20/04/2024

النا ریباکینا و ربکا پترسون در فینال نانچانگ ۲۰۱۹ به مصاف هم می‌روند

  • توسط مینا
  • 16/09/2019
  • 0
ربکا پترسون

فینال نانچانگ ۲۰۱۹ اولین دیدار بین النا ریباکینا ، شانس چهارم قهرمانی و ربکا پترسون، شانس پنجم قهرمانی در این رقابت‌ها می‌باشد و امسال برای اولین بار در تاریخ چهار سالهٔ این تورنمنت شاهد قهرمانی غیرِ چینی خواهیم بود.

تقابل النا ریباکینا با ربکا پترسون در فینال نانچانگ

النا ریباکینا ۲۰ ساله در حالی‌که برای دهمین بار در دور اصلی یک تورنمنت WTA حاضر می‌شود، دومین فینالش را تجربه خواهد کرد. این تنیسور قزاقستانی ژوئیه امسال برای اولین بار در تورنمنت بخارست به قهرمانی رسید. النا ریباکینا که از شش فینالی که زیر نظر ITF انجام داده بود پنج بار بازنده شده بود، حالا در چهار فینال اخیرش به پیروزی رسیده است؛ او علاوه بر قهرمانی در بخارست، برنده تورنمنت‌های لانسستون، مسکو و کازانی شده که توسط ITF برگزار شدند. پترسون اما اولین فینالش در سطح WTA را تجربه می‌کند. این تنیسور ۲۴ ساله بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ رکورد ۱۱ برد و ۳ باخت را در فینال‌های ITF به ثبت رسانده است. بزرگترین قهرمانی او به تورنمنت کنی سور مرن فرانسه در سال ۲۰۱۸ بر می‌گردد که در دو دور پایانی موفق به شکست انس جابر و دایانا یاسترمسکا شد.

النا ریباکینا

پترسون شانس این را دارد که به هشتمین تنیسور سوئدی‌ای تبدیل شود که در تورنمنت‌های WTA به قهرمانی رسیده است؛ اینگرید لوفدال (قهرمان بوستای ۱۹۷۲)، کاترین جکسل (قهرمان هنگ کنگ ۱۹۸۲)، کاترینا لیندکوئیست (قهرمان پنج تورنمنت بین سال‌های ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۱)، ککیلیا دالمن (قهرمان آتن در سال‌های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۰)، آسا اسونسون (قهرمان کوالالامپور ۱۹۹۹ و بول ۲۰۰۲)، سوفیا آرویدسون (قهرمان ممفیس ۲۰۰۶ و ۲۰۱۲) و یوهانا لارسن (قهرمان بوستای ۲۰۱۵ و نورنبرگ ۲۰۱۸) هفت تنیسوری هستند که سابقه قهرمانی در تورنمنت‌های WTA را در کارنامه دارند. النا ریباکینا هم این شانس را دارد تا بعد از زرینا دیاس (قهرمان توکیوی ۲۰۱۷) و یولیا پوتینتسوا (قهرمان نورنبرگ ۲۰۱۹) به سومین قزاقستانی‌ای تبدیل شود که موفق به قهرمانی در تورنمنت‌های WTA شده است. کسنیا پرواک و یاروسلاوا شودووا هم وقتی به قهرمانی رسیدند تابعیت کسور قزاقستان را نداشتند. ریباکینا همچنین این فرصت را دارد که هفته بعد در جمع ۵۰ نفر برتر رنکینگ جهانی قرار گیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار