ۴۴ درصد از سرویس‌های اولش را وارد بازی کرد و ۳۳ اشتباه فردی مرتکب شد (در مجموع ۵۸ اشتباه) که شامل هشت خطای دوبل می‌شود. سرنا ویلیامز در ادامه صحبت‌هایش گفت:

بدون شک این مسئله را در ذهن خودم مرور می‌کردم که چطور ممکن است در یک بازی فینال در این سطح بازی کنم. فکر می‌کنم واضح است که بیانکا خیلی خوب بازی کرد. به نظرم توپ‌های برگشتی او باعث شد تا من بهتر بازی کنم و بر روی سرویس‌هایم فشار قرار بگیرد. در هرحال، من برای بازی در این سطح بهانه‌ای ندارم.

برای سرنا ویلیامز یک نکته مثبت وجود دارد که مربوط به بازگشتش به بازی می‌شود. او که در فینال با نتایج ۶-۳، ۷-۵ شکست خورد اما در ست دوم زمانی که بازی ۵-۱ بود، پنج امتیاز قهرمانی به نفع رقیب را سیو کرد و پس از آن توانست بازی را ۵-۵ کند. با این حال، سرنا ویلیامز در این دیدار پیروز نشد تا کماکان به‌دنبال کسب اولین قهرمانی گرند اسلم خود پس از به ‌دنیا آوردن دخترش باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار