27/04/2024

برد الکس دی مینور ؛ نتایج شب نخست مسابقات فینال‌های Next Gen ATP در میلان

  • توسط سروش
  • 06/11/2019
  • 0
میومیر کسمانوویچ

رقابت‌های ۲۱ و کمتر از ۲۱ سال Next Gen ATP از روز سه‌شنبه (پنجم نوامبر) در میلان ایتالیا آغاز شده و در روز نخست این مسابقات، جانیک سینر، مایکل یمر، الکس دی مینور و میومیر کسمانوویچ موفق به شکست رقبای خود شدند.

پیروزی الکس دی مینور

این مسابقات در ردۀ سنی خود دارای اهمیت بالایی است و بسیاری از تنیسورهای سرشناس فعلی جهان از همین تورنمنت توانسته‌اند نامی برای خود در دنیای تنیس دست و پا نمایند. در مسابقات فینال‌های Next Gen ATP همانند گرند اسلم‌ها پیروز مسابقه با رسیدن به ست سوم مشخص می‌گردد، اما تفاوت اصلی این تورنمنت با دیگر مسابقات حرفه‌ای ATP این است که برندۀ هر ست با رسیدن به گیم چهارم تعیین می‌شود. زمین این بازی‌ها هم از نوع هارد کورت (سخت) بوده و این مسابقات در دو گروه چهار نفرۀ A و B و با حضور نفرات زیر برگزار می‌گردد:

گروه A: الکس دی مینور (استرالیا)، میومیر کسمانوویچ (صربستان)، الخاندرو داویدویچ فوکینا (اسپانیا) و کسپر رود (دانمارک)

گروه B: مایکل یمر (سوئد)، جانیک سینر (ایتالیا)، فرانسیس تیافو (آمریکا) و اوگو هومبرت (فرانسه)

در شب نخست این مسابقات و در اولین مسابقه از گروه A، کسپر رود از کشور دانمارک با رنکِ جهانی ۵۵ رودروی میومیر کسمانوویچ از صربستان با جایگاه شمارۀ ۶۰ قرار گرفت. در پایان این دیدار که یک ساعت و ۱۸ دقیقه به طول انجامید، کسمانوویچ با نتیجۀ قاطع ۳-۰ توانست مقابل تنیسور ۲۰ سالۀ دانمارکی‌ها به پیروزی برسد و به صدر جدول این گروه تکیه بزند. میومیر کسمانوویچ موفق شد با نتایج ۴-۳ (۷-۵)، ۴-۳ (۷-۵) و ۴-۲ از سد کسپر رود بگذرد تا در دیدار بعدی خود در این رقابت‌ها به مصاف الکس دی مینور از استرالیا برود. در جدال‌های رودرو و در سطح حرفه‌ای، این سومین تقابل میان کسمانوویچ و رود به حساب می‌آمد که در مجموع برتری با حساب ۲-۱ به سود تنیسور صرب بوده است. کسمانوویچ پس از پیروزی برابر رقیب دانمارکی‌اش، در نشست خبری حاضر شد و گفت:

من قبلاً هم با چنین فرمتی در امتیازدهی آشنا بودم و به خوبی خود را آماده این مسابقات ساخته بودم. سرویس‌های بسیار خوبی در این بازی زدم و به همین دلیل نیز با این نتیجه، پیروز میدان شدم. به خوبی توانستم آرامشم را در طول مسابقه حفظ کنم و بازی تهاجمی را به معرض نمایش گذاشتم.

تنیسور صرب در ادامه دربارۀ کسپر رود نیز اظهار داشت:

من و او (کسپر) از ۱۲ سالگی همدیگر را به خوبی می‌شناسیم و مسابقات زیادی را مقابل هم انجام داده‌ایم. ما درون زمین بازیکنان حرفه‌ای هستیم، اما در خارج از آن دوستان صمیمی به حساب می‌آییم.

اما حریف بعدی کسمانوویچ، تنیس باز سرشناسی همچون الکس دی مینور استرالیایی است که چند هفتۀ گذشته و در اوپن ۵۰۰ امتیازی بازل سوئیس، به مقام نایب قهرمانی این مسابقات دست یافته بود. دی مینور ۲۰ ساله که متولد سیدنی استرالیاست، در نخستین بازی خود از سری مسابقات فینال‌های Next Gen ATP موفق به پیروزی برابر الخاندرو داویدویچ فوکینا از اسپانیا شد. در مسابقه‌ای که یک ساعت و ۳۴ دقیقه به طول انجامید، دی مینور موفق شد با حساب ۳-۱ و با نتایج ۴-۲، ۳-۴ (۵-۷)، ۴-۱ و ۴-۱ مقابل داویدویچ فوکینا به برتری برسد تا با احتساب ست‌شماری در جایگاه دوم گروه A پس از میومیر کسمانوویچ صربستانی قرار گیرد. دی مینور پس از کسب نخستین پیروزی‌اش در مسابقات میلان گفت:

ست دوم را با وجود اینکه نمایش خوبی داشتم، واگذار نمودم. حریفم با ضربات و سرویس‌های مهلکش و در تای بریک توانست برابرم به برد برسد. به محض پایان ست دوم و استراحتی که داشتم، شرایط به خوبی برایم رقم خورد و توانستم با نتایج خوبی در دو ست بعد به پیروزی برسم. امسال شرایط در اینجا (میلان) متفاوت‌تر از سال گذشته است و من هم در این فصل توانسته‌ام به بلوغ خوبی در مسابقات برسم. امیدوارم بتوانم سال را با قهرمانی در این رقابت‌ها به پایان برسانم.

الکس دی مینور

در سومین دیدار از این مسابقات و از گروه B، اوگو هومبرت از فرانسه با جایگاه شمارۀ ۵۵ مقابل مایکل یمر از سوئد با رتبۀ شمارۀ ۷۳ قرار گرفت که در پایان این تنیسور اهل اسکارایِ سوئد بود که توانست به پیروزی برسد. مایکل یمر در دیداری که یک ساعت و ۴۲ دقیقه به درازا انجامید، موفق شد با حساب ۳-۱ و با نتایج ۴-۳ (۷-۲)، ۱-۴، ۴-۲ و ۴-۱ برابر هومبرتِ ۲۱ ساله از فرانسه به برتری برسد تا درصدر جدول گروه B بایستد. تنیسور جوان سوئدی، در دومین بازی خود در این مسابقات باید به مصاف جانیک سینر از کشور میزبان برود. مایکل یمر پس از پیروزی مقابل اوگو هومبرت در جمع خبرنگاران گفت:

این مسابقات بسیار سرگرم کننده است. می‌دانستم و دیده بودم که این تورنمنت تا چه اندازه مهم و بزرگ است و برای همین نیز قبل از رفتن به میلان کمی عصبی بودم. اما به محض حضور در این تورنمنت، احساس خوبی پیدا کردم و توانستم در ست نخست رالی‌های خوبی به نمایش بگذارم و پیروز این ست سخت شوم. موارد و نکات مثبت خوبی در اولین دیدارم وجود داشت و امیدوارم بازی‌های بعدیم را نیز با موفقیت پشت سر بگذارم.

اما در مهم‌ترین دیدار شب اول این مسابقات، جانیک سینر از ایتالیا مقابل فرانسیس تیافو از ایالات متحده قرار گرفت. در این دیدار که ۹۰ دقیقه نیز به طول انجامید، سینر موفق شد با حساب ۳-۱ و با نتایج ۳-۴ (۴-۷)، ۴-۲، ۴-۲ و ۴-۲ برابر تیافو به پیروزی برسد تا او هم همانند مایکل میر سوئدی بتواند به اولین پیروزی‌اش در این رقابت‌ها دست یابد. جانیک سینر پدیدۀ تورنمنت اوپن اروپا بود که توانست به مرحلۀ نیمه نهایی این بازی‌ها نیز صعود کند و در آنجا با شکست از استن واورینکای کهنه‌کار و باتجربه نتوانست به فینال این مسابقات صعود نماید. جانیک سینر پس از این بازی اظهار داشت:

اینجا قوانین متفاوت و مخصوص به خود را دارد و همه چیز سریع اتفاق می‌افتد. شما باید به لحظه بتوانید تصمیم‌گیری‌های درستی را در بازی اتخاذ کنید و از نظر ذهنی در آمادگی بالایی قرار داشته باشید. با حضور در میلان، بسیاری از تماشاگران ایتالیایی برای تماشای مسابقه‌ام به اینجا می‌آیند و این حس خوبی به من می‌دهد. امشب در برابر فرانسیس که بسیار شبیه به من فکر و عمل می‌کند، تنیس خوبی را به نمایش گذاشتم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار