20/04/2024

پیروزی نواک جوکوویچ در دور نخست مسابقات انفرادی اوپن توکیو

  • توسط مینا
  • 02/10/2019
  • 0

نواک جوکوویچ ، برترین تنیسور حال حاضر دنیا پس از شکست در رقابت‌های دوبل اوپن توکیو، موفق شد در نخستین دیدار انفرادی خود در این بازی‌ها به پیروزی برسد.

پیروزی نواک جوکوویچ

تورنمنت اوپن توکیویِ ژاپن (اوپن راکوتن) قدمتی ۴۶ ساله دارد و از سال ۲۰۰۹ در فهرست تقویم مسابقات ATP قرار گرفته است. نواک جوکوویجِ صرب موفق شد در نخستین دیدار انفرادی خود در مسابقات اوپن توکیو با برتری ۲-۰ برابر الکسی پوپیرینِ استرالیایی، به دور دوم این رقابت‌ها صعود نماید. در دیداری که یک ساعت و بیست و پنج دقیقه به طول انجامید، مرد شماره یک دنیا توانست با نتایج ۶-۴ و ۶-۲ مقابل پوپیرین که در جایگاه ۹۴ رده‌بندی ATP قرار دارد به پیروزی برسد و راهی دور یک هشتم پایانی این مسابقات شود. حریف بعدی جوکوویچ در این مرحله، گو سوئدایِ ژاپنی است که با وایلد کارت موفق به حضور در این تورنمنت شده است. سوئدا در مرحلۀ قبل توانسته بود جان لنارد اشترافِ آلمانی را با حساب ۲-۱ و با نتایج ۴-۶، ۷-۶ (۷-۴) و ۶-۳ از پیش رو بردارد تا حریف جوکوویچ سرشناس در مرحلۀ یک هشتم شود. نواک جوکوویچ پس از پیروزی برابر پوپیرین در نشست خبری این دیدار گفت:

از ابتدا تا انتهایِ این دیدار با یک ریتم مشخص بازی کردم و به نظرم توانستم تنیس خوبی را به نمایش بگذارم.

پیروزی جوکر برابر حریف استرالیایی‌اش می‌تواند نشانۀ خوبی برای سید برتر مسابقات اوپن ژاپن و طرفداران این تنیسور به حساب آید. به خصوص که بسیاری هنوز نگران وضعیت مصدومیت شانۀ جوکوویچ بودند که همین مصدومیت باعث شده بود او با انصراف از ادامه رقابتش برابر استن واورینکا در دور چهارم تورنمنت یو اس اوپن از گردانۀ این بازی‌ها کنار برود. مسابقاتی که سال گذشته، نوله فاتح آن شده بود و شاید اگر آن مصدومیت بدموفق به سراغش نمی‌آمد، شانس بالایی برای کسب هفدهمین جام خود در گرند اسلم‌ها داشت. دیدار برابر پوپیرین به نوعی نخستین رقابت انفرادی نوله پس از حذف از مسابقات یو اس اوپن نیز به شمار می‌آید. حریف جوکوویچ، در نواختن ضربات ایس و سرویس‌هایش تبحر خاصی داشت، اما تنیسور صرب به لطف تجربه بالاتر و تکنیک نابش توانست برابر پوپیرین به پیروزی برسد.

نواک جوکوویچ

جوکوویچ در ادامه صحبت‌هایش، گریزی به مصدومیت شانه‌اش نیز زد و اظهار داشت:

شانه‌ام در وضعیت خوبی قرار دارد. در روزهای قبل و همچنین آغازین این تورنمنت، دردی احساس نکردم و خوشحالم که این را می‌گویم و احساس خوبی دارم که در سلامت کامل بسر می‌برم.

پوپیرین اگرچه نتوانست در مقابل جوکوویج پیروز و به دور بعد صعود کند، اما نباید به سادگی از سرویس‌ها و بازی تهاجمی او مقابل یکی از بهترین‌های این رشته ورزشی بگذریم. الکسی پوپیرین، تنیسوری است که در مسابقات اوپن استرالیا توانسته بود دومنیک تیم سرشناس را شکست دهد و همچنین در رقابت‌های یو اس اوپن نیز به سختی و با حساب ۳-۱ مقابل متئو برتینی از ایتالیا شکست خورده بود. برتینی‌ای که توانسته بود تا مرحلۀ نیمه نهایی آن تورنمنت نیز بالا بیاید. در مجموع، نواک جوکوویچ برابر این تنیسور ۲۰ سالۀ استرالیایی بازی محکمی را به نمایش گذاشت و به هیچ وجه حریفش را دست کم نگرفت. او موفق به ثبت ۷ ضربه ایس (سرویس‌های بدون بازگشت) شد و ۴۴% از سرویس‌های برگشتی خود را تبدیل به امتیاز نمود. تنیس باز صربستانی در ۱۲ تورنمنتی که در سال جاری به انجام رسانده، در همۀ آن‌ها حداقل به دور دوم صعود کرده است.

نواک جوکوویچ همچنین با ادامۀ صدرنشینی‌اش در رنکینگ جهانی تنیس، موفق شد از رکورد ایوان لندل سرشناس نیز عبور کند. نوله با ۲۷۱ هفته صدرنشینی توانست رکورد ۲۷۰ صدرنشینی لندل را بشکند تا در جایگاه سوم برترین تنیسورهای تاریخ از نظر بیشترین حضور در جایگاه نخست قرار گیرد. حال او تنها پیت سمپراس آمریکایی با ۲۸۶ هفته و راجر فدرر سوئیسی با ۳۱۰ هفته صدرنشینی را بالاتر از خود می‌بیند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار