27/04/2024

الینا اسویتولینا به ‌علت مصدومیت از مسابقات تنیس زنان اوپن گوانگژو کنار رفت

  • توسط سروش
  • 19/09/2019
  • 0

ماری بوزکووا پس از آن‌که تنیسور شماره سه رنکینگ زنان، الینا اسویتولینا ، در میانه دیدارشان از مرحله دوم مسابقات اوپن زنان بین‌المللی گوآنگژو از ادامه مسابقه انصراف داد، برای دومین ‌بار در فصل جاری مسابقات تنیس زنان به مرحله یک چهارم نهایی یک تورنومنت راه یافت.

حذف الینا اسویتولینا

روز پنجشنبه، پس از آن‌که سید برتر مسابقات اوپن بین‌المللی گوانگژو، الینا اسویتولینا مصدوم از اوکراین به‌علت مشکل زانو از ادامه مسابقه انصراف داد، رقیب اهل جمهوری چک او یعنی ماری بوزکووا به مرحله یک چهارم پایانی این رقابت‌ها راه پیدا کرد. الینا اسویتولینا پیش از آن‌که از ادامه مسابقه انصراف دهد با نتایج ۶-۴، ۴-۳ از حریف عقب افتاده بود. مصدومیت الینا اسویتولینا پایانی ناامیدکننده بر دیداری بود که به‌صورت نزدیک دنبال می‌شد اما در هرحال، تنیسور شماره ۶۳ جهان یعنی بوزکووا حالا با این برد، سومین پیروزی خود در فصل جاری برابر یک بازیکن از جمع ۱۰ نفر برتر رنکینگ را جشن گرفت. او پیش از این در برابر سیمونا هالپ و اسلون استیفنز نیز به پیروزی رسیده بود. نکته جالب آن‌که هردوی این پیروزی‌ها در ابتدای تابستان امسال در مسابقات کانادا رخ دادند، جایی که بوزکووا موفق شد تا مرحله نیمه نهایی پیشروی کند و حتی جالب‌تر از آن، پیروزی تنیسور قزاق برابر هالپ هم با انصراف حریف به‌دلیل مصدومیت به‌دست آمده بود. بوزکووا پس از این دیدار در گفتگو با خبرنگاران این‌طور صحبت کرد:

بدون شک یک مسابقه بسیار سخت بود، حتی با وجود آن‌که الینا اسویتولینا ۱۰۰ درصد آماده نبود. او تا جایی که می‌توانست و تا جایی که بدنش به او اجازه می‌داد، با جدیت مبارزه می‌کرد. این بازی از نظر روحی‌روانی نیز برای من کمی دشوار بود زیرا می‌دانستم که در هر صورت او در بهترین شرایط خودش قرار ندارد. من سعی کردم در بازی باقی بمانم و هجومی باشم و به‌آسانی به او امتیاز ندهم.

بوزکووا در دیدار مرحله اول خود برابر شون فانگ یینگ مجبور شده بود چهار مچ پوینت حریف را سیو کند اما موفق شد در این هفته از تونومنت اوپن گوانگژو تا بدینجا پیشروی کند تا برای دومین ‌بار در فصل جاری به مرحله یک چهارم پایانی یک تورنومنت WTA برسد. این تنیسور اهل جمهوری چک در دیدار بعدی خود باید در ساعات انتهایی شب برابر برنده دیدار بین دو بازیکن دیگر از جمع هشت نفر برتر مسابقات یعنی آنا بلینکووای روس و الکساندرا کرونیچ از صربستان قرار بگیرد.

الینا الینا اسویتولینا

بوزکووا خود در این رابطه گفت:

من مسابقه بین بلینکووا و کرونیچ را اندکی تماشا خواهم کرد تا ببینم آنها چطور بازی می‌کنند، از اینکه قرار است فردا بازی کنم، هیجان‌زده هستم.

در دیگر نتایج مرحله دوم اوپن زنان گوانگژو، قهرمان دو دوره از مسابقات یعنی ژانگ شوآی از چین موفق شد در چهارمین تقابل دوران بازیگری خود با آندریا پتکوویچ از آلمان، نخستین پیروزی خود را جشن بگیرد. ژانگ که با نتایج ۷-۵، ۶-۴ به پیروزی رسید، در مرحله یک چهارم پایانی به مصاف ویکتوریا گلوبیچ از سوییس خواهد رفت. گلوبیچ نیز شگفتی‌ساز شد و سید پنجم مسابقات یعنی کاترینا سینیاکووا از جمهوری چک را با نتایج ۴-۶، ۷-۵، ۶-۰ از پیش رو برداشت. قهرمان سال ۲۰۱۱ مسابقات یو اس اوپن یعنی سامانتا استوسر از استرالیا که با وایلدکارت مجوز حضور در مسابقات را پیداه کرده، موفق شد برناردا پرا از آمریکا را با نتایج ۶-۴، ۱-۶، ۷-۶ (۵) شکست دهد تا برای دومین‌بار به مرحله یک چهارم نهایی یک تورنومنت در سال جاری برسد.

استوسر که زمانی شماره چهار جهان بود در دیدار مرحله بعد خود به مصاف نینا استویانوویچ از صربستان خواهد رفت. استویانوویچ موفق شد وایلدگارت چینی، پنگ شوآی را با نتایج ۷-۶ (۷-۴)، ۲-۶، ۶-۰ از پیش رو بردارد. سوفیا کنین آمریکایی هم اکنون بالاترین سید باقیمانده در جدول مسابقات لقب گرفته است. سید شماره سه مسابقات پس از غلبه بر کاتارینا زاواتسکای اوکراینی با نتایج ۶-۴، ۶-۲ موفق شد به مرحله بعد راه یابد. دیدار بعدی کنین برابر جسمین پائولینی ایتالیایی خواهد بود که دست به کار بزرگی زد و سید ششم مسابقات، ژنگ سای‌سای را از پیش رو برداشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار