25/04/2024

اندی ماری: اگر بخواهم در بالاترین سطح بازی کنم، باید از نظر جسمانی بهتر شوم

  • توسط مینا
  • 24/09/2019
  • 0

اندی ماری به مرتفع‌ترین قله‌های افتخار در تنیس رسیده است، از دستیابی به رتبه یک در رنکنیگ جهانی تنیس مردان تا قهرمانی در ۴۵ تورنومنت ATP و موارد دیگر. اما حالا و پس از سپری شدن هشت ماه از مصدومیت لگن، تنیسور ۳۲ ساله در رده ۴۱۳ جهان قرار دارد و می‌داند که برای کسب مجدد بهترین فرم خود راهی طولانی را در پیش دارد.

مصاحبه اندی ماری

اندی ماری در مصاحبه‌ای گفت:

اگر بخواهم همواره در این سطح رقابت کنم باید از نظر جسمانی بهتر شوم، در حالی که قبلا، من در همین سطح رقابت می‌کردم و احساس خوبی نداشتم اما باز هم در سطح بالایی بازی می‌کردم. نمی‌دانم که حالا پس از بازگشت از مصدومیت تا کجا می‌توانم ادامه بدهم. نمی‌دانم باید چقدر به پیشرفت ادامه بدهم یا اینکه آیا اصلا قادر به انجام آن هستم یا نه. اما در این لحظه هیچ دردی ندارم. پس حالا شاید به خودم یک فرصت بدهم و ببینم با ریکاوری تا چه اندازه می‌توانم به پیش بروم.

اندی ماری این هفته با حضور در مسابقات تنیس قهرمانی ژوهای یک ماه شلوغ را آغاز خواهد کرد. با احتساب ژوهای، ماری باید طی چهار هفته در چهار تورنومنت به میدان برود. پس از این رویداد، تنیسور متولد اسکاتلند به پکن، شانگهای و سپس آنتورپ بلژیک می‌رود تا تنها حدود یک ماه پس از مسابقات سینسیناتی در هر تعداد بازی که می‌تواند به میدان برود. ماری در سینسیناتی اولین بازی خود در بخش انفرادی پس از جراحی لگن را انجام داده بود. وی در ادامه صحبت‌های خود گفت:

فکر می‌کنم بیشتر از دو یا سه سال پیش، وارد چهار تورنومنت متوالی نمی‌شدم چون از من انتظار می‌رفت که در مسابقات عملکرد خوبی داشته باشم. اینجا در چین همیشه عملکرد خیلی خوبی داشتم پس در گذشته اینطور در تورنومنت‌ها شرکت نمی‌کردم اما جایگاهی که اکنون دارم متفاوت است. حالا دیگر در همان سطحی که سه سال پیش داشتم باز نمی‌کنم و از نظر فیزیکی هنوز هم باید پیشرفت کنم. پس باید از الان تا انتهای سال در دیدارهای به میدان بروم و پیروزی‌ام در تمام دیدارهای هفته تضمین‌شده نیست و این احتمال وجود دارد که در مرحله اول با سیدهای برتر مسابقات برخورد کنم. زمانی که در مسابقات شرکت می‌کنم تمرینات خوبی با بازیکنان برتر دارم پس بدنم بازهم به بازی کردن در این سطح و سرعت عادت می‌کند. دوست دارم از الان تا آخر سال در ۱۲ الی ۱۵ بازی به میدان بروم تا بدنم یک‌بار دیگر به رقابت و بازی کردن به‌طور مداوم عادت کند. دو سال است که این کار را نکرده‌ام. این زمان زیادی بوده است پس برای بدن طول خواهد کشید تا روبه‌راه شود.

اندی ماری

اندی ماری از زمان بازگشت خود در مسابقات اوپن غرب و جنوب نتایج خوبی کسب نکرده است. ریچارد گاسکه فرانسوی در سینسیناتی در دو ست او را شکست داد و تنیس سندگرن آمریکایی در اوپن وینستون-سالم نیز ۲-۰ ماری را از پیش رو برداشت. تنیسور بریتانیایی باید در مرحله اول مسابقات ژوهای برابر همین سندگرن به میدان برود. ماری همچنین برای اولین ‌بار از سال ۲۰۰۵ در یک رویداد چلنجر نیز شرکت کرد و توانست در اوپن رافائل نادال در مایورکا به مرحله سوم برسد. ماری در این دیدار برابر تنیسور ایتالیایی، متئو وایولا که در نهایت به دیدار نهایی صعود کرد بازی خوبی انجام داد اما در تای بریک ست آخر نتیجه را به حریف واگذار کرد:

دومین مسابقه‌ای که بازی کردم خیلی خوب بود. بازیکنی که رتبه ۱۲۰ دنیا بود را در دو ست شکست دادم که یک برد خیلی خوب محسوب می‌شود. سپس در مسابقه سوم، از نظر جسمانی در آن دیدار تلاش زیادی کردم. احساس می‌کردم در اسپانیا بهتر به توپ ضربه می‌زدم تا عملکردم در مسابقات آمریکا. از این لحاظ عملکردم مثبت بود. فکر می‌کنم اگر بخواهم به رقابت در بالاترین سطح تور ATP بازگردم باید از نظر فیزیکی پیشرفت زیادی داشته باشم. زیرا ثابت شده که هنوز نمی‌توانم در چندین مسابقه متوالی به میدان بروم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار