25/04/2024

صعود اندی ماری به دور یک چهارم پایانی مسابقات آنتورپ بلژیک

  • توسط سروش
  • 17/10/2019
  • 0

اندی ماری ، مرد شمارۀ یک سابق تنیس جهان، با پیروزی برابر حریفی از کشور اروگوئه به مرحلۀ یک چهارم نهایی رقابت‌های آنتورپ بلژیک راه یافت.

پیروزی اندی ماری

همیشه بازگشت از مصدومیت‌ها برای ورزشکاران هر رشتۀ ورزشی سخت بوده و این بازگشت برای اندی ماری شاید دردناک‌تر و سخت‌تر از هر بازیکن دیگری بوده است. مصدومیتی که بسیاری اعتقاد داشتند حتی این تنیسور بریتانیایی در راه رفتن عادی خود نیز دچار مشکل خواهد شد، اما ماری ۳۲ ساله با پشتکار مثال زدنی‌اش نه تنها به میادین تنیس برگشت، بلکه بار دیگر در سطح حرفه‌ای حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. او به خوبی مجدداً راه پیروزی را پیدا کرده و امید بسیاری دارد تا بتواند روزهای درخشان گذشته را بار دیگر تکرار نماید. در ساعات پایانی روز پنج‌شنبه (۱۷ اکتبر) به وقت ایران، اندی ماری بریتانیایی موفق شد با برتری مقابل پابلو کوئواس از اروگوئه به دور یک چهارم پایانی مسابقات ۲۵۰ امتیازی آنتورپ بلژیک صعود کند.

در دیداری که یک ساعت و ۲۴ دقیقه به طول انجامید، ماری که هم‌اکنون در جایگاه ۲۴۳ رده‌بندی ATP قرار دارد موفق شد در دو ست متوالی و با نتایج ۶-۴ و ۶-۳ مقابل کوئراس اروگوئه‌ای به پیروزی برسد و راهی دور یک چهارم پایانی مسابقات آنتورپ بلژیک که به اوپن اروپا نیز شهره است، راه یابد. تنیسور متولد گلاسکویِ اسکاتلند، برای دومین بار در سه هفتۀ گذشته است که توانسته به مرحلۀ یک چهارم پایانی یکی از تورنمنت‌های حرفه‌ای تنیس راه یابد. اندی ماری پس از بازگشت از مصدومیت و حضور در مسابقات انفرادی سینسیناتی تا به الان به رکورد ۷ پیروزی و ۷ شکست دست یافته است. اندی ماری پس از پیروزی برابر کوئراس و صعود به جمع هشت تنیسور برتر مسابقات آنتورپ گفت:

امروز احساس کردم که حالم کمی بهتر از قبل شده است. فکر می‌کنم در بیشتر زمان‌های بازی سرویس‌های خوبی زدم و توانستم ضربات تمیزی به توپ وارد نمایم. این خیلی خوب است. حریفم، تنیسور باتجربه‌ای بود و او هم تبحر بالایی در سرویس‌هایش داشت. عملکرد خوب او باعث شده بود تا من زمان کمتری برای استراحت داشته باشم و مسابقۀ سختی را انجام دهم. اما در مجموع فکر می‌کنم دیدار خوبی بود و خوشحالم که موفق به پیروزی و صعود به دور بعد شدم.

اندی ماری

ماری در ست نخست و با وجودی که در گیم‌شماری ۵-۴ از رقیبش پیش افتاده بود، به حملات پردامنۀ خود ادامه داد تا در امتیاز آخر کوئراس مجبور به خطا شود. او ضربۀ خود را به تور زد تا بدین ترتیب و در جدالی ۴۷ دقیقه‌ای، اندی پیروز ست نخست شود. در ست دوم و در گیم‌های ابتدایی، کوئراس فشار زیادی را به ماری وارد نمود و در ادامه حتی چهار فرصت بریک پوینت را نیز به دست آورد که با هوشیاری تنیسور بریتانیایی، کوئراس نتوانست از فرصت‌هایش به نحو احسن استفاده نماید تا پس از ۳۷ دقیقه این ماری باشد که پیروز ست دوم و کل این مسابقه باشد. در سرویس‌ها عملکرد دو بازیکن نزدیک به هم بود. هر دو تنیسور توانستند ۷۹% از سرویس‌های نخست خودشان را تبدیل به امتیاز نمایند. کوئراس ۱۴ امتیاز مستقیم از سرویس‌هایش به دست آورد که آمار ماری از این نظر به ۱۲ امتیاز مستقیم از سرویس (ضربات ایس) می‌رسید.

این سومین جدال ماری و کوئراس در تورهای حرفه‌ای تنیس به حساب می‌آید که اندی در هر سه رویارویی به پیروزی رسیده و ستی را هم برابر این تنیسور اروگوئه‌ای از دست نداده است. با پیروزی مقابل پابلو کوئراس، اندی ماری در دور یک چهارم پایانی مسابقات آنتورپ باید رودروی ماریوس کوپیل از بلژیک قرار بگیرد. کوپیل ۲۹ ساله در دور یک هشتم پایانی موفق شد با حساب ۲-۱ و با نتایج ۶-۴، ۵-۷ و ۷-۶ (۹-۷) مقابل دیگو شوارتزمن از آرژانتین به پیروزی برسد تا در روز جمعه و برای حضور در مرحلۀ نیمه نهایی به مصاف اندی ماری برود. تنیسور بریتانیایی در هر دو دیدار گذشته خود مقابل کوپیل به پیروزی رسیده و حال به دنبال نخستین حضورش در دور نیمه نهایی یک تورنمنت تنیس از هشت ماه گذشته تاکنون خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار