20/04/2024

بلیندا بنچیچ مجوز حضور در مسابقات شنزن را به دست آورد

  • توسط مینا
  • 20/10/2019
  • 0

بلیندا بنچیچ ، سرشناس‌ترین بانوی تنیس باز کشور سوئیس، با صعود به دیدار پایانی مسابقات ۲۵۰ امتیازی کرملین کاپ روسیه، مجوز حضور در رقابت‌های معتبر شیسیدویِ شنزن چین را به دست آورد.

صعود بلیندا بنچیچ به تنیس شنزن

در نخستین دیدار مرحلۀ نیمه نهایی مسابقات انفرادی کرملین کاپ روسیه (اوپن مسکو) در بخش زنان، بلیندا بنچیچ از سوئیس رودروی کریستینا ملادونوویچ از فرانسه قرار گرفت که در پایان این تنیسور ۲۲ سالۀ سوئیسی‌ها بود که به فینال رقابت‌های اوپن مسکو راه یافت. در دیداری که یک ساعت و ۳۵ دقیقه به طول انجامید، بنچیچ که در رتبۀ شمارۀ ۱۰ جهان قرار دارد موفق شد کریستینا ملادونوویچِ فرانسوی که در جایگاه ۴۵ رده‌بندی جهانی زنان ایستاده است را شکست دهد تا بدین ترتیب چهرۀ نخستین فینالیست زن این تورنمنت اروپایی مشخص گردد. بنچیچ، سید سوم قهرمانی در مسابقات کرملین کاپ، توانست در دو ست متوالی و با نتایج ۶-۳ و ۶-۴ از سد ملادونوویچ بگذرد و راهی دیدار پایانی شود.

با این نتیجه و صعود بلیندا بنچیچ به بازی فینال، این تنیسور سوئیسی موفق شد مجوز حضور در فینال‌های معتبر شیسیدویِ شنزن چین را نیز به دست آورد. بنچیج هشتمین و آخرین تنیسوری است که حضورش در مسابقات شنزن چین قطعی شده و او به جمع هفت تنیسور دیگر حاضر در این رقابت‌ها پیوست. اشلی بارتی از استرالیا، کارولینا پلیسکووا از جمهوری چک، سیمونا هالپ از رومانی، نائومی اوساکا از ژاپن، بیانکا آندرسکوو از کانادا، پترا کویتووا از جمهوری چک، الینا اسویتولینا از اوکراین و سرانجام بلیندا بنچیچ از سوئیس هشت تنیسوری هستند که حضور آن‌ها در فینال‌های شیسیدو قطعی شده است.

بلیندا بنچیچ در دور نیمه نهایی، ملادونوویچی را شکست داد که موفق شده بود در مرحلۀ یک چهارم پایانی از سد کیکی برتنز هلندی عبور نماید. این سومین فینالی است که بنچیچ در فصل جاری مسابقات تنیس زنان در آن حضور می‌یابد. بانوی تنیس باز سوئیسی پس از صعود به دیدار پایانی رقابت‌های کرملین کاپ گفت:

خیلی خوشحالم که توانستم به جمع هشت تنیسور نخبه و پایانی مسابقات شیسیدویِ شنزن چین راه یابم. رسیدن به بازی‌های شنزن هدف اصلی من از ابتدای فصل بود که خوشبختانه در روزهای پایانی باقی‌مانده به این رقابت‌ها توانستم در آن حضور پیدا کنم. قبل از مسابقه‌ام در مرحلۀ نیمه نهایی خیلی عصبی بودم، اما رسیدن به فینال در اینجا (در مسکو) شگفت‌انگیز است. من از این اتفاق، بسیار خوشحالم.

بنچیچ در ادامه و دربارۀ شرایط دیدارش با کریستینا ملادونوویچ اظهار داشت:

مسابقۀ خیلی خوبی بود. هر دوی ما از همدیگر شناخت کافی را داشتیم و به همین دلیل نیز این دیدار بسیار تاکتیکی بود. سعی کردم که روی بازیم تمرکز کنم و با آرامش و به ‌دور از احساسات بتوانم بازی را کنترل کنم. از اینکه در این مسابقه توانستم تا لحظات آخر روحیۀ جنگندگی خودم را حفظ کنم، خوشحالم.

بلیندا بنچیچ

بلیندا بنچیچ از همان ابتدا، مسابقه را برابر ملادونوویچ قدرتمندانه شروع کرد و با حساب ۳-۰ در گیم‌شماری‌ها پیش افتاد. اما پس از آن، تنیسور فرانسوی بازگشت خوبی به بازی داشت و توانست در ست نخست بازی را ۳-۳ مساوی کند. در ادامه باز هم بنچیچ کنترل و نبض بازی را در دست گرفت و موفق شد ست نخست را با حساب ۶-۳ و در ۴۵ دقیقه به سود خود به پایان برساند. در ست دوم، اما دو تنیسور بازی پایاپایی را به نمایش گذاشتند و در گیم‌شماری‌ها به تساوی ۴-۴ نیز رسیدند. اما پس از ست چهارم بود که بنچیچ با سرویس‌های خوبش توانست در دو ست بعد نیز به پیروزی برسد و بدین ترتیب راهی بازی پایانی مسابقات کرملین کاپ شود. بلنیدا بنچیچ در ادامه می‌افزاید:

بازی کردن مقابل ملادونوویچ بسیار مشکل است. او در این تورنمنت مجدداً به روزهای خوب خود بازگشته و امروز نیز دیدار نزدیکی را شاهد بودیم. در مقاطعی از مسابقه او از من پیش‌افتاد و در ست اول نیز توانست بازی را به تساوی بکشاند. من فقط روی بازیم و تاکتیک‌هایی که مدنظرم بود، تمرکز داشتم. وقتی که در هر دو ست مقابل کریستینا مساوی کردم، واقعاً روی خودم و بازیم متمرکز شدم. گفتن چنین صحبت‌هایی در میان شما آسان است، اما انجام دادن آن سخت و مشکل است. موفق شدم احساساتم را کنترل کنم و پس از آن بود که به شرایط بازی مسلط شدم. من هدف بزرگی داشتم و می‌خواستم هرطور شده در این مسابقه به پیروزی برسم تا در آخر در جمع هشت بازیکن پایانی تورنمنت شیسیدو قرار گیرم.

بنچیچ در دیدار برابر رقیب فرانسوی‌اش، ۲۴ ضربۀ وینر زد و ۱۲ خطا نیز داشت. این بازیکن سوئیسی در ۸۲% از سرویس‌های نخست خود نیز موفق ظاهر شد و ۳ سرویس مستقیم خود را هم به امتیاز تبدیل نمود که این آمارها برای کریستینا ملادونوویچ ۳۰ ضربۀ وینر، ۲۸ خطا، موفقیت در ۶۸% سرویس‌های نخست و ۶ ضربۀ ایس بود. بلیندا همچنین ۴ از ۱۴ بخت بریک پوینت خود در این دیدار را سیو نمود که ملادونوویچ ۲ از ۵ فرصت بریک پوینتش را سیو و تبدیل به امتیاز کرد. تنیسور ۲۲ سالۀ سوئیسی، در دیدار پایانی مسابقات اوپن مسکو باید به مصاف آناستازیا پاولیوچنکووا از روسیه برود. تنیس باز ۲۸ سالۀ اهل سامارایِ روسیه در دومین بازی مرحلۀ نیمه نهایی موفق شد با نتیجۀ ۲-۱ برابر کارولینا موچووا از جمهوری چک به پیروزی برسد. پاولیوچنکووا در مسابقه‌ای که دو ساعت و ۳۶ دقیقه به طول انجامید، توانست با امتیازات ۶-۴، ۶-۷ (۶-۸) و ۶-۱ برابر موچووا به پیروزی برسد تا در دیدار پایانی و کسب عنوان قهرمانی در روز یکشنبه به مصاف بلیندا بنچیچ برود. بنچیچ در پایان صحبت‌هایش درمورد دیدار پایانی رقابت‌های کرملین کاپ نیز گفت:

فکر می‌کنم در دیدار فردا مقابل هر کسی نیز قرار بگیرم، در آرامش خاصی بازی کنم. از اینکه در دیدار فینال هستم بسیار خوشحالم و بیشتر از آن لذت می‌برم که حضورم در مسابقات شنزن قطعی شده است. حضور در فینال‌های WTA آرزو و هدف اصلی‌ام از ابتدای فصل بود و می‌خواهم بهترین تنیسم را در این مسابقات به نمایش بگذارم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار