25/04/2024

بازیکنان امریکایی تنیس که روند بازی های تنیس را تغییر دادند

  • توسط مریم
  • 25/06/2019
  • 0
بازیکنان امریکایی تنیس

هرچند از تنیس یا تاریخچه آن بدانیم باز هم نمی توانیم جای تاثیر گذار ترین بازیکنان امریکایی تنیس را با موضوع دیگری پر کنیم. بازیکنانی که در روند این بازی ها تحولاتی ایجاد نمودند که تا به امروز با قی مانده است. از پیشگامان تا رکورداران این ورزش، نام افرادی را که در این ورزش تغییراتی تاثیر گذار ایجاد کرده اند با هم مرور می کنیم.

آرتور اَش (Arthur Ashe)

آرتور اش

آرتور اش

نیامدن نام آرتور اَش به عنوان اولین نام در هر لیستی از بازیکنان مهم تنیس غیر ممکن است. او یکی از پیشگامان و قهرمانان تنیس بود. او پیروز مسابقات تکنفره و دونفره NCAA و مسابقات تیمی UCLA شد و پس از آن به عنوان اولین آمریکایی افریقایی در تیم دیویس کاپ امریکا (US Davis Cup) حضور پیدا کرد. اولین برنده مسابقات ویمببلدون، آزاد استرالیا و آزاد امریکا و رتبه اول جهان تنیس بود. در حالیکه موسسه خیریه او در تحقیقات مربوط به ویروس ایدز پیش قدم بود، در آزمایش نمونه انتقال خون، بیماری ایدز او تشخیص داده شد. موفقیت های او در زمین تنیس و فعالیت های بشر دوستانه اش از او چهره ای ماندگار در تاریخ تنیس و تاریخ امریکا ساخته است.

بیلی جین کینگ (Billie Jean King)

بیلی جین کینگ

بیلی جین کینگ

او یکی دیگر از بازیکنان امریکایی تنیس است که یاد نکردن از او در ابتدای این لیست به شدت تعجب بر انگیز خواهد بود. او یکی از بزرگترین بازیکنان دنیای تنیس بوده و هست و همانند او بسیار کمیاب خواهد بود. در طول دوره حضور در زمین های مسابقه، در 39 عنوان از مسابقات گرند اسلم و 7 دوره مسابقات فِد کاپ (Fed Cups)  پیروز گردید و رتبه اول جهان تنیس را نیز به خود اختصاص داد. او همچنین بنیان گذار مسابقات WTA، WTT و سازمان ورزش های بانوان بود. او همچنین به عنوان اولین بانوی ورزشکار برجسته و حرفه ای از جوامع همجنسگرایان شناخته شد و تاثیرات شگرفی در جنبش های مربوط به تساوی حقوق داشت. از پیشروان ایجاد تساوی حقوق در عرصه این ورزش بود و بازیکنان تنیس تساوی حقوق زن و مرد، حتی در مقدار جوایز بازی های حرفه ای تنیس را مدیون او هستند. تاثیر حرکات و اعمال او نه تنها در امریکا بلکه بر روی کل دنیا تاثیر گذار بود و جامعه امریکا به داشتن چنین شهروندی افتخار می کند. جای تعجب نیست که مرکز ملی تنیس یو اس تی اِی (USTA) نام او را همواره یاد می کند.

جان مک اِنرو (John McEnroe)

جان مک انرو

جان مک انرو

مک اِنرو همانند یک افسانه بود. او نه تنها تماشاگران سراسر جهان را فریفته خود کرده بود بلکه در زمین های مسابقه غوغا به پا می کرد. از آنجایی که این ورزش همیشه بازی قشر نجیب زادگان بود و او این حال و هوا را با نگرشی جدید و مفرح جایگزین کرد. هواداران و تاریخ نگاران تنیس از این تحول رفتاری وحشت زده بودند اما همین برخورد باعث شد تا تنیس در میان سایر اقشار نیز جای خود را باز کند. او یک امریکایی منحصر به فرد بود و با اینکه نکات مثبت و منفی زیادی را با خود داشت که هر کسی به اقتضای خود می توانست درکی از رفتار او داشته باشد، محبوب همگان نیز بود. عرصه تنیس از حضور این بازیکنان امریکایی تنیس شادمان و متشکر است.

خواهران ویلیامز (The Williams Sisters)

سرنا و ونوس ویلیامز

سرنا و ونوس ویلیامز

سرنا و ونوس ویلیامز (Serena and Venus) در میان مردم امریکا ضرب المثل شده اند. این دو خواهر از میان مردم فقیر امریکا به جرگه بازیکنان این ورزش پیوستند و به ستارگانی بین المللی تبدیل گشتند. این دو خواهر از بزرگترین بازیکنان زن دنیای تنیس بوده و هستند و چیزی نمانده که سرنا خود به تنهایی این عنوان را از آن خود کند. این دو خواهر افسانه ای راه آرتور اَش و بیلی جین کینگ را پی گرفتند و با شیوه بی نظیر خود که در تصور نمی گنجید، آن را ادامه دادند. روی هم رفته در 45 عنوان از مسابقات گرند اسلم پیروز شدند و هر کدام برای سالها رتبه اول جهان را به خود اختصاص دادند و قراردادهای پرسودی را با کمپانی هایی مانند نایک امضا کردند البته نباید خطوط موفق تولید لباس آنها را ندیده گرفت. این دو خواهر الهام بخش تمام زنان کره زمین هستند و با احترام به موقعیت اجتماعی اقتصادی و حرفه ای آنها در زمینه تنیس، حتی اکنون که در دهه سوم زندگی خود قرار دارند،‌ جزو ستون های اصلی بازی به شما می روند. روز کناره گیری این دو خواهر از تنیس قطعا و به خصوص برای مردم امریکا روز غمگینی خواهد بود اما نام آنها تا ابد در زمره بهترین های بازی تنیس ثبت خواهد شد.

آندره آغاسی (Andre Agassi) و پایان این لیست از بازیکنان امریکایی تنیس

آندره آغاسی

آندره آغاسی

«تصویر گویا ست.» شعار جنجال بر انگیزی که آندره آغاسی از آن در تبلیغاتی برای کنون (Canon) استفاده کرد. شعاری که شاید تصویر او را برای همیشه ماندگار کرده باشد اما در توصیف او نا کارآمد است. آغاسی شاید از کودکی همیشه با دردسرهای مختلف سر و کله میزد اما مردی رئوف و با شخصیت بود. او تنیس را با بازگشت جنجال آمیز خود از مدل مو و لباس گرفته تا عکس هایش تنیس را دستخوش تحول نمود. او با تنیس رشد کرد و احساسات ملت امریکا را در سراسر کشور نسبت به خود بر انگیخت. با ازدواج با استفی گراف (Steffi Graf) عنوان زوج قدرتمند تنیس را در میان سایر اصطلاحات فرهنگ لغات تنیس رواج داد و فعالیت های بشردوستانه او به خصوص در آکادمی خود در لاس وگاس همچنان مانند ستاره ای می درخشد. او همچنین برنده عنوان حرفه ای گلدن اسلم (Golden Slam) نیز بوده است؛ افتخاری که نصیب هر کسی نخواهد شد.

هر کدام از این بازیکنان امریکایی تنیس به شیوه خود بر این ورزش تاثیر گذاردند و نام خود را به عنوان الگویی در تاریخ و در میان طرفداران این ورزش ماندگار نمودند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار