24/04/2024

اتریش سهمیه حضور در مسابقات تنیس جام دیویس ۲۰۲۰ را کسب کرد

  • توسط مینا
  • 16/09/2019
  • 0

دنیس نواک روز شنبه جایگاه تیمِ اتریش در مسابقات جام دیویس ۲۰۲۰ را رزرو کرد. او در حالی که یک ست عقب بود، هری هیلووارا را با نتایج ۳-۶، ۶-۳، ۷-۶ (۵) شکست داد و پیروزی ۳-۲ تیمش در اسپو، فنلاند را تکمیل کرد.

کسب سهمیه جام دیویس توسط اتریش

این تنیسور ۲۶ ساله که روز جمعه به‌علت بیماری نتوانست در مسابقه شرکت کند، ۱۴ ایس در زمین حریف خواباند و سرویس‌های او را سه ‌بار بریک کرد تا ظرف مدت دو ساعت و هجده دقیقه بر شماره ۷۱۶ جهان غلبه کرده باشد. پس از آن‌که اتریش و فنلاند در تقابل‌های سوم و چهام که در ساعات ابتدایی روز برگزار شده بود به تساوی رسیده بودند، دیدار بین نواک و هلیوورار از حساسیت بالایی برخوردار بود و تیم برنده میدان را تعیین می‌کرد. اولیور ماراک و یورگن ملزر در تقابل دوبل اتریش را ۲ بر ۱ جلو انداخته بودند. آنها برابر هنری کنتینن وو امیل روسووری با نتایج ۷-۶ (۵) و ۶-۲ به پیروزی رسیدند تا دومینیک تیم این فرصت را داشت باشد که در دیدار انفرادی پیروزی را برای اتریش قطعی کند اما شماره پنج جهان در برابر روسووری که شماره ۱۶۳ جهان است، پس از روند ۹ پیروزی پیاپی در دیویس کاپ بالاخره شکست خورد. روسووری با نتایج ۶-۳، ۶-۲ از سد قهرمان ۱۴ رویداد ATP عبور کرد تا حساب کار دو کشور به تساوی کشیده شود.

جام دیویس

اسلوواکی نیز پس از دو پیروزی پیاپی برابر تیم سوییس در دیدار خانگی در براتیسلاو، همراه با اتریش به مسابقات جام دیویس سال ۲۰۲۰ راه یافت. سوئد و بلاروس نیز پیروزی‌های خود را قطعی کردند. این دو در دیدار خانگی برابر رژیم صهیونیستی و پرتغال به ‌ترتیب به پیروزی رسیدند. برزیل با پیروزی برابر باربادوس با نتیجه ۳-۱ به اولین تیم گروه I تبدیل شد که به مرحله بعد صعود می‌کند در حالی که ازبکستان پس از غلبه بر لبنان با نتیجه ۳-۲ موفق شد سهمیه آسیا/اقیانوسیه گروه I را کسب کند. مسابقات گروه‌های I و II دیویس کاپ به‌منظور کسب سهمیه حضور در بازی‌های سال ۲۰۲۰ انجام می‌شوند. برندگان گروه اول به مسابقات سال ۲۰۲۰ جام دیویس راه خواهند یافت. این رقابت‌های انتخابی بر مسابقات ۲۰۱۹ که شانزده تیمش هم‌اکنون مشخص شده‌اند، تاثیری ندارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار