19/04/2024

از راجر فدرر تا زورف؛ نگاهی به مهم‌ترین قرعه‌های مسابقات تنیس بازل سوئیس

  • توسط مینا
  • 20/10/2019
  • 0

راجر فدرر که زمانی در مسابقات تنیس داخل سالن بازل سوئیس یک توپ جمع‌کن بود، آرزو داشت در آینده به بازیکنی مثل قهرمان سال ۲۰۱۴ مسابقات یعنی وین فریرا که به او توپ کی‌رساند تبدیل شود.

از راجر فدرر تا زورف؛ قرعه تنیسور ها در تنیس سوئیس

راجر فدرر ، تنیسور سوئیسی حالا دیگر توانسته به رویاهای خود برسد. او این آخر هفته باید در دهمین دوره از این تورنمنت ۵۰۰ امتیازی ATP برای کسب قهرمانی تلاش کند. ارجر فدرر کار خود در این تورنمنت را با بازی برابر یک بازیکن که از مراحل انتخابی مجوز حضور در این رویداد را کسب کرده آغاز می‌کند و پس از آن باید احتمالا برابر رادو آلبوت از مولداوی یا دوشان لایوویچ صرب قرار بگیرد. فدرر تاکنون برابر این دو بازیکن شکست نخورده است. اسطوره ۳۸ ساله دنیای تنیس امسال در مسابقات میامی و در اولین دیدار خود با آلبوت طی سه ست برابر وی به پیروزی رسید. او لایوچیچ را نیز در دوره‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ تورنمنت ویمیلدون از پیش رو برداشته بود. بر اساس نتایجی که ثبت خواهد شد، امکان دارد در مرحله یک چهارم نهایی یک دیدار بزرگ برگزار شود؛ فدرر در برابر هم‌وطنش، استنیسلاس واورینکا. استن سید هفتم رویداد است و کار خود را با بازی در برابر پوابلو کوئواس اروگوئه‌ای آغاز خواهد کرد.

راجر فدرر تاکنون در مجموع دیدارهای خود برابر واورینکا ۲۳ پیروزی و ۳ شکست تجربه کرده است، که این نتایج شامل یک پیروزی در سه ست پیاپی در همین مسابقات تنیس بازل می‌شود. اما واورینکا نیز حالا فرم نسبتاً خوبی را سپری می‌کند. او پس از آخرین فینال خود در مسابقات روتردام در ماه فوریه، اخیراً به دیدار نهایی تمیس آنتورپ راه یافت. راجر فدرر در بازل همیشه نتایج خوبی کسب کرده است. او بیست بازی پیاپی در این روداد را برده است و در ۱۲ حضور حضور قبلی خود به دیدار نهایی راه یافته است. آخرین‌باری که او در بازل به یک بازیکن خارج از جمع ده نفر برتر رنکینگ باخته است به سال ۲۰۰۳ بازمی‌گردد، زمانی که برابر تنیسور شماره ۴۷ جهان یعنی ایوان لیوبیچیچ که اکنون مربی قدرر است مغلوب شد. سید دوم مسابقات، قهرمان فعلی تورنمنت Nitto ATP Finals یعنی الکساندر زورف است.

راجر فدرر

زورف برای کسب سهمیه حضور در رویداد امسال لندن به امتیازات حیاتی نیاز دارد. این تنیسور آلمانی در حال حاضر در رده هفتم جدول رده‌بندی سهمیه مسابقات Nitto ATP Finals قرار دارد. او اخیراً به دیدار فینال مسابقات مسترز شانگهای صعود کرد، بهترین نتیجه‌اش در یک تورنمنت ۱۰۰۰ امتیازی مسترز در فصل ۲۰۱۹ تور ATP بود. زورف در مرحله اول به مصاف تیلور فریتز آمریکایی خواهد رفت. با وجود آنکه قهرمان یازده دوره تورنمنت‌های ATP هر دو دیدار اخیر خود برابر فریتز را برده است، اما حریف آمریکایی سال قبل در ویمبلدون برای زورف دردسر درست کرد و در پنج ست تسلیم شد. احتمال دارد زورف در صورت پیروزی برابر فریتز با یک قرعه سخت دیگر روبه‌رو شود و برابر الکس دی مینور، قهرمان تازه مسابقات ژوهای قرار بگیرد.

اگر این اتفاق رخ بدهد، دی مینور استرالیایی برای کسب اپلین پیروزی خود برابر زورف در پنجمین رویارویی این دو بازیکن تلاش خواهد کرد زورف سال قبل در همین رویداد تنیس بازل به مرحله نیمه نهایی رسیده بود و برابر ماریوس کوپیل شکست خورد. کوپیل امسال با وایلدکارت مجوز حضور در مسابقات را کسب کرده است. استفانوس تسیتسیپاس که با حضوری قدرتمندانه در مسابقات شانگهای، برای اولین‌ بار حضور خود در تورنمنت نهایی ATP در لندن را قطعی کرد، سید سوم حاضر در بازل است. قهرمان فعلی مسابقات Next Gen ATP Finals بررای دومین ‌بار در دوران حرفه‌ای خود و اولین‌بار در یک زمین هاردکورت تنیس باید به مصاف آلبرت راموس وینولاس برود. تسیتسیپاس سال قبل در تنیس بارسلونا او را شکست داده بود. این تنیسور یونانی که سال گذشته به مرحله یک چهارم نهایی تنیس بازل رسیده بود، فابیو فونینی ایتالیایی که سید پنجم است را در جدول قرعه‌ها در سمت خود می‌بیند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار