28/04/2024

مصاحبه خواندنی کابال و فرح بعد از قهرمانی در بخش دوبل اوپن آمریکا

  • توسط سروش
  • 09/09/2019
  • 0

زوج کلمبیایی خوان سباستین کابال و روبرت فرح موفق شدند تا دومین گرند اسلمشان را در طی سه ماه اخیر به دست آورند. کابال و فرح موفق شدند قهرمان دوبل مردان اوپن آمریکا شوند.

مصاحبه زوج کابال و فرح پس از قهرمانی در دوبل اوپن آمریکا

این دو تنیسور کلمبیایی که در رتبۀ نخست رده‌بندی جهانی ATP نیز قرار دارند، در ماه جولای موفق شده بودند با پیروزی برابر زوج تمام فرانسوی نیکولاس ماهوت و ادوارد راجر واسلین به مقام قهرمانی رقابت‌های دوبل مردان ویمبلدون برسند. این دو سه ماه پس از قهرمانی در ویمبلدون این‌بار و در فینال بخش دوبل مردان اوپن آمریکا با نتایج ۶-۴ و ۷-۵ برابر مارسل گرانولرس و هوراسیو زبالوس به پیروزی رسیدند و با کسب پنجمین جام فصل‌شان در صدر لیست تیم‌های صعود کننده به رقابت‌های لندن قرار گرفتند. بعد از پایان بازی و کسب عنوان قهرمانی این تورنمنت، این دو تنیسور مصاحبه جالبی با سایت ATP Tour انجام دادند که در ادامه توجه شما را به این گفت‌و‌گوی شنیدنی جلب می‌کنیم.

– یکی از احساسی‌ترین لحظات این فینال اوپن آمریکا زمانی بود که جیکوب، پسر کابال درست پس از پیروزی شما به زمین آمد.

فرح: شاید او باید از این پس در تمام مسابقات همراه ما باشد (با خنده).
کابال: (با شوخی) این ایدۀ خوبی به نظر می‌رسد. اگر بخواهیم برنده شویم، همین کار را انجام می‌دهیم. او مثل طلسم خوش‌شانسی ماست.

– او طلسم خوش‌شانسی شماست؟

کابال: (با خنده) نه شوخی می‌کنم. اما وقتی او به زمین می‌آید و ما را بغل می‌کند موجب خوشحالی‌مان می‌شود. نمی‌توانم حسم را به عنوان پدری که این پیروزی را به فرزندش تقدیم می‌کند بیان کنم. می‌دانم که روبرت هم چنین حسی دارد.

– بعد از به دست آوردن این پیروزی ابتدا با چه کسی صحبت کردید و به آن چه گفتید؟

فرح: سباستین، ما دومین گرند اسلممان را بردیم!
کابال: من دوست دارم تا این پیروزی را به روبرتو کوچتوکس، موسس باشگاه تنیس کولسانیتاس و سفیر این ورزش در کشورش تقدیم کنم. او روز ۲۰ آگوست ۲۰۱۹ درگذشت.

– چه تفاوتی بین قهرمانی در فلاشینگ میدوز و ویمبلدون وجود دارد؟

فرح: از آنجایی که در ویمبلدون روز شنبه بازی کردیم و همه ما را تماشا می‌کردند و همچنین به سبب اینکه بازی ما نزدیک به پنج ساعت طول کشید، اندکی اضطراب و استرس داشتیم اما در نیویورک اینچنین نبود و ما کاملاً روی بازی تمرکز کرده بودیم و می‌دانستیم که چه اتفاقی می‌افتد.

– و از نظر هیجانی چه فرقی بین این دو وجود دارد؟

کابال: این دو تفاوت‌هایی دارند. در ویمبلدون ما از مرحله یک چهارم نهایی نبردهای دشواری داشتیم که هرکدامشان حداقل ۴ ساعت به طول انجامید و سخت‌ترین آن‌ها فینال ویمبلدون بود. جایی که ما برای اولین بار به عنوان یک تیم در فینال یک گرند اسلم به پیروزی رسیدیم و گرچه به سختی آن را به دست آوردیم اما احساس بسیار خوبی داشت. هر دوی این قهرمانی‌ها برای ما بسیار ویژه هستند و در تلاش هستیم تا بازهم در اینجا به قهرمانی برسیم. هر کدام از این قهرمانی‌ها ویژگی‌های خاص خودشان را داشتند؛ پیروزی در برابر خانواده، دوستان و تیممان بسیار خوشحال‌کننده است. حالا می‌توانیم بگوییم که قهرمان دو گرند اسلم آخر سال هستیم و این واقعا دیوانه‌کننده و فوق العاده است.

اوپن آمریکا فرح کابال

– بعد از قهرمانی در ویمبلدون مردم کلمبیا چگونه از شما استقبال کردند؟

کابال: مردم کلمبیا عشقشان به ما را نشان دادند. آن‌ها در تمام این مسیر همراه ما بودند و در هر مرحله با ما زندگی ‌کردند و وقتی قهرمان شدیم هم با ما جشن گرفتند. همه این‌ها موجب افتخار ما بود؛ به همین خاطر تلاش کردیم تا بازهم به هوادارانمان این شادی را هدیه دهیم.

– و به همین دلیل است که همیشه در مصاحبه‌هایتان از کلمبیا و مردم کشورتان تشکر می‌کنید.

کابال: عشقی که آن‌ها به ما پیشکش می‌کنند موجب افتخارمان است و ما بارها و بارها این را تکرار می‌کنیم. همه این‌ها برای مردم کلمبیا است و ما می‌خواهیم تا آنجا که امکان دارد از دیدن بازی‌هایمان لذت ببرند، زیرا تمامی پیروزی‌های ما متعلق به مردم کلمبیا است.

– آیا احساس می‌کنید بعداز مدتی این پیروزی‌ها برایتان قابل پیش‌بینی و طبیعی می‌شوند؟

کابال: نمی‌دانم (با خنده). فقط می‌دانم که همه این کارها را برای کسب دستاوردهایی که باعث افزایش شهرت ما به عنوان یک تیم می‌شود، انجام می‌دهیم. ما به چشم یک سرگرمی به تنیس نگاه می‌کنیم و می‌خواهیم از زندگی لذت ‌ببریم.
فرح: اینکه به سختی کار کنیم ارزش بیشتری از پیروزی دارد و بردها نتیجه کارهایی هستند که ما در یک پروسه طولانی مدت انجام دادیم. اگر با ما زندگی کنید، آن وقت می‌بینید که اساس زندگی ما بر پایه رژیم غذایی سخت، تمرین، دوش گرفتن، استراحت و تمرین برای افزایش ثبات روحی قرار دارد. و حالا ما داریم نتایج آن را در دو گرند اسلم اخیر می‌بینیم.

– احتمالا این را نمی‌گویید اما شما بهترین تیم دوبل حال حاضر جهان هستید و دستاوردهایتان هم از روی شانس به دست نیامده است.

فرح: رافا نادال، راجر فدرر و نواک جوکوویچ نمونه کاملی از تنیسورهای متواضع، پرکار و موفق هستند و به نوعی صدای ما محسوب می‌شوند.
– اظهار کرده بودید که در اهداف آینده‌تان مسابقات لندن در اولویت قرار دارد.
کابال: این تورنمنت بسیار بزرگ است و مثل دیزنی ورلد تنیس می‌باشد و یک تورنمنت منحصر به فرد به حساب می‌آید. قهرمانی در آن فوق العاده است و ما در آنجا هم رقابت خواهیم کرد. وقتی می‌گویم از تمام توانمان برای بردن آن جام مایه می‌گذاریم حرفم را باور کنید.

– در پایان، چگونه این پیروزی بزرگ‌تان در نیویورک را جشن می‌گیرید؟

فرح: ما این تصمیم را با …

کابال: جیکوب می‌گیریم! (با خنده)

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار