26/04/2024

صعود بلیندا بنچیچ به دور یک چهارم پایانی مسابقات کرملین کاپ

  • توسط مینا
  • 17/10/2019
  • 0

بلیندا بنچیچ ، تنیسور سرشناس سوئیسی با پیروزی برابر پولونا هرکوگ، رقابت‌های ۲۵۰ امتیازی کرملین کاپ را با پیروزی آغاز نمود.

پیروزی بلیندا بنچیچ در تنیس کرملین کاپ

تورنمنت ۲۵۰ امتیازی کرملین کاپ یا اوپن مسکو در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود که قدمتی ۲۹ ساله دارد. این مسابقات از سال ۱۹۹۶ وارد تقویم جهانی تنیس شده و در سال گذشته، داریا کاستاکینا از روسیه در بخش زنان و کارن خاچانوف مجدداً از کشور روسیه موفق به قهرمانی در این تورنمنت شده‌اند. اما بلیندا بنچیچ، برترین تنیسور زن سوئیس در رده‌بندی جهانی WTA در اولین دیدار خود توانست مقابل پولونا هرکوگ که در جایگاه شمارۀ ۴۹ دنیا قرار دارد به پیروزی برسد و راهی مرحلۀ یک چهارم پایانی شود. در مسابقه‌ای که نزدیک به دو ساعت به طول انجامید، بلیندا بنچیچ سید سوم قهرمانی در این بازی‌ها، موفق شد با حساب ۲-۱ و با امتیازات ۱-۶، ۶-۳ و ۶-۴ برابر هرکوگ به برتری برسد. این تنیسور برجستۀ سوئیسی در دور بعد مسابقات کرملین کاپ به مصاف کریستن فلیپکنس از بلژیک می‌رود.

فلیپکنس ۳۳ ساله که از مرحلۀ انتخابی در این رقابت‌ها حضور یافته در دومین بازی خود در جدول اصلی این تورنمنت توانست با حساب ۲-۱ و با نتایج ۶-۳، ۳-۶ و ۶-۳ برابر دایانا یاسترمسکا از اوکراین به پیروزی برسد تا حریف بنچیچ در دور یک چهارم پایانی کرملین کاپ شود. بنچیچ که هم اکنون در جایگاه شمارۀ ۱۰ دنیا قرار دارد، با برد برابر هرکوگِ اسلوونیایی، امیدهایش را برای حضور در جمع هشت تنیسور پایانی مسابقات معتبر شیسیدویِ شنزن چین، همچنان زنده نگه داشته است. بلیندا بنچیچ متولد شهر فلاویلِ سوئیس است و راکت تنیس را هم در دست راست خود می‌گیرد. این تنیسور ۲۲ ساله تاکنون و از رقابت‌های مختلف زنان توانسته ۶,۵۶۷,۳۶۸ دلار درآمد کسب نماید تا جزو پردرآمدترین تنیس‌بازان زن دنیا به حساب ‌آید.

بلیندا بنچیچ

بلیندا بنچیچ پس از صعود به مرحلۀ یک چهارم پایانی رقابت‌های کرملین کاپ گفت:

سبک بازی حریفم برایم مشکلاتی را در بازی به وجود آورد. به سختی توانستم به شرایط مسابقه عادت کنم و امروز از روحیۀ مبارزه‌طلبی که داشتم، احساس رضایت دارم. در حال حاضر بیشتر تنیسورها به خاطر رسیدن به انتهای فصل، خسته هستند و کسانی می‌توانند در تورنمنت‌ها موفق عمل نمایند و به پیروزی برسند که از نظر ذهنی در آمادگی بالایی قرار داشته باشند. البته در طول فصل، سعی کردم استراحت کافی داشته باشم تا بتوانم با شرایط بهتری در مسابقات بعدیم حاضر شوم.

تنها جدال رودروی بنچیچ برابر پولونا هرکوگ، به پنج سال پیش و مسابقات رم برمی‌گشت که این تنیسور سوئیسی در آن زمان توانسته بود در مرحلۀ نیمه نهایی هرکوگ را با نتیجۀ ۲-۱ از پیش رو بردارد و حال پس از گذشت پنج سال، بنچیچ مجدداً موفق به شکست این تنیسور اسلوونیایی با نتیجه‌ای مشابه شده است. در دیدار دوم این دو تنیسور و در ست نخست، هرکوگ عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست در کمتر از نیم ساعت و با نتیجۀ ۶-۱ بنچیچ را شکست دهد. اما با برگشت خوبی که این تنیس‌باز جوان سوئیسی به بازی داشت، او به خوبی توانست به شرایط بازی مسلط شود و در ادامه با برتری در دو ست بعد، به پیروزی برسد. هرکوگ در آیتم سرویس بهتر از بنچیچ عمل نمود و موفق شد ۷ ضربه ایس بزند و ۷۷% از سرویس‌های نخست خود را هم تبدیل به امتیاز نماید که این آمار برای بنچیچ به ۵ ضربه ایس و موفقیت در ۶۶% از سرویس‌های ابتدایی می‌رسید. در دیگر دیدار مهم برگزار شده از رقابت‌های کرملین کاپ در بخش زنان می‌توان به پیروزی ۲-۰ اِکاترینا الکساندرووا از روسیه برابر هموطنش آنا کالینسکاووا اشاره کرد. همچنین در ادامه و در دور یک هشتم پایانی، الینا اسویتولینا از اوکراین به مصاف ورونیکا کودرمتووا از روسیه می‌رود و کیکی برتنز هلندی هم رودروی کایا کانِپی از استونی قرار می‌گیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار