26/04/2024

مسابقات اوپن چین؛ پیروزی اندی ماری برابر متئو برتینی در گام نخست

  • توسط مینا
  • 02/10/2019
  • 0

در روز دوم مسابقات ۵۰۰ امتیازی اوپن چین (بیجینگ) و در یکی از مهم‌ترین دیدارهای این تورنمنت، اندی ماری موفق به پیروزی برابر متئو برتینی ایتالیایی شد تا به دور دوم این رقابت‌ها صعود کند.

پیروزی اندی ماری در تنیس بیجینگ

در دیداری مهیج و تماشایی، اندی ماری ۳۲ ساله و نمایندۀ بریتانیا در این تورنمنت آسیایی، موفق شد با نتیجۀ ۲-۰ و در یک بازی نزدیک و بسیار تماشایی از سد متئو برتینی ایتالیایی که در ردۀ سیزدهم دنیا قرار گرفته عبور کند تا به یک پیروزی دلچسب و شیرین دست یابد. قهرمان سۀ دورۀ گرند اسلم‌ها و دارندۀ دو مدال طلای المپیک‌های لندن و ریوی برزیل در مسابقه‌ای که بیش از دو ساعت به طول انجامید و هر دو ست آن به تای بریک کشیده شد، توانست با نتایج ۷-۶ (۷-۲) و ۷-۶ (۹-۷) برابر برتینی به پیروزی برسد و به دور بعد مسابقات اوپن بیجینگ صعود کند.

اندی ماری در حالی موفق به پیروزی برابر برتینی شد که این تنیسور جوان و ۲۳ سالۀ ایتالیایی بهترین دوران ورزشی خود را می‌گذراند و ماه گذشته نیز توانسته بود به مرحلۀ نیمه نهایی مسابقات یو اس اوپن راه یابد. شمارۀ یک سابق جهان پس از هشت ماه از عمل جراحی سختی که پشت سر گذاشته بود توانست برابر برتینی به پیروزی برسد و این برد ارزشمند می‌تواند نقطۀ عطفی در ادامه دوران ورزشی این تنیسور برجستۀ بریتانیایی باشد. اندی ماری پس از برتری مقابل برتینی و صعود به دور بعد مسابقات اوپن چین در جمع خبرنگاران گفت:

امشب نوع ضربه زدنم به توپ خیلی تر و تمیز بود و همین موضوع سبب شد تا بازی به نفع و خواستۀ من پیش برود.

اندی ماری

اندی ماری که با این پیروزی در دور بعد باید به مصاف هموطنش، کامرون نُری برود، در ادامه صحبت‌هایش گفت:

مسابقۀ نزدیک و بسیار سختی را مقابل حریفم برگزار کردم. فکر می‌کنم به خوبی توانستم بازی را کنترل کنم و تا آخر پیش بروم. امیدوارم بتوانم در ادامه نیز با همین کیفیت به کارم در این تورنمنت ادامه دهم، این شروع خوبی برای من بود. دیدارهایی که در طول این هفته انجام دادم، نشان دهندۀ پیشرفت خوبم بوده و امیدوارم که این پیشرفت تا انتهای سال و مسابقات باقی‌مانده نیز ادامه داشته باشد.

حریف بعدی اندی ماری همان‌طور که اشاره شد، کامرون نُری از بریتانیاست. نُری ۲۴ ساله که در جایگاه ۶۹ جهان ایستاده است، در حالی که در بازی برابر کریستین گارین در ست شماری با نتیجۀ ۱-۰ پیش افتاده بود، به علت مصدومیت حریف شیلیایی‌اش پیروز این دیدار شد تا برای صعود به دور یک چهارم نهایی به مصاف هموطنش، اندی ماری برود. برتینی در دیدار برابر ماری بسیار امیدوار بود تا تعداد پیروزی‌های خود در این فصل از مسابقات حرفه‌ای ATP را به عدد ۳۰ برساند و با صعود به مراحل بالاتر این تورنمنت ۵۰۰ امتیازی، شانس خود را برای قرارگیری در رقابت‌های Nitto ATP Finals قطعی سازد.

برتینی تا قبل از این بازی به رکورد ۲۹ پیروزی و ۸ شکست در دیدارهای این فصلش رسیده بود. برتینی هم‌اکنون در جایگاه هشتم مسابقات لندن قرار دارد، اما با این شکست او سایه سنگین رقیبی چون گائل مونفیس فرانسوی که تنها ۶۰ امتیاز برای رسیدن به ردۀ اختصاص یافته او فاصله دارد را به خوبی حس می‌کند. در دیگر دیدارهای مهم برگزار شده این مرحله نیز دیوید شوارتزمن از آرژانتین، سم کوئری و جان ایسنر از ایالات متحدۀ آمریکا، دومنیک تیم از اتریش و فابیو فونینی از ایتالیا با پیروزی برابر حریفانشان به دور دوم مسابقات اوپن چین صعود کردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار