26/04/2024

پیروزی نائومی اوساکا در دیدار اول خود در تنیس اوپن پن پاسیفیک ژاپن

  • توسط سروش
  • 19/09/2019
  • 0

سید برتر مسابقات تنیس اوپن تور پن پاسیفیک، نائومی اوساکا ، در حالی که در ست نخست ۲-۱ از ویکتوریا تومووا عقب افتاده بود، در نهایت موفق شد طی دو ست پیاپی به پیروزی برسد و برای اولین ‌بار به مرحله یک چهارم پایانی این رقابت‌ها که در شهر محل تولدش یعنی اوساکای ژاپن برگزار می‌شود، صعود کند.

پیروزی نائومی اوساکا در تنیس پن پاسیفیک

سید شماره یک، نائومی اوساکا در شهر محل تولد خود، تورنومنت پن پاسیفیک را با پیروزی آغاز کرد. شماره یک تنیس زنان ژاپن موفق شد با نتایج ۷-۵، ۶-۳ از سد ویکتوریا تومووا عبور کند. این تنیسور بلغارستانی از طریق مسابقات انتخابی وارد قرعه‌کشی اصلی این تورنومنت شده بود. نائومی اوساکا با این پیروزی جایگاه خود در مرحله یک چهارم پایانی اوپن پن پاسیفیک را رزرو کرد. وی پس از پایان بازی در مصاحبه با خبرنگاران گفت:

من حین بازی کردن در این دیدار بسیار مضطرب بودم، زیرا احساس می‌کردم که واقعا می‌خواهم در این مسابقه به پیروزی برسم. پس از آن‌که بردم، احساس راحتی کردم و همچنین فکر می‌کنم بابت بخش‌هایی از بازی خود، خوشحال هستم.

نائومی اوساکا در ادامه راجع به بازی در کشور خانگی خود افزود:

من همیشه در ژاپن احساس بهتری دارم. بدون شک قرار است همیشه یک احساس فشار وجود داشته باشد اما برای من، در شهری که زندگی می‌کنم هیچ احساس فشاری وجود ندارد. من بابت جایگاه خودم احساس فشار می‌کنم نه از بابت محل بازی. بنابراین چنین فشاری هرگز برای من یک عامل تعیین‌کننده نبوده است.

شماره چهار فعلی رنکینگ تنیس زنان، نائومی اوساکا ، اکنون برای کسب اولین قهرمانی در مسابقات اوپن پن پاسفیک هدف‌گزاری کرده است. او پیش از این در سال ۲۰۱۶ با قبول شکست برابر کارولین ووزنیاکی دوم شد و سال گذشته نیز در حالی که بازی‌ها در توکیوی ژاپن برگزار می‌شد، در دیدار نهایی نتیجه را به کارولینا پلیسکووا واگذار کرد. اما در این دیدار، نائومی اوساکا پس از آن‌که در دو بر یک در ابتدای بازی از حریفش عقب افتاد، در نهایت برابر تنیسور شماره ۱۸۱ جهان یعنی تومووا به پیروزی رسید. اوساکا که تا پیش از مسابقات یو اس اوپن، نفر اول رنکینگ WTA بود، در این دیدار ۴۰ ضربه وینر داشت که شامل ۱۳ ایس (سرویس‌های بدون بازگشت) رعدآسا می‌شدند.

نائومی اوساکا

او همچنین مرتکب۲۷ خطای فردی شد و از هشت فرصت بریک، پنج‌ تا را به امتیاز تبدیل کرد. تومووا، که برای اولین ‌بار در دوران حرفه‌ای خود با یک بازیکن حاضر در جمع ۲۰ نفر برتر رنکینگ روبه‌رو می‌شد، در تمام طول بازی پابه‌پای اوساکا پیش آمد و حتی فرصت کسب هشت بریک پوینت را نیز داشت اما توانست تنها سه ‌تا را به امتیاز تبدیل کند، دو تا کمتر از حریف خود که در دو رویداد گرند اسلم به قهرمانی رسیده است. اوساکا در ادامه حرف‌های خود درباره شرایط بازی گفت:

خودم می‌دانم که در ست اول، بازی را آهسته شروع کردم و سپس در گیم اول از ست دوم تصمیمات خیلی بد زیادی گرفتم. به‌جز آن، می‌دانستم که بازیکن قدرتی هستم و این را هم می‌دانستم که خودم قرار است نحوه جلو رفتن دیدار را به حریف دیکته کنم. می‌دانم که اگر تعداد خطاهای فردی خودم را کاهش می‌‌دادم و آن‌طور به پیروزی می‌رسیدم، احساس آرامشی بیشتری به من دست می‌داد.

احتمال دارد نائومی اوساکا در مرحله یک چهارم نهایی در برابر یولیا پوتینستوا از قزاقستان قرار بگیرد که در حال حاضر فرم بسیار خوبی را سپری می‌کند. پوتینستوا تاکنون در برابر اوساکا سه بازی را برده و شکست نخورده است که این شامل دو پیروزی در زمین‌های چمن ویمبلدون و برمینگام در ابتدای سال جاری می‌شود. پوتینستوا روز پنجشنبه در مرحله دوم اوپن پن پاسیفیک از سد واروارا فلینکِ روس که از دیدارهای انتخابی به مسابقات اصلی راه یافته بود عبور کرد. اوساکا درباره بازی بعد خود گفت:

در ارتباط با بازی‌های بعدی خودم حتما درصد امتیازگیری از سرویس‌های اولم را ارتقا می‌دهم. امروز در این زمینه خیلی خوب نبودم، راستش را بخواهید از زمان مسابقات سینسیناتی عملکرد خوبی در سرویس اول نداشتم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار