16/04/2024

نواک جوکوویچ با شکست لوکاس پویل راهی نیمه نهایی اوپن ژاپن شد

  • توسط سروش
  • 04/10/2019
  • 0

نواک جوکوویچ برای اولین بار در توکیو رقابت می‌کند و هوادارانی که طی یک هفته اخیر از نزدیک شاهد عملکرد فوق العادۀ او بودند به خوبی فهمیدند که چرا جوکر مرد شمارۀ یک دنیای تنیس است.

پیروزی نواک جوکوویچ در تنیس ژاپن

نواک جوکوویچ موفق شد تا روز جمعه طی ۵۰ دقیقه با نتایج ۶-۱ و ۶-۲ مقابل شانس پنجم قهرمانی در این مسابقات یعنی لوکاس پویل به پیروزی برسد و با صعود به نیمه نهایی اوپن ژاپن، به چهارمین قهرمانی فصلش در رقابت‌های ATP نزدیک شود. شانس نخست قهرمانی در این رقابت‌ها تنها دو پیروزی تا به دست آوردن قهرمانی در نخستین حضورش در دور اصلی این مسابقات فاصله دارد. جوکوویچ در این باره گفت:

مطمئناً امروز یکی از بهترین بازی‌های امسالم را انجام دادم؛ این بهترین بازی این هفته‌ام بود و خوشحالم که در چنین زمان درستی به وقوع پیوست. به نظرم لوکاس یکی از بهترین بازی‌هایش را در این تورنمنت انجام داد. چند روز پیش بازی لوکاس در برابر نیشیوکا را دیدم و او واقعا عملکرد بسیار خوبی در برابر این تنیسور ژاپنی داشت. من زمان را از او گرفتم، به خوبی سرویس زدم، امتیازات سرویس بسیاری گرفتم، بارها و بارها سرویس‌هایش را برگرداندم و از تمامی فرصت‌هایم به درستی استفاده کردم. در مجموع عملکرد بسیار خوبی داشتم.

این تنیسور ۳۲ سالۀ صربستانی از هفت تورنمنت اخیرش حداقل شش بار تا نیمه نهایی پیش رفته است و در مجموع ۱۲ تورنمنت این فصلش، هشت بار راهی نیمه نهایی شده است. نواک جوکوویچ به احتمال فراوان برای ششمین در دوران حرفه‌ای تنیسش، به عنوان مرد شماره یک دنیای تنیس سال را به پایان می‌برد و با رکورد الگویش پت سمپراس برابری خواهد کرد. نواک جوکوویچ روی توپ‌های برگشتی مصافش با رقیب فرانسوی‌اش بسیار خوب عمل کرد؛ او در ۶۱ درصد توپ‌های برگشتی‌اش موفق ظاهر شد و از ۷۷ درصد سروهای دومش امتیاز گرفت. پویل از ۶۴ درصد سروهای اولش امتیاز گرفت اما روی توپ‌های کوتاه موفق ظاهر نشد و رقیب صربش ثبات بسیار بیشتری در رالی‌های سریع این مسابقه داشت.

نواک جوکوویچ

شانس نخست قهرمانی در این رقابت‌ها هیچ ضربه‌ای از مصدومیت شانه‌اش نخورد؛ این در حالی بود که او در دور چهارم یو اس اوپن به دلیل همین مصدومیتش در دیدار با استانیسلاو واورینکا کناره‌گیری کرد. جوکوویچ در توکیو هیچ ستی را از دست نداده و در سه مسابقه‌اش در این تورنمنت ۱۲ بار رقبایش را برک کرده است.

نواک جوکوویچ در دور بعدی این رقابت‌ها باید با دیوید گوفین، شانس سوم قهرمانی در این رقابت‌ها یا قهرمان فینال‌های NextGen ATP یعنی چون هاییون مصاف دهد. او از مجموع هفت مصافش با گوفین، شش بار برنده شده است و دوبار هم با چونگ بازی کرده است. جوکوویچ با وجود اینکه در اوپن استرالیای ۲۰۱۶ چونگ را در سه ست متوالی شکست داد اما دو سال بعد از آن در ملبورن مقابل این تنیسور اهل کره جنوبی شکست سنگینی را متحمل شد. نواک جوکوویچ در این باره افزود:

چونگ با مصدومیت‌های زیادی دست و پنجه نرم کرده و در حال بازسازی رنکینگ جهانی‌اش می‌باشد. او پسر بسیار خوب و پرکاری است که بازی‌های بسیار خوبی انجام داده و با پاهای قدرتمندی که دارد، حرکات بسیار سریعی در زمین انجام می‌دهد. در طرف دیگر گوفینی را داریم که در فرم بسیار خوبی قرار دارد. او اخیراً در فینال مسترز ۱۰۰۰ امتیازی سینسیناتی بازی کرده و هر لحظه خودش را به ۱۵ و ۲۰ تنیسور برتر جهان نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند. به این ترتیب روز آینده چالش جذابی را در پیش خواهم داشت.

چونگ ابتدا لورنزو سونگوی ایتالیایی را با نتایج ۶-۳، ۳-۶ و ۴-۶ شکست داد و سپس در یک هشتم نهایی با نتایج ۶-۴، ۳-۶ و ۶-۱ مقابل مارین چیلیچ از کرواسی به پیروزی رسید. این در حالی است که دیوید گوفین ابتدا پابلو کارنو بوستای اسپانیایی را با نتایج ۱-۶، ۷-۶ و ۶-۱ مغلوب کرد و سپس با ۷-۶ و ۷-۶ نتایج مقابل دنیس شاپووالوف کانادایی به پیروزی رسید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار