20/04/2024

هرآنچه باید درباره تورنمنت Nitto ATP Finals بدانید؛ راجر فدرر پرافتخار ترین

  • توسط سروش
  • 06/11/2019
  • 0

راجر فدرر ، رافائل نادال و نواک جوکوویچ زمانی که برای اولین‌ بار در آخرین تورنمنت فصل مسابقات ATP در سال ۲۰۰۷ به‌صورت همزمان به رقابت پرداختند، جزو سیدهای برتر این تورنمنت بودند. حالا ۱۲ سال از آن رویداد می‌گذرد و این سه نفر یک ‌بار دیگر برترین بازیکنان تورنمنت نهایی سال یا Nitto ATP Finals را تشکیل می‌دهند.

راجر فدرر پرافتخار ترین تنیسور تورنمنت Nitto ATP Finals

رافائل نادال که روز دوشنبه باز هم به رده نخست رنکینگ بازگشت و نواک جوکوویچ، قهرمان پنج دوره از همین مسابقات در سالن O۲ برای تمام کردن سال به‌عنوان نفر اول رنکینگ با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. اما راجر فدرر ۳۸ ساله که سید سوم مسابقات است در جستجوی آن است که هفتمین قهرمانی خود را در این مسابقات کسب کند و رکورد قهرمانی‌های خود را افزایش بدهد. همچنین جدا از این سه نفر، مدافع عنوان قهرمانی تورنمنت یعنی الکساندر زورف نیز در لندن حضور خواهد داشت. دومینیک تیم که چهار مرتبه به مرحله یک چهارم نهایی راه یافته است نیز رقیبی سرسخت محسوب می‌شود. سه بازیکن جوان قدرتمند دیگر نیز هشت نفر راه‌یافته به مسابقات را تشکیل می‌دهند؛ دنیل مدودف ۲۳ ساله که در چند ماه آخر فصل فرم فوق‌العاده‌ای را سپری کرد از مدعیان کسب قهرمانی است. علاوه بر این تنیسور ۲۳ ساله، استفانوس تسیتسیپاس (۲۱ ساله) و متئو برتینی (۲۳ ساله) نیز دیگر بازیکنان حاضر در این رقابت را تشکیل می‌دهند. نکته جالب آنکه با احتساب مسابقات امسال، برای هشتمین سال متوالی است که هشت کشور مختلف در این رویداد نماینده دارند.

خوان سباستین کابال و روبرت فرح، هردو از کلمبیا که مدعی نخست کسب عنوان قهرمانی در بخش دوبل هستند طی مراسمی ویژه در Nitto ATP Finals جایزه خود برای تمام کردن فصل به‌عنوان تیم اول رنکینگ دوبل را دریافت خواهند کرد. در این رویداد هشت بازیکن برتر و هشت تیم دوبل برتر در آن به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت. مسابقات Nitto ATP Finals ابتدا با بازی‌های مرحله گروهی آغاز می‌شود و سپس چهار بازیکن برتری بخش انفرادی و چهار تیم دوبل برتر از دور گروهی انتخاب می‌شوند و در مرحله نیمه نهایی بخش  حذفی به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت. در ادامه این مطلب با تمام مواردی که باید درباره تورنمنت Nitto ATP Finals  بدانید آشنا خواهید شد:

تاریخ تأسیس این تورنمنت: سال ۱۹۷۰
تاریخ برگزاری مسابقات: از دهم الی هفدهم نوامبر ۲۰۱۹.
مدیر تورنمنت: کریس کرمود.
مراسم قرعه‌کشی: سه‌شنبه، پنجم نوامبر.

راجر فدرر رافائل نادال

برنامه برگزاری مسابقات:

قرعه‌کشی اصلی: یکشنبه، ۱۰ نوامبر تا شنبه، ۱۶ نوامبر – بخش دوبل در ساعت ۱۲:۰۰ و بخش انفرادی از ۱۴:۰۰ آغاز خواهد شد. بازی بعدی دوبل بعد از ۱۸:۰۰ و بازی بعدی انفرادی بعد از ۲۰:۰۰ شروع می‌شود. روز جمعه، ۱۵ نوامبر، بازی بعد از ظهر بخش دوبل بعد از ۱۷:۴۵ آغاز می‌شود.

فینال بخش دوبل: یکشنبه، ۱۷ نوامبر در ساعت ۱۵:۳۰
فینال بخش انفرادی: یکشنبه، ۱۷ نوامبر بعد از ساعت ۱۸:۰۰
محل برگزاری مسابقات: سالن سرپوشیدۀ O۲
ظرفیت تماشاگران زمین اصلی: ۱۷,۸۰۰ نفر
مبلغ کلی جایزه نقدی: ۹ میلیون دلار آمریکا

تالار افتخارات  Nitto ATP Finals:

بیشترین قهرمانی در بخش انفرادی: راجر فدرر با شش قهرمانی.
بیشترین قهرمانی در بخش دوبل: پیتر فلمینگ، جان مک‌انرو با هفت قهرمانی.
مسن‌ترین قهرمان: راجر فدرر در سال ۲۰۱۱ در حالی به قهرمانی رسید که ۳۰ ساله بود.
جوان‌ترین قهرمان: جان مک‌انرو در سال ۱۹۷۸ در حالی قهرمان شد که تنها ۱۹ سال داشت.
پایین‌رده‌ترین قهرمان: داوید نلبندیان در سال ۲۰۰۵ در حالی که نفر دوازدهم بود قهرمان شد.
بیشترین تعداد پیروزی در تک‌بازی‌ها: راجر فدرر با ۵۷ برد.

نتایج سال ۲۰۱۸:

در بخش انفرادی: الکساندر زورف آلمانی (۳) نواک جوکوویچ صرب (۱) را با نتایج ۶-۴، ۶-۳ شکست داد.

در بخش دوبل: مایک برایان و جک ساک (۵) از آمریکا با نتایج ۵-۷، ۶-۱، ۱۳-۱۱ برابر پیر هوگو هربرت و نیکولاس ماهوت (۸) از فرانسه به پیروزی رسیدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار