23/04/2024

فابیو فونینی: به اندی ماری نگفتم دهانت را ببند!

  • توسط مینا
  • 11/10/2019
  • 0

فابیو فونینی از دعوای لفظی خود با اندی ماری در دیدار مرحلۀ یک شانزدهم پایانی مسابقات مسترز شانگهای صحبت به میان آورده است.

توضیحات فونینی در خصوص دعوای لفظی با اندی ماری

فونینی به همراه دیگر هموطنش متئو برتینی، تابدین‌جای کار در رقابت‌های مسترز رولکس شانگهای خوش درخشیده‌اند. این دو تنیسور ایتالیایی با شکست تمامی حریفانشان توانسته‌اند گام به دیدار دور یک چهارم نهایی این تورنمنت ۱۰۰۰ امتیازی آسیایی بگذارند. فابیو فونینی ۳۲ ساله که در حال حاضر در جایگاه شمارۀ دوازدهم رنکینگ تنیس مردان قرار دارد، در دومین دیدار خود در مسترز شانگهای به مصاف اندی ماری رفت تا در یک بازی نزدیک، تماشایی و البته جنجالی با پیروزی مقابل این تنیسور بریتانیایی به پیروزی برسد و راهی دور بعد شود. البته این دیدار خالی از حاشیه نبود و دوربین‌های تلویزیونی در مقطعی از مسابقه، شاهد درگیری لفظی بین دو تنیسور بودند. حال فونینی پس از پیروزی مقابل کارن خاچانوف روس و صعود به مرحلۀ یک چهارم پایانی، دربارۀ اتفاقات آن بازی سخن گفته است. فونینی در ابتدای گفتگوی خود اصرار دارد که به ستاره تنیس بریتانیا و مرد سابق شمارۀ یک جهان به هیچ‌وجه توهینی به زبان نیاورده است. فونینی می‌گوید:

من به اندی ماری نگفتم خفه شو و دهانت را ببند. این نوع از کنش و واکنش‌ها بخشی از شغل ما هستند و مواقعی وجود دارد که ما بازیکنان در بازی دچار استرس و عصبانیت‌های زودگذر می‌شویم. من و اندی همدیگر را برای سال‌هاست که به‌خوبی می‌شناسیم و این نوع رفتارها گاهاً در زمین مسابقه طبیعی است. من و او در زمین بازی شبیه یکدیگر هستیم. بعضی اوقات من و گاهی نیز او گله و شکایت می‌کند. اما همان‌طور که گفتم این نیز بخشی از شغل و زندگی حرفه‌ای ماست.

اندی ماری

فونینی در یک جدال سخت و در دیداری که بیش از سه ساعت به طول انجامید، توانست با حساب ۲-۱ و نتایج ۷-۶ (۷-۴)، ۲-۶ و ۷-۶ (۷-۲) مقابل اندی ماری بریتانیایی با رنک جهانی ۲۸۹ به برتری برسد و راهی دور سوم مسابقات مسترز ۱۰۰۰ امتیازی شانگهای شود. ماری پس از بازی با اشاره‌ای تلویحی گفته بود که فونینی با ارائۀ تاکتیک‌های زشت، سعی می‌کند تا رقیبان خود را از دور مسابقات خارج سازد. در آن دیدار اندی ماری پس از مشاجرۀ لفظی به سمت داور صندلی می‌رود تا گفته‌ها و ماجرا را به گوش او برساند. داور صندلی به اندی می‌گوید که چه اتفاقی افتاده است و اندی به سرداور می‌گوید:

من توپ را به صورت والی از بالای تور رد کردم و او (فونینی) بر سر من فریاد می‌زند. فونینی به من می‌گوید خفه شو. وقتی توپ را از بالای تور رد کردم او با این لفظ با من صحبت کرد و در ادامه فریاد زد که هی تو به من نگاه نکن!

آنچه که در دوربین‌های تلویزیونی مشخص بود، مشاجرۀ لفظی بین این دو تنیسور در مقطعی از بازی بود که چندین دقیقه این مسابقه را دچار وقفه کرد و پس از آن هر دو بازیکن به زمین بازی برگشتند و کار خود را ادامه دادند. فونینی آن بازی را برد و حال در دور یک چهارم نهایی باید به مصاف دنیل مدودف از روسیه برود. تنیسور روسی که فصل فوق‌العاده‌ای را تا بدین‌جای فصل رقم زده و با ۵۶ پیروزی درصدر برترین تنیسورهای جهان از نظر تعداد پیروزی قرار دارد. بنابراین نمی‌توان کار فونینی را برای حضور در دور نیمه نهایی آسان دانست و باید دید که آیا بازهم در دیدار او حاشیه و یا مشاجرۀ لفظی خواهیم دید یا خیر؟ گفتنی است، برنده این مسابقه در مرحلۀ بعد و دور نیمه نهایی باید رودروی برندۀ دیدار نواک جوکوویچ صرب و استفانوس تسیتسیپاس یونانی قرار گیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار