25/04/2024

اندی ماری حریف استن واورینکا در دیدار پایانی مسابقات آنتورپ بلژیک شد

  • توسط مینا
  • 20/10/2019
  • 0

دو سال و هشت ماه پس از کسب چهل و پنجمین قهرمانی در تورهای حرفه‌ای ATP در تورنمنت دوبی امارات، حال اندی ماری در آستانۀ یک قهرمانی دیگر قرار گرفته است.

صعود اندی ماری به فینال آنتورپ بلژیک

تنیسور سابق شماره یک جهان، بار دیگر به مسیر قهرمانی و کسب عناوین حرفه‌ای تنیس بازگشته است و می‌خواهد با بالابردن یک جام، به ناکامی‌ها و دوران سخت مصدومیت‌اش پایان بخشد. در ماه آگوست و مسابقات مسترز سینسیناتی بود که اندی ماری پس از پشت سر گذاشتن عمل جراحی لگن و زانوی خود بار دیگر به رقابت‌های انفرادی بازگشت. این تنیسور ۳۲ ساله و متولد شهر گلاسکویِ اسکاتلند، در ساعات پایانی روز شنبه و در مرحلۀ نیمه نهایی مسابقات ۲۵۰ امتیازی آنتورپ (اوپن اروپا) به مصاف اوگو هومبرت رفت و در پایان جدالی دو ساعت و ۲۲ دقیقه‌ای موفق به شکست این تنیسور فرانسوی شد. در این دیدار، اندی ماری که در رده‌بندی جهانی تنیس مردان در رتبۀ ۲۴۳ قرار دارد توانست با حساب ۲-۱ و با نتایج ۳-۶، ۷-۵ و ۶-۲ برابر اوگو هومبرت که در مکان ۷۰ دنیا ایستاده است به پیروزی برسد و راهی دیدار پایانی تورنمنت آنتورپ بلژیک شود. از ماه گذشته و حضور در مسابقات ژوهای چین، اندی ماری موفق به کسب ۸ پیروزی در ۱۱ دیدار اخیرش شده است. تنیسور بریتانیایی پس از صعود به مسابقۀ پایانی اوپن اروپا گفت:

حقیقتاً از حضور در فینال خوشحالم. امروز خیلی خوب کار کردم جابجایی‌های مناسبی را در زمین مسابقه داشتم. بازی سختی بود. حریفم ضربات بسیار خوبی را به توپ وارد می‌نمود و کارم را برای ادامه این دیدار مشکل کرده بود. اما خوشحالم که دوباره توانسته‌ام در یک مسابقه فینال حضور داشته باشم.

این نخستین دیدار نیمه نهایی بود که اندی ماری از سال ۲۰۱۷ و مسابقات رولان گاروس فرانسه تجربه می‌کرد. این ستارۀ بریتانیایی در دو روز گذشته و به علت طولانی شدن مسابقاتش، نزدیک به پنج ساعت را در میادین تنیس سپری کرده است. در مرحلۀ یک چهارم پایانی و جدال برابر ماریو کوپیل که به سه ست کشیده شد، ماری در دو ساعت و ۳۵ دقیقه توانست برابر این بازیکن بلژیکی به پیروزی برسد و راهی دور نیمه نهایی شود. قهرمان ۴۵ تورنمنت دنیای تنیس، در دیدار فینال برابر یک حریف آشنا قرار می‌گیرد. استن واورینکا از سوئیس. این دو تنیسور سرشناس از سال ۲۰۰۶ و مسابقات میامی آمریکا تا به امروز سابقۀ ۱۹ بازی رودرو را داشته‌اند که از این میان سهم ماری ۱۱ پیروزی و ۸ شکست بوده است. فاتح سه دورۀ گرند اسلم‌ها در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید:

فکر می‌کنم شاهد بازی خوبی باشیم. من و استن مقابل هم دیدارهای زیادی را انجام داده‌ایم و خوب است که هر دوی ما اکنون به بازی پایانی راه یافته‌ایم.

اندی ماری

اندی ماری بسیار امیدوار است که همانند هموطنش، کایل ادموند که سال گذشته به مقام قهرمانی مسابقات آنتورپ دست یافت، دومین بریتانیایی باشد که توانسته به طور متوالی فاتح این رقابت‌ها ‌شود. در دورۀ قبل، کایل ادموند موفق شد در تای بریک، گائل مونفیس را در بازی پایانی شکست دهد تا به عنوان نخست این تورنمنت برسد. در دیدار نیمه نهایی بین ماری و هومبرت، حریف فرانسوی برتری محسوسی در سرویس‌هایش داشت. او توانست ۹ سرویس خود را مستقیما به امتیاز تبدیل نماید و در ۶۹% از سرویس‌های نخستش نیز امتیاز کسب نماید که این آمار برای اندی ماری به ۶ ضربۀ ایس و موفقیت در ۶۶% از سرویس‌های اولش می‌رسید. ماری ۴ از ۹ شانس بریک پوینت خود را به خوبی سیو و استفاده کرد که هومبرت تنها ۲ از ۶ بخت بریک پوینت‌اش بهره برد. بد نیست بدانید که با پیروزی اندی ماری برابر اوگو هومبرت، این تنیسور بریتانیایی به سلطۀ سه ساله فرانسوی‌ها برای حضور در دیدار پایانی این رقابت‌ها پایان داد. ریچارد گاسکه در سال ۲۰۱۶ و جو ویلفرد تسونگا در سال ۲۰۱۷ با حضور در دیدار پایانی مسابقات آنتورپ موفق به قهرمانی در این بازی‌ها شده بودند.

اما در دیگر دیدار مرحلۀ نیمه نهایی رقابت‌های آنتورپ بلژیک، استن واورینکا از سوئیس با پیروزی برابر جانیک سینر از ایتالیا توانست به دیدار پایانی این تورنمنت اروپایی راه یابد. سینر پدیدۀ مسابقات آنتورپ بود و با ۱۸ سال سن موفق به ارائۀ بازی‌های بسیار خوبی در این رقابت‌ها و شکست تنیسورهای سرشناسی همچون گائل مونفیس فرانسوی و فرانسیس تیافوی آمریکایی شده بود. در جدال واورینکا و سینر که ۶۵ دقیقه به طول انجامید، استن واورینکا موفق شد در دو ست متوالی و با نتایج ۶-۳ و ۶-۲ حریف ایتالیایی‌اش را شکست دهد تا راهی دیدار فینال و نبرد برابر اندی ماری برای کسب عنوان قهرمانی این مسابقات شود. در جدال بین دو تنیسور باتجربه و کم تجربه، استن واورینکا در سرویس‌هایش عملکرد فوق‌العاده‌ای را به نمایش گذاشت و سینر به نوعی بازی نیمه نهایی را به سرویس‌های این تنیسور سوئیسی باخت.

واورینکا در این دیدار موفق شد، ۸ امتیاز مستقیم از سرویس‌های قدرتمندش به دست آورد و ۸۱% از سرویس‌های نخست خود را نیز تبدیل به امتیاز کند که این آمار برای سینر ۱۸ ساله تنها به یک امتیاز مستقیم از سرویس‌ها و موفقیت در ۵۱% از سرویس‌های ابتدایی خلاصه می‌شد. با این پیروزی، واورینکا شمار بردهایش از ابتدای فصل ۲۰۱۹ تاکنون را به عدد ۳۰ رساند و بسیار امیدوار است تا در دیدار فینال برابر ماری نیز به پیروزی برسد. اگر استن واورینکا در بازی روز یکشنبۀ خود که از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه به وقت ایران آغاز می‌شود به پیروزی برسد، نخستین قهرمانی او از سال ۲۰۱۷ و مسابقات اوپن ژنو به حساب می‌آید. واورینکا پس از پیروزی در دور نیمه نهایی و صعود به دیدار پایانی رقابت‌های آنتورپ گفت:

از نتیجۀ به دست آمده بسیار خوشحالم. من پس از مسابقات یو اس اوپن دیگر در هیچ تورنمنتی مسابقه ندادم و بنابراین حضور در فینال یک تورنمنت، برای من بسیار عالی است. بازی خوبی را به نمایش گذاشتم و توانستم سرویس‌های خوبی بزنم. احساس خوبی از پیروزی امروزم دارم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار