16/04/2024

خوان مارتین دل پوترو:امیدوارم نادال و فدرر درشورای تنیس تصمیمات خوبی بگیرند

  • توسط مینا
  • 17/10/2019
  • 0

خوان مارتین دل پوترو از راجر فدرر و رافائل نادال خواسته است تا در سیاست‌های خود در ورزش تنیس تصمیمات بهتری اتخاذ نمایند.

مصاحبه خوان مارتین دل پوترو

خوان مارتین دل پوترو که پس از مصدومیت از ناحیه زانو برای مدتی طولانی از میادین دور مانده بود، حالا به زمین‌های تمرینی تنیس بازگشته است. این مصدومیت در مسابقات تنیس کویینز کلاب لندن برای دل پوترو رخ داده بود. اما حالا و نسبت به آخرین زمانی که این تنیسور آرژانتینی در میادین حضور داشت، چیزهای زیادی در تنیس دچار تغییر شده است. راجر فدرر و رفائل نادال یک بار دیگر به شورای بازیکنان تنیس بازگشته‌ند. این تصمیم دو اسطوره تنیس که پس از حواشی زیاد این شورا رخ داد توجه بسیاری را به سمت خود جلب کرد. گفته می‌شود هدف فدرر و نادال از بازگشت به شورای بازیکنان ATP تلاش برای کنترل و مقابله با بی‌نظمی و هرج‌ومرج در شورا بوده است.

در سمت مقابل، نواک جوکوویچ، رییس شورای بازیکنان در ابتدای سال جاری یک جریان ضد کریس کرمود، مدیر ATP، را رهبری کرد. در نتیجه این جار و جنجال‌ها، حالا کرمود ناچار شده که تا چند وقت آینده از سمت خود کناره‌گیری کند. برخی بر این اعتقادند که بازگشت فدرر و نادال به شورای بازیکنان در راستای کاهش قدرت جوکوویچ در این تشکیلات بوده است. مرد شماره یک جهان از زمانی که در مسند قدرت شورای بازیکنان نشست، برای تغییر وضعیت مسابقات تور ATP تلاش‌های بسیاری کرده است. اما دل پوترو که به ‌طور مستقیم در این فعل‌ و انفعالات دخالتی نداشت، حالا امیدوار است که تعهد مثال‌زدنی فدرر و نادال توازن بهتری از قدرت را به ارمغان بیاورد.

خوان مارتین دل پوترو

وی در صحبت‌های خود گفت:

من درباره اتفاقات رخ داده در شورای بازیکنان ATP چیز زیادی نمی‌دانم. همانطور که قبلاً هم گفته بودم، من در یک ماه اخیر با تمام مشکلات خودم دست و پنجه نرم می‌کردم. به نظرم، ما به افرادی نیاز داریم که خودشان خواستار کار کردن برای ما در شورا هستند. این افراد باید شفاف و باهوش باشند تا از هوش خود برای گرفتن تصمیماتی بهتر در زمینه ورزش تنیس، زندگی تنیس و همچنین مسابقات تور ATP استفاده کنند. من نمی‌دانم در آینده چه کسی قرار است برای ما کار کند اما آنها باید آماده باشند و برای حضور در چنین مکانی از آمادگی لازم برخوردار باشند.

خوان مارتین دل پوترو که تا پیش از رخ دادن این مصدومیت سنگین تا رده سوم جهان نیز بالا آمده بود حالا آماده است تا یک ‌بار دیگر هم شانس خود را برای بازگشت به اوج امتحان کند. این بازیکن ۳۱ ساله از آن می‌ترسد که دیگر هرگز نتواند مجددا به سطحی که در گذشته داشت برسد. وی در ادامه صحبت‌های خود گفت:

من پس از تمام این مشکلات و مصدومیت‌ها انتظار ندارم که یک ‌بار دیگر در جمع تاپ تن قرار بگیرم. تکرار کردن یک سال خاص کار آسانی نیست اما شما هرگز از آینده خبر ندارید. اگر من هنوز هم در فرم خوبی قرار داشته باشم و احساس سلامتی کنم، می‌توانم دوباره از قدرت خود استفاده نمایم. پیرتر شده‌ام اما هنوز هم می‌توانم تنیس خوبی بازی کنم و همین انگیزه من است.

خوان مارتین دل پوترو قرار است پیش از بازگشت به تور ATP در فصل آینده، مدت زمان باقی مانده از فصل جاری تنیس را به ریکاوری و بازیابی شرایط فیزیکی خود بپردازد. البته لازم به‌ ذکر است که او باید ماه آینده در یک دیدار نمایشی برابر راجر فدرر در آرژانتین به میدان برود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار