03/05/2024

الکساندر زورف به فینال مسابقات مسترز شانگهای راه یافت

  • توسط مینا
  • 12/10/2019
  • 0

در دومین دیدار مرحلۀ نیمه نهایی مسابقات مسترز رولکس شانگهای، الکساندر زورف با پیروزی مقابل متئو برتینی، به دیدار پایانی این تورنمنت آسیایی راه یافت.

صعود الکساندر زورف به فینال تنیس شانگهای

الکساندر (ساشا) زورف آلمانی که در سال ۲۰۱۸ به بزرگترین عنوان حرفه‌ای خود در رویدادهای تنیس یعنی قهرمانی در رقابت‌های Nitto ATP Finals دست یافته است، حال به دنبال کسب عنوان نخست در یکی از مسترزهای ۱۰۰۰ امتیازی تورهای ATP است. زورف که تا قبل از دیدار مرحلۀ یگ چهارم پایانی این مسابقات و جدال برابر راجر فدرر، حضورش در مسابقات امسال لندن در هاله‌ای از ابهام قرار داشت، با پیروزی برابر فدرر ۳۸ ساله و صعود به دور نیمه نهایی توانست خود را تا ردۀ هفتم انتخابی این رقابت‌ها بالا بکشد. حال این تنیسور جوان و ۲۲ سالۀ آلمانی، با راه‌یابی به دیدار پایانی و احتمالاً قهرمانی در این تورنمنت، می‌تواند سومین حضور پیاپی خود در رقابت‌های لندن که از دهم تا هفدهم نوامبر در شهر لندن برگزار می‌شود را قطعی سازد.

الکساندر زورف در دومین دیدار مرحلۀ نیمه نهایی و در مسابقه‌ای که تنها ۶۷ دقیقه به طول انجامید، موفق شد در دو ست متوالی و با نتایج ۶-۳ و ۶-۴ برابر متئو برتینی ایتالیایی به پیروزی برسد تا برای نخستین بار به بازی پایانی مسابقات ۱۰۰۰ امتیازی مسترز رولکس شانگهای صعود کند. زورف در حال حاضر و با ۲,۸۵۵ امتیاز در جایگاه هفتم مسابقات انتخابی لندن قرار دارد. متئو برتینی حریف زورف در دیدار نیمه نهایی هم با ۳۳۰ امتیاز اختلاف نسبت به این تنیسور آلمانی و با کسب ۲,۵۲۵ امتیاز در جایگاه هشتم انتخابی لندن و بالاتر از روبرتو باوتیستا آگوتی قرار دارد که تا هفته گذشته در ردۀ هفتم این جدول انتخابی جای داشت. الکساندر زورف که با صعود به دیدار فینال مسترز شانگهای باید رودروی دنیل مدودف از روسیه قرار بگیرد، در نشست خبری پس از دیدارش با برتینی گفت:

حضورم در دیدار پایانی بسیار عالی است. احساس می‌کنم در طول هفته تنیس خوبی را به نمایش گذاشتم و حضور در بازی فینال این مسترز ۱۰۰۰ امتیازی، اتفاق خاصی برای من خواهد بود. مشتاقانه چشم انتظار دیدار فردا مقابل مدودف هستم و امیدوارم که بتوانم تنیس خوبی را مقابل او بازی کنم.

الکساندر زورف

این دومین پیروزی الکساندر زورف برابر متئو برتینی در سومین تقابلی است که این دو تنیسور مقابل یکدیگر برگزار کرده‌اند، بود. برتینی یکی از آماده‌ترین بازیکنان چند وقت اخیر مسابقات تنیس بود که تا مرحلۀ نیمه نهایی رقابت‌های یو اس اوپن نیز بالا آمده بود. این تنیسور جوان و ۲۳ سالۀ ایتالیایی تنها با شکست مقابل رافائل نادال اسپانیایی نتوانست گام به دیدار پایانی این گرند اسلم در خاک آمریکا بگذارد. زورف در ادامۀ صحبت‌هایش می‌گوید:

صحبت کردن از رویارویی برابر متئو کار آسانی نیست. من قبلاً یک بار مقابل او طعم شکست را چشیده‌ام و او تاکنون توانسته تنیس خوبی را در چند وقت اخیر به نمایش بگذارد. من برای برتینی چیزی جز بهترین‌ها و حضور در تورنمنت آتی لندن را آرزو نمی‌کنم. متئو جزو بهترین‌هاست و امیدوارم که او واجد شرایط حضور در لندن باشد. او همیشه تنیس خوبی را به نمایش می‌گذارد و برایش اهمیتی ندارد که مقابل چه کسی بازی می‌کند.

الکساندر زورف از همان شروع دیدارش برابر برتینی با سرویس‌های خوب و قدرتمندانه‌اش کنترل بازی را در دست گرفت و به سید یازدهم قهرمانی در این مسابقات، اجازه هیچ خودنمایی را نداد. تنیس‌باز آلمانی در جدال نیمه نهایی توانست ۱۱ امتیاز مستقیم از ضربات سرویس‌اش بدست آورد که این آمار برای برتینی تنها به ۲ ضربۀ ایس می‌رسید. همچنین زورف در ۸۹% از سرویس‌های نخست خود عملکرد موفقیت‌آمیزی داشت که تنیس‌باز ایتالیایی در این آیتم توانست ۷۷% از سرویس‌های اولش را تبدیل به امتیاز نماید. این بازیکن آلمانی در پایان و دربارۀ مسابقۀ فردای خود مقابل دنیل مدودف نیز گفت:

ما تاکنون توانسته‌ایم بازی‌های خارق‌العاده‌ای را انجام دهیم. این بازی‌ها تا به امروز ادامه داشته و امیدوارم فردا نیز شاهد چنین مسابقه‌ای باشیم. دنیل فوق‌العاده است. او تاکنون توانسته به شش فینال پشت‌سرهم تورنمنت‌های تنیس راه یابد که خود نشان از توان بالای او می‌دهد. دنیل احتمالاً و در حال حاضر بهترین بازیکن جهان است و امیدوارم که هواداران فردا شاهد بازی خوبی میان ما دو نفر باشند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار