26/04/2024

اندی ماری مسابقات اوپن آنتورپ بلژیک را با پیروزی شروع کرد

  • توسط مینا
  • 17/10/2019
  • 0

مرد شماره یک سابق جهان، اندی ماری ، مسابقات اوپن ۲۵۰ امتیازی آنتورپ بلژیک را با پیروزی شروع کرد.

پیروزی اندی ماری در تنیس آنتورپ بلژیک

تورنمنت ۲۵۰ امتیازی آنتورپ بلژیک که به اوپن اروپا نیز شهره است از سال ۲۰۱۶ وارد تقویم مسابقات ATP گشته و در سال گذشته کایل ادموند از بریتانیا با پیروزی مقابل گائل مونفیس از فرانسه توانست به مقام قهرمانی این مسابقات دست یابد. اما در دور نخست رقابت‌های امسال تنیس آنتورپ و از مرحلۀ یک شانزدهم پایانی این مسابقات، اندی ماری از بریتانیا با پیروزی برابر کیمر کوپژانس از بلژیک، توانست به دور بعد این بازی‌ها صعود کند. در دیداری که یک ساعت و ۴۴ دقیقه به طول انجامید، اندی ماری در دو ست متوالی و با نتایج ۶-۴ و ۷-۶ (۷-۴) موفق به شکست کوپژانس از بلژیک شد تا به دور یک هشتم پایانی این مسابقات راه پیدا کند. ماری در یک ماه گذشته و از زمان حضور در تورنمنت ژوهای چین، توانسته به رکورد ۵ پیروزی و ۳ شکست در رقابت‌های انفرادی دست یابد.

این تنیسور سرشناس بریتانیایی که در حال حاضر در جایگاه ۲۴۳ دنیا قرار گرفته است، برای نخستین بار است که در تورنمنت آنتورپ و در شهری به همین نام در کشور بلژیک حاضر می‌شود. اندی ماری که در طول دوران حرفه‌ایش موفق به کسب ۴۵ جام در تورهای ATP شده است، در دیدار ابتدایی خود عملکرد به نسبت خوبی در مواجه با حریفی که در رتبه‌ای بهتر از او و در مکان ۱۵۸ ایستاده است، داشت. هرچند خود او از مسابقه‌ای که انجام داده است به آن شکل راضی نیست. ماری در هفتۀ گذشته و در رقابت‌های مسترز شانگهای، آسیب‌دیدگی مختصری از ناحیۀ آرنج داشت و در دور دوم و با شکست برابر فونینی ایتالیایی از دور این مسابقات کنار رفت. دیداری که البته کم حواشی نداشت و دو تنیسور در دقایقی از این مسابقه به جر و بحث نیز با یکدیگر پرداختند.

اندی ماری

اندی ماری پس از پایان نخستین مسابقه‌اش در تورنمنت آنتورپ گفت:

از اولین بازی‌ام به آن شکل راضی نبودم. از عملکردم در میدان مسابقه خوشحال نبودم و نتوانستم به خوبی سرویس بزنم. از نظر ذهنی هنوز با دوران اوجم فاصلۀ زیادی دارم. هنوز نتوانسته‌ام آن غریزۀ بردن را پس از بازگشت به میادین بازی در خودم به وجود آورم. هنوز احتیاج به پیشرفت دارم تا بتوانم به وضعیت قبل از مصدومیتم برسم.

با این پیروزی، ماری در دور دوم و مرحلۀ یک هشتم پایانی مسابقات آنتورپ باید به مصاف حریفی از کشور اروگوئه برود. پابلو کوئواس، تنیسور ۳۳ سالۀ اروگوئه‌ای در نخستین بازی خود در این تورنمنت، موفق به پیروزی برابر هوگو دلین از بولیوی شده بود. کوئراس توانست در این دیدار با حساب ۲-۰ و با نتایج ۶-۴ و ۶-۳ از سد دلین عبور کند تا حریف اندی ماری در مرحلۀ بعد شود. ماری پیش از این، دو بار با این تنیس باز اهل اروگوئه بازی کرده که در هر دو مسابقه نیز به پیروزی رسیده و ستی را نیز واگذار نکرده است. در دیگر دیدارهای مهم برگزار شده در این رقابت‌ها، جان لنارد اشتروف آلمانی در دیداری که تنها ۴۴ دقیقه به طول انجامید موفق به پیروزی ۲-۰ و با نتایج ۶-۲ و ۶-۱ برابر گریگوری باره از فرانسه شد. اشتروف که شانس هفتم قهرمانی رقابت‌های آنتورپ می‌باشد، از ۲۴ سرو نخست خود در ۲۳ تای آن به پیروزی رسید و پنج از هفت امتیاز بریک پوینت خود را نیز سیو نمود. این تنیسور آلمانی در دو دورۀ دیگری که در مسابقات آنتورپ حضور داشته (۲۰۱۶ و ۲۰۱۸) موفق شده به مرحلۀ یک چهارم پایانی برسد. گویدو پلای آرژانتینی هم در دو ست متوالی بو با امتیازات مشابه ۷-۵ توانست مقابل کوان سو وو از کره جنوبی به پیروزی برسد تا به دور یک چهارم پایانی صعود نماید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار