29/03/2024

اندی ماری در مسابقات گرند اسلم یو اس اوپن آمریکا شرکت نخواهد کرد

  • توسط سروش
  • 18/08/2019
  • 0

اندی ماری ، تنیسور سابق شماره یک جهان عنوان کرد که در آخرین گرند اسلم فصل که شهریور ماه در شهر نیویورک آمریکا برگزار خواهد شد، شرکت نخواهد کرد.

انصراف اندی ماری از تنیس اوپن آمریکا

اندی ماری ، قهرمان رقابت های گرند اسلم یو اس اوپن آمریکا در سال ۲۰۱۲، پیش از این قصد بازی در این مسابقات را به صورت دوبل (دو نفره) داشت که گویا در تصمیم جدیدش، او به کل قید این تورنمنت معتبر دنیای تنیس را زده است. این تنیسور مطرح بریتانیایی به جای آن قصد دارد تا در مسابقات وینستون-سالم و به صورت تک نفره حضور یابد تا کم کم آمادگی لازم برای دیدارهای انفرادی را پیدا کند. اندی ماری پس از چندین ماه که از مصدومیت سخت لگن و عمل جراحی اش می گذشت، در بخش تک نفره رقابت های مسترز سینسیناتی حضور یافت که در همان بازی نخست، با نتیجه ۲-۰ مغلوب ریچارد گاسکه فرانسوی شد. فاتح سه گرند اسلم دنیای تنیس با این نتیجه به دست آمده نشان داد، همچنان از روزهای اوج خود فاصله زیادی دارد.

اندی ماری در مصاحبه با BBC Sport در این باره گفته است:

من در یو اس اوپن بازی نمی کنم. هدفم این است که مجددا در سطحی که مورد نظرم است، در مسابقات انفرادی حضور یابم. تمام تمرکز من در آینده و رقابت هایی که در آن شرکت خواهم کرد، تنها بر مسابقات انفرادی و بهتر شدن در آن خواهد بود.

اندی ماری به همراه فلیسیانو لوپز در مسابقات دوبل مسترز سینسیناتی نیز حضور دارد که در مرحله یک چهارم پایانی، این دو باید به مصاف جیمی ماری و نیل اسکوپسکی بروند. این نخستین جدال برادران ماری در بخش دوبل از سال ۲۰۱۵ و مسابقات راجرز کاپ به حساب می آید. دیداری که برادر بزرگتر، جیمی به همراه پیرز موفق شدند در دو ست پیاپی با نتایج ۴-۶ و ۶-۷ اندی و پاس را در دور دوم آن رقابت ها شکست دهند. اندی برای مسابقات هفته آینده وینستون-سالم که در کالیفرنیای شمالی برگزار خواهد شد، از سوی مسئولان برگزار کننده این رقابت ها وایلد کارت دریافت کرده و می خواهد شانس خود را برای حضور در مسابقات انفرادی در این بازی ها محک بزند.

اندی ماری

تورنمنتی که تنیسورهای دیگری همچون کوین اندرسون، دنیس شاپووالف، توماس بردیچ و دیگر هموطن اندی یعنی دن ایوانز هم در آن حاضر خواهند یافت. اکثر این بازیکنان خارج از ۵۰ نفر تاپ رنکینگ جهانی هستند و حتی می توان گفت بخش اعظم شرکت کنندگان در اوپن وینستون-سالم، حتی جزو ۱۰۰ تنیسور برتر این رنکینگ نیز به حساب نمی آیند. اما ماری می گوید اگر او در دیدار پنج شنبه خود در رقابت های دوبلِ سینسیناتی بازنده می شد، می توانست وارد مرحله مقدماتی آن بازی ها شود.

اندی ماری در ماه ژانویه و هنگامی که عمل جراحی خود را با موفقیت گذراند، گفته بود که می خواهد هر طور شده تنیس بازی کند و به میادین تنیس بازگردد. مسابقه دادن و بازی تنیس چیزی است که بیشتر از همه می تواند اندی را خوشحال و راضی نگه دارد. تنیسور ۳۲ ساله بریتانیایی در ادامه مصاحبه خود می گوید:

به نظر نمی رسد که من بدان شکل، احتیاجی به قرعه کشی اصلی در هر رویدادی داشته باشم. من در چند سال گذشته به سختی و با درد و مصدومیت بازی کرده ام و از این هفته فکر می کنم که می توانم بدون مشکلِ خاصی در این مسابقات حضور پیدا کنم. باید تمام ذهنم را معطوف به شرکت و بازی کردن در رقابت های تک نفره نمایم و تا پایان سال تورنمنت های زیادی که بتوانم در آن شرکت و بازی کنم، وجود ندارد.

اندی ماری درباره نخستین بازی تک نفره اش در مسابقات سینسیناتی نیز اظهار داشت:

احساس خوبی دارم که پس از ۷ ماه توانستم مجددا در رقابت های تک نفره حضور پیدا کنم و به بازی تنیس بپردازم. به نظرم بازی خوبی انجام دادم و می خواهم تا پایان سال و حضور در تورنمنت های مختلف از لحاظ روحی و جسمی خودم را در شرایط مطلوبی قرار دهم. بنابراین اگر در مسابقات وینستون-سالم کارم را خوب انجام دهم، به این باور می رسم که برای شرکت در تورهای بعدی به آمادگی کافی رسیده ام. اما اگر در این مسابقات شکست بخورم، منطق این را می گوید که یک سطح پایین تر بیایم و در برخی از رقابت های کوچکتر حضور یابم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار