26/04/2024

دنیل مدودف: حضور در شش فینال متوالی را در خواب هم نمی‌دیدم

  • توسط سروش
  • 17/10/2019
  • 0

دنیل مدودف ، تنیسور سرشناس روسی از شرایط بدنی خود و حضورش در تورنمنت‌های باقی‌مانده فصل صحبت به میان آورده است.

مصاحبه دنیل مدودف در خصوص درخشش های اخیرش

دنیل مدودف ۲۳ ساله اذعان کرده که به علت خستگی زیاد نمی‌تواند در مسابقات کرملین کاپ حضور پیدا کند و از هفتۀ بعد مجدداً به میادین تنیس برمی‌گردد و در رقابت‌های وین شرکت خواهد کرد. این تنیسور روس که پس از کسب قهرمانی در مسابقات تنیس مسترز شانگهای به رده سوم جدول کسب سهمیه مسابقات Nitto ATP London صعود کرده است، در شرایط ایده‌آلی به سر می‌برد. مدودف می‌تواند اولین حضور خود را در مسابقات لندن تجربه کند و با توجه به شرایط ایده‌آلی که از آن برخوردار است، از حالا او یکی از امیدهای اصلی قهرمانی در تورنمنت لندن به حساب می‌آید. مرد شمارۀ چهار دنیای تنیس، با کسب ۵۹ پیروزی بیشتر از هر تنیسور دیگر و حتی سه ضلع مثلث بیگ‌تری نیز در مسابقات مختلف برد به دست آورده است. از این ۵۹ پیروزی، مدودف ۴۶ بار آن را در زمین‌های هارد کورت (سخت) به دست آورده که ۲۲ مورد از آن‌ها نیز شامل پیروزی در مسابقات مخلتف مسترزها می‌شود.

مدودف در سه ماه اخیر موفق به حضور در شش فینال متوالی شده که از این میان او به دو قهرمانی در مسترزهای ۱۰۰۰ امتیازی و یک عنوان در تور ۲۵۰ امتیازی سن‌پترزبورگ روسیه شده است. تنیسور جوان اهل روسیه، در کنار رافائل نادال اسپانیایی تنها تنیسورهای مردی هستند که در سال جاری موفق به فتح دو مسترز ۱۰۰۰ امتیازی شده‌اند. مدودف در ماه آگوست موفق به فتح سینسیناتی شد و در اکتبر نیز جام مسابقات مسترز شانگهای را بالای سر برد. دنیل مدودف به علت خستگی فراوان و حضور مداوم در رویدادهای تنیس، این هفته در تورنمنت کرملین کاپ روسیه که در زادگاهش شهر مسکو برگزار می‌شود، شرکت نکرد تا با ریکاوری هر چه بهتر در رویدادهای باقی‌ماندۀ تنیس در فصل ۲۰۱۹ حضور پیدا کند. مدودف دربارۀ شرایط خود در ادامه مسابقات فصل می‌گوید:

هیچ کسی به درستی تصور نمی‌کرد که من در شانگهای بتوانم به ششمین فینال متوالی گام بگذارم و در نهایت به قهرمانی برسم. احساس می‌کنم از نظر جسمی و روحی فرسوده شده‌ام. در حال حاضر در فرم خوب و ۱۰۰% خود قرار ندارم و به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای تا زمانی که مطمئن نشوم در فرم ایده‌آلی قرار دارم در تورنمنتی شرکت نمی‌کنم. به همین دلیل و به دلیل عدم آمادگی نتوانستم محیای حضور در مسابقات کرملین کاپ شوم.

دنیل مدودف

دنیل مدودف در ادامه اظهار داشت:

از طرفی به خاطر اینکه در این رقابت‌ها شرکت نکردم، احساس خوبی ندارم. من دوست داشتم در زادگاهم (شهر مسکو) و در مقابل هموطنان و همشهریانم، تنیس بازی کنم. من چهار سال پشت سر هم در مسکو و مسابقات کرملین کاپ شرکت داشته‌ام و هر سال هم نتایجم بهتر از سال قبل شده است. اما خب از طرفی دیگر هم شرایط حرفه‌ای و فرم بدنم اقتضا می‌کند که به دلیل خستگی در این تورنمنت حضور پیدا نکنم. من باید آنچه را که برای بدنم مفیدتر است و به رشدم در تنیس کمک می‌کند را در نظر بگیرم. من واقعاً چارۀ دیگری نداشتم.

دنیل مدودف در پایان صحبت‌هایش گفت:

در حال حاضر احساس شگفت‌انگیزی دارم و از روحیۀ خوبی نیز برخوردارم. حضور در شش فینال متوالی را در خواب هم نمی‌دیدم و حال موفق به انجام آن‌ها شده‌ام. یکی از آن‌ها فینال یو اس اوپن بود که برای اولین بار در عمر ورزشی من اتفاق می‌افتاد و برایم بسیار باارزش بود. حضور در فینال‌های مسابقات لندن؟ حتی تصور شرکت در این رقابت‌ها را هم نداشته‌ام و باعث مباهات است که می‌توانم در جمع بهترین‌های دنیا در لندن حضور پیدا کنم.

گفتنی است، دنیل مدودف در تورنمنت اِرسته بانک که از دوشنبۀ هفتۀ آینده در شهر وین اتریش برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار