29/03/2024

۱۶ سال از آخرین قهرمانی یک آمریکایی در تنیس اوپن آمریکا می‌گذرد

  • توسط مینا
  • 24/08/2019
  • 0

وقتی که اندی رادیک در سال ۲۰۰۳ اولین و آخرین قهرمانی اش را در اوپن آمریکا به دست آورد کمتر کسی احتمال می داد که تا ۱۵ سال بعد از آن هیچ تنیسور مرد آمریکایی ای در گرند اسلم ها برنده نشود.

آخرین قهرمانی یک آمریکایی در اوپن آمریکا

آمریکایی که زمانی با داشتن آندره آغاسی و پیت سمپراس در تنیس مردان جهان آقایی می کرد، حالا حرفی برای گفتن ندارد و تمام بار تنیس این کشور به دوش بانوان آن است. رادیک در روزهایی که آخرین گرند اسلم سال در حال برگزاری است، طی گفت و گویی با رویترز گفت:

ما در بخش زنان آماندا آنیسیمووایی که به نیمه نهایی اوپن فرانسه رسیده، کوکو گافی که تا هفته دوم ویمبلدون پیش رفته، ونوس و سرنا ویلیامزی که افتخارات بسیاری کسب کردند و اسلون استیونز و مدیسون کیزی را داریم که چند سال پیش در اینجا به فینال رسیده بودند. از این رو نسبت به بانوان بسیار خوش بین هستیم اما در بخش مردان چنین چیزی وجود ندارد.

اوپن آمریکا اوپن آمریکا

رادیک که در دوران بازی اش ۳۲ جام کسب کرده است، به تحسین از دوست خوبش جان ایسنری پرداخت که سال گذشته تا یک چهارم نهایی اوپن آمریکا هم پیش رفته بود:

فکر می کنم او تا آن جا که می تواند تلاشش را انجام می دهد، هر روز تمرین می کند و سعی کرده که کارش را به خوبی انجام دهد. امیدوارم تا بازیکنان جوانِ بیشتری راه جان را در پیش گیرند و مانند او رفتار کنند.

جان ایسنر که پیش از این در رقابت های انفرادی به ۱۵ قهرمانی رسیده است، به عنوان شانس چهاردهم قهرمانی در اوپن آمریکا پا به این مسابقات می گذارد. او به همراه تیلور فریتز ۲۱ ساله که شانس بیست و ششم قهرمانی به شمار می رود، تنها نمایندگان آمریکا در یو اس اوپن ۲۰۱۹ هستند. رادیک افزود:

بانوان به خوبی کارشان را انجام می دهند و در دوره هیجان انگیزی قرار داریم. ما در حال حاضر چندین بازیکن خوب جهان را داریم و پیش بینی می شود در آینده هم این روند ادامه یابد. از این رو همه چیز خوب به نظر می رسد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار