19/04/2024

شکست کوکو گوف در دور نخست مسابقات اوپن لوکزامبورگ

  • توسط مینا
  • 17/10/2019
  • 0

کوکو گوف ، تنیسور نوجوان و ۱۵ سالۀ آمریکایی که هفتۀ گذشته موفق به فتح مسابقات لینز اتریش شده بود، در اولین بازی خود در رقابت‌های لوکزامبورگ، از دور این بازی‌ها کنار رفت.

حذف کوکو گوف از تنیس لوکزامبورگ

تورنمنت لوکزامبورگ، قدمتی ۲۸ ساله دارد و از سال ۱۹۹۱ وارد تقویم مسابقات WTA گشت. کیم کلایسترسِ بلژیکی با چهار عنوان قهرمانی، پرافتخارترین تنیسور زن این مسابقات می‌باشد و در سال ۲۰۱۸ نیز جولیا جورجس از آلمان با برتری برابر بلیندا بنچیچ از سوئیس توانست به مقام نخست این تورنمنت دست یابد. از مرحلۀ یک شانزدهم نهایی و دور نخست مسابقات اوپن ۲۵۰ امتیازی لوکزامبورگ، آنا بلینکووا از روسیه موفق شد برابر کوکو گوف از ایالات متحده آمریکا به پیروزی برسد و راهی دور بعد این رقابت‌ها شود. در دیداری که یک ساعت به طول انجامید، آنا بلینکووا که در جایگاه شمارۀ ۶۶ جهان قرار دارد توانست در دو ست متوالی برابر کوکو گوف که به تازگی و پس از قهرمانی در مسابقات لینز اتریش در ردۀ ۷۱ رده‌بندی جهانی زنان قرار گرفته به پیروزی برسد و به دور یک هشتم این رقابت‌ها صعود نماید.

بلینکووایِ ۲۱ ساله با امتیازات ۶-۴ و ۶-۰ مقابل گوف به برتری رسید و در ست دوم نیز توانست تنیسور ۱۵ سالۀ آمریکایی را بیگل کند. کوکو گوف هفتۀ گذشته و با قهرمانی در مسابقات لینز اتریش در کنار نیکول وایدیسووا از جمهوری چک که در سال ۲۰۰۴ و در ۱۵ سال و ۵ ماهگی خود موفق به قهرمانی در دو تورنمنت حرفه‌ای بزرگسالانِ تاشکند و ونکوور شد، به دومین تنیسور تاریخ زنان بدل شد که توانسته در این سن و سال در مسابقات حرفه‌ای زنان به قهرمانی برسد. تنیسور روس در این دیدار ۱۸ ضربۀ وینر زد و تنها ۵ خطا داشت. در ۷۷% از سرویس‌های نخست خود به پیروزی رسید و دو سرویس خود را هم مستقیما تبدیل به امتیاز نمود که این آمار برای گوف به ۵۹% موفقیت در سرویس‌های نخست و یک ضربۀ ایس می‌رسید.

کوکو گوف

آنا بلینکووا پس از پیروزی در این بازی و صعود به مرحلۀ بعد گفت:

از عملکردم بسیار راضی و خوشحالم. اشتباه ناچیزی در در این بازی داشتم و توانستم تمام تاکتیک‌های مدنظرم را مقابل حریفم پیاده کنم. در آرامش خوبی مسابقه‌ام را ادامه دادم و در مجموع تنیس خوبی را به نمایش گذاشتم. می‌دانم که کوکو تا چه حد بازیکن خوبی است و برای همین هم سعی کردم تمرکز بالایی در دیدارم داشته باشم و به خوبی خود را برای این بازی آماده کنم.

دیدار برابر بلینکووا از همان ابتدا برای گوف به سختی پیش رفت. کوکو که تا دو هفتۀ قبل حتی در بین ۱۰۰ تنیسور برتر دنیا نیز قرار نداشت، دو هفتۀ کاملاً متفاوت را سپری کرد. این تنیسور نوجوان آمریکایی، در اتریش توانسته بود حریفانش و به خصوص بازیکنی همچون کیکی برتنز که در بین ۱۰ تنیس باز برتر جهان قرار دارد را شکست دهد، اما گوف امشب و در جدال برابر بازیکن روس، به هیچ وجه در حد و اندازه‌های خود ظاهر نشد. او ست دوم را تنها در ۲۰ دقیقه و بدون اینکه گیمی را مقابل بلینکووا برنده شود، به این تنیسور جوان اهل روسیه واگذار نمود. کوکو تنها توانست چهار از ۱۲ گیم این بازی را به سود خود به پایان برساند و در کل شکست و حذف تلخی را در بازی نخستش در مسابقات لوکزامبورگ تجربه کرد. با این پیروزی، آنا بلینکووا در مرحلۀ یک هشتم پایانی باید به مصاف تاتجانا ماریا از کشور آلمان برود. تنیسور ۳۲ سالۀ آلمانی در بازی اولش موفق به شکست ۲-۱ شلبی راجرز از ایالات متحده آمریکا شده بود. در آخرین بازی باقیمانده دور نخست مسابقات لوکزامبورگ، کتی مک‌نالی دیگر تنیسور نوجوان آمریکایی رودروی یلنا استاپنکو از لیتوانی قرار می‌گیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار