20/04/2024

اندی ماری: هفته به هفته پیشرفتم را احساس می‌کنم

  • توسط سروش
  • 06/10/2019
  • 0

اندی ماری درباره شرایط رو به بهبود و پیشرفت خود در مسابقات تنیس سخن به میان آورده است.

صحبت های اندی ماری در خصوص شرایطش

از عمل جراحی مرد شمارۀ یک سابق دنیای تنیس که در تاریخ ۲۸ ژانویه صورت پذیرفت تا آخرین بازی او در مرحۀ یک چهارم نهایی مسابقات اوپن چین، بیش از هشت ماه می‌گذرد. اندی ماری در این مدت بیشتر در رقابت‌های دوبل حضور می‌یافت و در اندک تورنمنت‌های حرفه‌ای تنیس که به صورت انفرادی به بازی مشغول بود، به دلیل ناآمادگی در همان مراحل اول با شکست به کار خود در این بازی‌ها پایان می‌داد. اما حکایت تورنمنت آسیایی بیجینگ چین با تمامی مسابقاتی که او در این مدت برگزار کرده بود، فرق داشت. اندی ماری در این مسابقات توانست به مراحل بالاتر و تا دور یک چهارم پایانی نیز راه یابد که در این مرحله با شکست برابر دومنیک تیم از اتریش نتوانست گام به دیدار نیمه نهایی بگذارد.

ماری در رقابت‌های ۵۰۰ امتیازی اوپن چین به خوبی پیشرفت قابل ملاحظۀ خود را نشان داد و حتی در دیدار با دومینیک تیم اگر کمی خوش‌اقبال بود می‌توانست حتی در جمع چهار تنیسور پایانی این مسابات نیز قرار گیرد. اندی ماری در این تورنمنت و در همان بازی نخستش دست به کار بزرگی زد و موفق به شکست متئو برتینی از ایتالیا شد. تنیسوری که توانسته بود تا مرحلۀ نیمه نهایی مسابقات یو اس اوپن نیز بالا بیاید و به سختی نیز مغلوب قهرمان آن رقابت‌ها یعنی رافائل نادال سرشناس شد. پس از این برد شیرین، اندی ماری مطمئن بود که می‌تواند همانند گذشته دیگر بزرگان این رشتۀ ورزشی را نیز به چالش بکشد و در فکر پیروزی و سودای یک جام دیگر در کلکسیون افتخارات خود باشد. ستاره تنیس بریتانیا در ابتدای صحبت‌هایش می‌گوید:

من به اندازۀ کافی خوب بازی می‌کنم که بتوانم با تنیسورهای حرفه‌ای به رقابت بپردازم. شاید هنوز نتوانم به اندازه کافی با بزرگان و نفرات تاپ این رشته رقابت کنم، اما فکر می‌کنم در برابر بچه‌هایی که در بین ۲۰ نفر برتر جایی ندارند قادر باشم تنیس خوبی به نمایش بگذارم و حتی پیروز شوم. فکر می‌کنم به چند هفته بازی کردن و حضور در شرایط این چنینی احتیاج دارم. من سه یا چهار مسابقه در هفته و در تورنمنت‌های مختلف بازی دارم و سعی می‌کنم بهترین استفاده را از این مسابقات ببرم. می‌توانم به طور واضح بگویم که روند روبه‌رشدی را در خودم می‌بینم، اما هنوز جای بهتر شدن و پیشرفت وجود دارد.

اندی ماری در ادامه می‌افزاید:

این هفته بهتر از هفتۀ گذشته بود و امیدوارم که هفتۀ بعد نیز بهتر از این هفته باشد. این شرایط را باید ادامه دهم و هفته به هفته و بازی به بازی پیشرفت کنم تا بتوانم به حد و توانایی‌های خودم برسم. فکر نمی‌کنم در حال حاضر در حد توانایی‌های خودم ظاهر شده باشم. باید شرایطم را بهبود بخشم و این چیزی است که این مسابقات و این هفته به من نشان داد.

از زمان بازگشت اندی ماری به رقابت‌های انفرادی در ماه آگوست و مسترز سینسیناتی، این تنیسور ۳۲ ساله روحیۀ مبارزه طلبی خود را بارها و بارها به رخ کشیده است. ماری توانست اولین پیروزی انفرادی‌اش در مسابقات حرفه‌ای و پس از مصدومیتش را برابر تنیس ساندگرن آمریکایی در افتتاحیه تورنمنت ژوهای چین بدست آورد و پس از آن با شکست برابر الکس دی مینور از دور این رقابت‌ها کنار رفت. دی مینوری که خود با پیروزی برابر آدرین مانارینویِ فرانسوی توانست به قهرمانی این مسابقات دست یابد. در این هفته و در تورنمنت اوپن چین هم، ماری با دو پیروزی شیرین برابر برتینی ایتالیایی و هموطنش کامرون نری بریتانیایی، نشان داد که نسبت به هفته‌ها و ماه‌های قبل تا چه اندازه پیشرفت داشته است.

اندی ماری

فاتح سه گرند اسلم دنیای تنیس در این باره می‌گوید:

به نظرم این بهترین عملکردم از زمانی بود که بار دیگر به مسابقات تنیس بازگشتم. من در ظرف ۴ روز ۳ بازی سنگین و پرفشار را انجام دادم و این شرایطم برای من عالی است. حضور در این تورنمنت یک قدم روبه‌جلو برای من محسوب می‌شود و انتظار نداشتم که با این سرعت بتوانم به چنین وضعیتی دست یابم. این هفته یک گامِ درست در مسیر پیشرفتی بود که انتظار دارم به آن برسم.

اندی ماری در طول دوران حرفه‌ایش در رویدادهای تنیس موفق به کسب ۴۵ جام معتبر از جمله دو طلای المپیک و سه گرند اسلم شده است. او تا قبل از مصدومیتش در رده‌های بالای رنکینگ ATP قرار داشت که در حال حاضر و به دلیل دور بودن از مسابقات او حتی در بین ۳۰۰ تنیسور برتر نیز جایی ندارد. اندی ماری در حالی دیدار خود برابر دومنیک تیم که در رتبۀ ۵ دنیا قرار دارد را واگذار کرد که پس از این دیدار اعتراف کرد که کمی خسته و سردرگم بوده است. همین خستگی هم باعث شد تا در ست دوم و ماراتن‌وار او با دومینیک، در نهایت این تنیس باز اتریشی باشد که فاتح این جدال تماشایی باشد. ماری در ادامه اظهار داشت:

پیش از بازی برابر دومینیک، احساس خستگی می‌کردم. در ست نخست و گیم‌های ابتدایی از نظر خودم شیوۀ درستی را بکار بستم که در گیم‌های بعدی نتوانستم آن را ادامه دهم. احساس می‌کردم باید کمی سریع‌تر امتیازات از دست رفته را جبران نموده و به ریتم بازیم سرعت بخشم. بعد از آن بود که نتوانستم در ست نخست بازی خوبی انجام دهم و نتیجه را واگذار کردم.

اندی ماری که اصلیتی اسکاتلندی دارد، در طول یک سال اخیر با چالش‌های مختلف و سختی روبرو شده است. او با تلاش و همتی بالا سعی کرد با فائق آمدن بر تمامی مشکلاتش بتواند با بازیکنان سطح بالای دنیای تنیس به رقابت پردازد و پابه‌پای آن‌ها پیش برود. اندی توانسته همیشه بر روی حمایت‌های خانواده و دوستانش حساب ویژه‌ای باز کند. برادر ماری در کنار رقابت‌های دوبلی که در بیجینگ انجام می‌داد اما در هنگام مسابقات اندی به تشویق برادر کوچکترش می‌پرداخت. درست به مشابه کاری که «جودی» مادر این دو تنیسور در چین انجام می‌داد. اندی ماری در پایان گفت‌و‌گویش می‌گوید:

تیمم و خانواده‌ام در این مدت بیشترین حمایت‌های ممکن را از من داشتند و در مواقعی که فشار مسابقات یا احساس ناامیدی به من دست می‌داد، آن‌ها بیشترین تاثیر ممکن را در حفظ روحیۀ من داشتند. مادرم در اینجا حضور دارد، همچنین برادرم. خوشحالم که آن‌ها را در کنار خودم در این تورنمنت می‌بینم. خانواده‌ام همیشه پشتیبان من در طول زندگی حرفه‌ایم بوده‌اند و سپاسگزار تمامی کمک‌هایی هستم که آن‌ها برای من انجام داده‌اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار