26/04/2024

مسابقات فینال‌های Next Gen ATP؛ دومین پیروزی الکس دی مینور

  • توسط سروش
  • 07/11/2019
  • 0

در آغاز دومین روز از مسابقات فینال‌های ۲۱ و زیر ۲۱ سال ATP در میلان ایتالیا، الکس دی مینور استرالیایی به دومین پیروزی خود در این رقابت‌ها رسید.

پیروزی الکس دی مینور

در سومین سال برگزاری این مسابقات که به میزبانی شهر میلان ایتالیا برگزار می‌گردد، از گروه A این بازی‌ها، الکس دی مینور رودروی میومیر کسمانوویچ قرار گرفت. این دیدار به نوعی، بازی میان دو تنیسور پیروز شب نخست این تورنمنت نیز به حساب می‌آمد. دی مینور که سید نخست قهرمانی در این مسابقات قلمداد می‌شود، در دیداری که یک ساعت و ۲۶ دقیقه به طول انجامید موفق به پیروزی مقابل میومیر کسمانوویچ شد. در این مسابقه، الکس دی مینور توانست با حساب ۳-۱ و نتایج ۴-۱، ۴-۳ (۷-۴)، ۱-۴ و۴-۰ برابر کسمانوویچ به برتری برسد تا با دو برد متوالی در جایگاه نخست این گروه قرار بگیرد. تنیسور استرالیایی پس از پایان این بازی گفت:

این همان چیزی است که شما در این شرایط انتظار آن را دارید. اینکه یک مسابقه بتواند به سرعت به ضرر شما تغییر کند. من بازی بدی را به نمایش نگذاشتم، ولی حریفم توانست در لحظات مهم، بازی خوبی انجام دهد. من فقط مجبور شدم دوباره به بازی برگردم و به مسابقه‌ام بچسبم.

با این نتیجه کسمانوویچ با یک پیروزی و یک شکست به ردۀ دوم جدول گروه A سقوط کرد و بازی بعدی او با الخاندرو داویدویچ فوکینا می‌تواند حکم به صعود و یا عدم راهیابی او به مرحلۀ نیمه نهایی دهد. الکس دی مینور نیز در مسابقۀ بعدی خود برابر کسپر رود از نروژ قرار می‌گیرد که امروز موفق به پیروزی مقابل داویدویچ فوکینا شده است. دی مینور در ادامه می‌گوید:

کسپر امروز در جهنم بازی کرد و در یک دیدار دشوار توانست به پیروزی برسد. این سطح از مسابقات و ارائه این بازی‌ها، همان چیزی است که ما برای آن به اینجا آمده‌ایم. همه در سطح بالایی بازی می‌کنند و من هم باید در بهترین فرم بدنی و ذهنی خود قرار داشته باشم.

الکس دی مینور

در مسابقۀ بین دی مینور و کسمانوویچ، تنیس باز استرالیایی با تکیه بر سرویس‌های خوبش توانست به پیروزی برسد. او در این دیدار موفق به زدن ۵ ضربۀ ایس و موفقیت در ۷۶% از سرویس‌های نخستش شد در حالی که این آمار برای میومیر کسمانوویچ به ۱ ضربۀ ایس و پیروزی در ۶۱% از سرویس‌های نخست ختم می‌شد. در نهایت پس از غافلگیری دی مینور در ست سوم، وی موفق شد با آمار ۲۳ ضربۀ وینر و ۱۱ خطای ناخواسته به دومین پیروزی خود در میلان دست یابد. اما در دومین دیدار این گروه، شاهد مصاف بازنده‌های شب نخست بودیم.

کسپر رود از نروژ به مصاف الخاندرو داویدویچ فوکینا از اسپانیا می‌رفت که در یک دیدار فوق‌العاده جذاب و تماشایی، تنیس باز جوان نروژی موفق به پیروزی مقابل رقیب اسپانیایی‌اش شد. در مسابقه‌ای که دو ساعت و ۱۳ دقیقه به طول انجامید، کسپر رود در بازی که به پنج ست کشیده شد توانست از سد داویدویچ فوکینا بگذرد. کسپر رود با حساب ۳-۲ و با نتایج ۳-۴ (۲-۷)، ۴-۳ (۷-۲)، ۴-۲، ۳-۴ (۲-۷) و ۴-۱ توانست مقابل فوکینا به برتری برسد تا با یک پیروزی و یک شکست در ردۀ سوم گروه A بایستد. کسپر رود پس از این بازی گفت:

این مسابقه فراز و نشیب‌های زیادی داشت و همچنین اولین دیدار پنج سته‌ای بود که من موفق به پیروزی در آن شدم. پیروزی و باخت در هر بازی اتفاق می‌افتد و مسئله فقط گرفتن چند امتیاز است اما حریفم نشان داد تا چه اندازه روحیۀ مبارزه‌طلبی بالایی دارد. مسابقۀ خیلی خوبی بود و خوشحالم که توانستم به پیروزی برسم.

پیروزی پنج ستۀ کسپر رود مقابل الخاندرو داویدویچ فوکینا، اولین دیداری بود که تاریخ برگزاری مسابقات Next Gen ATP و در طول ۳۲ بازی برگزار شده تا بدین‌جا به پنج ست کشیده می‌شد. تنیسور نروژی تاکنون فصل خوبی را در این فصل مسابقات تنیس گذرانده و برای اولین بار موفق به صعود به جایگاه ۵۰ رده‌بندی ATP و همچنین حضور در اولین فینال دوران حرفه‌ایش، مسابقات هیوستون شده بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار