28/03/2024

چرا لری استفانکی شانس مربیگری اندی ماری را از دست داد؟

  • توسط مینا
  • 24/08/2019
  • 0

لری استِفانکی یکی از موفق ترین و مورد احترام ترین مربیان دنیای تنیس است. وی فرصت مربیگری اندی ماری را از دست داد.

وقتی که استفانکی فرصت مربیگری اندی ماری را از دست داد

استفانکی، طی دوران ۳۰ ساله مربیگری اش به مارسلو ریوس کمک کرد که مرد شماره یک جهان شود، تیم هنمان را در راه رسیدن به بهترین رتبه جهانی اش راهنمایی کرد، یوگنی کافلینکوف را به مدال طلای المپیک رساند و اندی رادیک را راهی فینال ویمبلدون ۲۰۰۹ کرد. این مربی آمریکایی وقتی که اندی ماری بریتانیایی به عنوان ستاره دنیای تنیس در حال پیشرفت بود، فرصت مربیگری او را در سال ۲۰۰۶ داشت، اما از این کار صرف نظر کرد و به جای آن با فرناندو گونزالس همکاری کرد. او در مصاحبه ای از دلیلش برای این کار پرده برداشت:

اول از همه، من از حضور در کنار اندی ماری لذت می بردم چراکه او شخصیت جالبی را در رختکن دارد. اندی پسر شوخ طبعی است و من عاشق این رفتارهای او بودم. در مجموع احترام زیادی برای او قائلم، زیرا با ذهنیت قهرمانی به همه مسابقات وارد می شد و در دفاع و حمله بهترینِ خودش را نشان می داد. وقتی که ماری به من پیشنهاد شد، مرد شماره شصت و هشت جهان بود و در آن زمان به چند دلیل تصمیم به کارکردن با فرناندو گونزالس گرفتم. نمی خواستم که در آن شرایط این چالش را قبول کنم زیرا می دانستم که او به مانند مارسلو ریوس جوانی در حال پیشرفت است.

اندی ماری

استفانکی در ادامه صحبت هایش می گوید:

اندی ماری ۱۸ ساله بود و من با داشتن سه پسر می دانستم که چه چیزی انتظارم را می کشد. این کار فراتر از یک مسابقه تنیس است و به بخشی از زندگی شما تبدیل می شود، چراکه باید بیش از ۴۰ هفته را در سال با یک نفر بگذرانید و من برای این کار آماده نبودم. من فرناندو گونزالس ۲۵ ساله ای را انتخاب کردم که در آن زمان رنکینگ شماره بیست جهان را در اختیار داشت و ضربات فورهند فوق العاده ای می زد؛ این انتخاب من بود و هرگز از این تصمیمم افسوس نمی خورم.

لری استفانکی پیش از این در گفت و گویی با دیوید لاو از داستان هایی که طی دوران مربیگری ریوس، کافلینکوف، رادیک و هنمان داشته صحبت کرده بود و همچنین گفته بود که بیش از دو ساعت در بارِ هتلی با پدر ماری صحبت کرده است. او همچنین نظراتش درباره تنیس امروزی و مخالفتش با مربیگری از کنار زمین تنیس را اعلام کرده بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار