28/03/2024

مروری بر مسابقات بین اندی ماری و گاسکه به بهانه جدال آینده این دو تنیسور

  • توسط سروش
  • 13/08/2019
  • 0

پس از اعلام اندی ماری برای بازگشت به مسابقات انفرادی تنیس، کوین پالمر در گفتگو با وبسایت تنیس ۳۶۵ می‌گوید که چرا بازگشت اندی ماری، این «برنده سریالی» به میادین خود یک پیروزی بزرگ محسوب می‌گردد، فارغ از هر نتیجه ای که در آینده توسط این تنیسور بریتانیایی کسب شود.

تقابل های اندی ماری و گاسکه

جدا از آن که ریچارد گاسکه به چه صورت در دیدار آتی خود برابر اندی ماری ظاهر شود، این تنیسور فرانسوی در بسیاری از لحظات کلیدی دوران حرفه ای رقیب اهل اسکاتلند خود نقش داشته است. این مسابقه در چهارچوب رقابت های تنیس سینسیناتی برگزار می شود که ماری در آن پس از ماه دوری چند ماهه از مسابقاتِ تک نفره به میادین بازخواهد گشت. در حالی که آنچه در گذشته بر شماره یک سابق تنیس جهان و قهرمان دو دوره مسابقات ویمبلدون گذشته به هیچ وجه از یاد بردنی نیست. این تنیسور بریتانیایی برای اولین بار در سال های اخیر قادر خواهد بود، بدون احساس درد در یک مسابقه تک به تک به میدان برود. تاریخچه رویارویی‌های بین ماری و گاسکه، دو تن از محبوب ترین بازیکنان تور ATP این موضوع را تایید می‌کند که از مسابقه هفته بعد می‌توان لذت فراوانی برد. پیروزی قهرمانانه ماری بر گاسکه در مسابقات ویمبلدون سال ۲۰۰۸ به یکی از کلیدی ترین لحظات دوران بازی این تنیسور اسکاتلندی تبدیل شد که تا آن زمان هنوز به دنبال کسب اولین پیروزی خانگی خود در برابر تماشاگرانی بود که با دیده تردید به او نگاه می‌کردند. با این حال آن بازی در زمین اصلی مسابقات، یک شب خاص را برای ماری رقم زد.

اندی ماری که کمی نحیف به نظر می‌رسید و در آن زمان تنها ۲۱ سال سن داشت، پس از آنکه در دو ست اول از گاسکه عقب افتاده بود در آستانه حذف از مسابقات قرار گرفت. اما در نهایت، نتیجه ای به دست آورد که از آن به عنوان یکی از به یاد ماندنی ترین کامبک های تاریخ یاد می‌شود. او ست سوم را در تای بریک با ضربه‌ای که به نظر نمی‌رسید، تبدیل به امتیاز شود برد تا کسب اولین ست خود را با فریادی بلند بر جمعیت پشت داور اصلی جشن بگیرد. او سپس ست آخر را در حالی ۶-۴ به نفع خود تمام کرد که آفتاب بر SW۱۹ (آدرس پستی معروف ویمبلدون) غروب کرده بود.

گاسکه اندی ماری

در این دیدار بریتانیا جرقه ای در ماری دید که درخشش استعداد او و دستاوردهایش در آینده را ضمانت می‌کرد. در همان زمان افرادی در بریتانیا بودند که می‌گفتند ماری انگلستان را دوست ندارد، اما همین دسته از منتقدان این جوان متولد گلاسگو پس از تماشای درخشش وی در مسابقات یو اس اوپن سال بعد این حقیقت را پذیرفتند که بریتانیا صاحب تنیسوری شده که ممکن است بیشتر از هرکس دیگر در تاریخ، برای این ملت افتخارات ورزش تنیس را کسب کند.

ماری در سال ۲۰۱۰ نیز یک بار دیگر در مسابقات اوپن فرانسه برابر گاسکه کامبک زد و در سال ۲۰۱۶ نیز در زمین فیلیپ شاتریر همان مسابقات یک بار دیگر گاسکه را در چهار ست شکست داد. ریچارد گاسکه از زمان رویارویی این دو در مسابقات رم در سال ۲۰۱۲ موفق نشده ماری را بر روی یک زمین رس شکست بدهد. بدون شک رویارویی هفته بعد این دو در روزهای افتتاحیه تنیس سینسیناتی، باز هم داستان های بسیاری برای به خاطر سپردن ایجاد خواهد کرد. تقابل هفته بعد ماری و گاسکه دوازدهمین رویارویی این دو تنیسور با یکدیگر خواهد بود. ماری در حال حاضر رنکینگ ۳۲۵ تنیس مردان را در اختیار دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار