25/04/2024

استن واورینکا به دور یک چهارم نهایی مسابقات آنتورپ صعود کرد

  • توسط سروش
  • 17/10/2019
  • 0

استن واورینکا ، دومین تنیسور برتر سوئیس در رده‌بندی جهانی تنیس مردان، با پیروزی برابر فلیسیانو لوپز از اسپانیا به جمع هشت بازیکن برتر و پایانی مسابقات آنتورپ راه یافت.

پیروزی استن واورینکا

در یکی از دیدارهای مرحلۀ یک هشتم پایانی مسابقات ۲۵۰ امتیازی آنتورپ بلژیک، استن واروینکای سوئیسی با برتری ۲-۱ مقابل فلیسیانو لوپز اسپانیایی موفق به صعود به دور بعد این تورنمنت اروپایی شد. در مسابقه‌ای که دو ساعت و ۱۹ دقیقه به طول انجامید، واورینکا که در ردۀ هجدهم رنکینگ مردان قرار دارد، توانست با نتایج ۶-۷ (۴-۷)، ۶-۴ و ۷-۶ (۷-۴) برابر لوپز اسپانیایی که در جایگاه شصت و دوم ایستاده است به پیروزی برسد تا بدین ترتیب به مرحلۀ یک چهارم پایانی مسابقات آنتورپ که به اوپن اروپا نیز معروف است، راه یابد. این اولین تورنمنتی است که واورینکا پس از حذف در دور یک چهارم نهایی مسابقات یو اس اوپن در آن حضور می‌یابد. استن از سه فرصت بریک پوینتی که در این مسابقه در اختیار لوپز قرار گرفته بود، توانست به خوبی نجات پیدا کند و از چهار بخت خود نیز یکی را سیو نمود.

تنیسور ۳۴ ساله و کارکشتۀ سوئیسی‌ها از ابتدای فصل تاکنون توانسته به رکورد ۲۸ پیروزی و ۱۷ شکست دست یابد. او همچنین در نهمین تقابل رودروی خود با فلیسیانو لوپز ۳۸ ساله به پنجمین برد خود رسید تا در مصاف‌های رودرو با این تنیسور اسپانیایی به رکورد ۵ پیروزی و ۴ شکست دست یابد. استن واورینکا در مرحله یک چهارم نهایی و برای صعود به جمع چهار تنیسور پایانی، روز جمعه مقابل ژیل سیمون فرانسوی قرار می‌گیرد. سیمون ۳۴ ساله در دور یک هشتم موفق به پیروزی ۲-۰ و با امتیازات ۶-۴ و ۷-۵ برابر دیگر هموطنش، جو ویلفرد تسونگا شده بود. سیمون نیز در سیزدهمین تقابل رودروی خود با تسونگا موفق به چهارمین پیروزی‌اش برابر این تنیسور پرآوازۀ فرانسوی شد.

استن واورینکا

استن واورینکا پس از صعود به دور یک چهارم نهایی مسابقات آنتورپ گفت:

این به هیچ وجه جدال آسانی نبود. ما در طول سال‌ها بازی‌های زیادی مقابل یکدیگر انجام داده‌ایم و شناخت خوبی از هم پیدا کرده‌ایم. دیدار بعد مقابل سیمون هم سختی‌های خود را دارد. مسابقۀ جالبی خواهد بود. او توانست تسونگا را شکست دهد و با آمادگی بالایی گام به این رقابت‌ها گذاشته است.

ژیل سیمون و استن واورینکا تاکنون هفت بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که سهم تنیسور سوئیسی از این رویارویی‌ها چهار پیروزی و سه شکست بوده است. در دیگر دیدار مهم برگزار شده از این رقابت‌ها، فرانسیس تیافو که از بخت بالایی برای صعود به رویداد Next Gen ATP که امسال در شهر میلان ایتالیا برگزار می‌شود، برخوردار است توانست با پیروزی مقابل جان لنارد اشتروف آلمانی به دور یک چهارم پایانی تورنمنت آنتورپ راه یابد. تیافوی ۲۱ ساله که متولد ایالات مریلند آمریکاست، در مسابقه‌ای که یک ساعت و ۲۰ دقیقه به درازا کشید، موفق شد با حساب ۲-۰ و با نتایج ۶-۳ و ۶-۴ برابر اشتروف ۲۹ ساله به پیروزی برسد تا در دور بعد به مصاف جانیک سینر ایتالیایی برود. دیگو شوارتزمن آرژانتینی دیگر تنیسور سرشناس حاضر در این مسابقات بود که با شکست ۲-۱ برابر ماریوس کوپیل از کشور میزبان (بلژیک) از دور این مسابقات کنار رفت. در دیگر دیدارهای مهم باقی‌مانده از دور یک هشتم پایانی، اندی ماری از بریتانیا به مصاف پابلو کوئواس از اروگوئه می‌رود و اوگو هومبرت فرانسوی نیز مقابل دیوید گوفین از بلژیک قرار می‌گیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار