28/04/2024

حذف الینا اسویتولینا از دور مسابقات کرملین کاپ روسیه

  • توسط مینا
  • 18/10/2019
  • 0

الینا اسویتولینا ، بانوی شمارۀ چهار جهان در رده‌بندی WTA، با شکست مقابل حریفی از کشور روسیه از دور مسابقات کرملین کاپ کنار رفت.

شکست الینا اسویتولینا

ورونیکا کودرمتووا در روز چهارم برگزاری تورنمنت کرملین کاپ و از مرحلۀ یک هشتم پایانی این مسابقات، دست به کار بزرگی زد و موفق شد، الینا اسویتولینا بخت شمارۀ یک قهرمانی در این رقابت‌ها را شکست دهد تا یکی از بزرگترین شگفتی‌های این بازی‌ها در مسکو رقم بخورد. کودرمتووایِ ۲۲ ساله که در جایگاه چهل و دوم رنکینگ جهانی تنیس بانوان قرار دارد، موفق شد با نتیجۀ ۲-۱ و با امتیازات ۶-۲، ۱-۶ و ۷-۵ مقابل اسویتولینا از اوکراین به پیروزی برسد تا راهی دور سوم و یک چهارم پایانی مسابقات کرملین کاپ شود. بدین ترتیب ورونیکا کودرمتووا توانست بزرگترین پیروزی دوران حرفه‌ایش را در جدالی دو ساعت و دو دقیقه‌ای برابر اسویتولینای سرشناس به دست آورد. جالب آنکه کودرمتووا برای اولین بار بود که رودروی یکی از پنج تنیسور برتر رنکینگ قرار می‌گرفت تا در همان نخستین جدالش با یکی از غول‌های WTA بتواند به یک پیروزی ارزشمند دست یابد.

اسویتولینا در حالی مقابل تنیسور جوان ۲۲ سالۀ اهل کازان روسیه تن به شکست داد که حضورش را در رقابت‌های معتبر شیسیدویِ شنزن چین قطعی کرده است. تنیسور سرشناس اوکراینی سال خوبی را در تورنمنت‌های تنیس تجربه کرده و توانسته به مراحل نیمه ‌نهایی دو گرند اسلم ویمبلدون و یو اس اوپن نیز صعود کند. وی همچنین تاکنون در ۹ بازی آغازین خود در تورنمنت‌های مختلف WTA در سال ۲۰۱۹ به پیروزی رسیده است. در ست نخست که ۲۸ دقیقه به طول انجامید و با برتری ۶-۲ کودرمتووا همراه بود، تنیسور روس از همان ابتدا بازی را قدرتمندانه شروع کرد و توانست ۱۳ ضربۀ وینر و ۸ خطا را به ثبت برساند. اسویتولینا در ست دوم نبض مسابقه را به دست گرفت و توانست با نتیجۀ ۶-۱ به پیروزی برسد. اما ورونیکا کودرمتووا تنیسوری نبود که برای باخت گام به این دیدار گذاشته باشد.

الینا اسویتولینا

در ست سوم، تماشاگران حاضر در استادیوم بازی جذاب و نزدیکی را شاهد بودند که در آخر با برتری ۷-۵ تنیسور روس در گیم‌شماری به پایان رسید. کودرمتووا در ابتدای سال ۲۰۱۹ در جایگاهی نزدیک به رتبۀ ۱۰۰ در رنکینگ WTA بود که به خوبی توانست خود را تا ردۀ ۴۲ نیز بالا بکشد. تنیسور جوان روس در سرویس‌های خود عملکرد به مراتب بهتری نسبت به اسویتولینا داشت. او موفق شد ۷۴% از سرویس‌های نخستش را تبدیل به امتیاز کند و ۸ امتیاز مستقیم را هم از سرویس‌هایش به دست آورد که این آمار برای سید نخست مسابقات کرملین کاپ به موفقیت در ۶۵% سرویس‌های نخست و ۴ ضربۀ ایس ختم می‌شد.

همچنین کودرمتووا ۵ از ۱۲ فرصت بریک پوینت خود را سیو کرد که این آمار برای اسویتولینا به ۴ از ۸ فرصت بریک پوینتش می‌رسید. هر دو تنیسور نیز در ۹ گیم‌سرو خود پیروز بودند و در امتیازشماری هم کودرمتووا برتری محسوس ۹۲ به ۹۰ در مقابل اسویتولینا داشت. ورونیکا کودرمتووا با پیروزی بزرگی که برابر الینا اسویتولینا به دست آورد، در دور یک چهارم نهایی باید به مصاف دیگر هموطنش از کشور روسیه یعنی آناستازیا پاولیوچنکووا برود. پاولیوچنکووا در مرحلۀ یک هشتم پایانی توانسته بود با حساب ۲-۱ و با نتایج ۵-۷، ۶-۴ و ۶-۲ از سد واروارا گراچوا از روسیه بگذرد تا حریف کودرمتووا برای صعود به دور نیمه نهایی شود. در دیگر دیدارهای مهم برگزار شده از مرحله یک هشتم پایانی در بخش زنان می‌توان به پیروزی ۲-۱ کیکی برتنز هلندی مقابل کایا کناپی از استونی و همچنین برتری ۲-۱ کریستینا ملادونوویچ فرانسوی مقابل آناستاسیجا سواستووا از لیتوانی اشاره کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار