26/04/2024

راجر فدرر : در اوایل دوران حرفه ایم در تنیس، بازیکنی پرخاشگر و عصبانی بودم

  • توسط سروش
  • 24/06/2019
  • 0

راجر فدرر روز یکشنبه موفق به شکست داوید گوفن در دیدار پایانی رقابت های ۵۰۰ امتیازی تنیس هاله در کشور آلمان شد.

راجر فدرر از دوران جوانی اش سخن می‌گوید

راجر فدرر ، استاد سوئیسی با این پیروزی توانست دهمین قهرمانی خود در این رقابت ها و در مجموع یکصد و دومین قهرمانی تاریخ مسابقاتی که در آن شرکت داشته را بدست آورد. فدرر در مصاحبه با Clique Dimanche درمورد شخصیت ورزشی که در اوایل دوران حرفه ای اش در رشته تنیس داشته صحبت کرده است:

در اوایل دوران حرفه ایم من بازیکنی عصبانی بودم. به سرعت متوجه شدم که جزئیات این رشته تا چه اندازه مهم می باشد. اگر می‌خواستم بدون توجه به جزئیات و به مانند شروع دوران بازیگریم عمل کنم، این وضعیت برای من خیلی بد تمام می شد. در بسیاری از بازی ها زود عصبانی می‌شدم و راکت هایم را به هر سویی پرت می‌کردم. بازی هایی را که واگذار می‌کردم، این شدت عصبانیت بیشتر می‌شد و کم کم می‌رفت تا به یک عادت و باور برای من تبدیل شود. اما یاد گرفتم که برای پیشرفت، باید حسم را کنترل کنم تا بتوانم در آینده کارهای بیشتری را انجام دهم.

راجر فدرر ، قهرمان ۲۰ دوره مسابقات گرند اسلم در ادامه گفت و گوی خود می‌گوید:

لحظه مهم و اساسی در تغییر شیوه رفتاری ام به مسابقات هامبورگ در سال ۲۰۰۱ بر می‌گردد. من در رقابتی شکست خوردم که باید حتما در آن به پیروزی می‌رسیدم، رفتارم پس از آن بازی خیلی بد بود و باعث شد تا از دست خودم کلافه و ناراحت شوم. آن روز و بهتر بگویم آن لحظه تصمیم گرفتم که به اعصاب خود مسلط شوم و آرامش فکری و روحی خود را بدست آورم. این کار را انجام دادم و می‌گویم که از آن زمان آرامش خاطر پیدا کردم. به همین دلیل است که من به تمامی مسابقات تنها به شکل یک رقابت ورزشی صرف می‌نگرم تا جنگ و جدال حتمی برای رسیدن به پیروزی.

راجر فدرر

فدرر صحبت هایش را اینگونه ادامه می‌دهد:

قبل از آن تاریخ من به هیچ وجه شکست را بر نمی‌تابیدم و از هر باختی مایوس و دلسرد می‌شدم. نمی‌دانستم که چگونه می‌توانم تعادلی بین قدرت خشم و آرامش درونی ام برقرار کنم. اما همانطور که گفتم تصمیم گرفتم که تنها به اعصابم مسلط شوم و وضعیتم را تغییر دهم. امتیازاتی که در هر دیدار به دست می‌آوردم را همان لحظه جشن می‌گرفتم و با این حفظ تعادل، توانستم در مسابقاتم پیروز شوم.

فدرر درمورد بازی پایانی خود در مسابقات هاله می‌گوید:

فوق العاده بود. به نظرم در کل بازی خوبی را انجام دادم. کمی در ست اول در سرویس ها ضعف داشتم و خوب عمل نکردم اما هر چه بازی به انتهای خود می رسید توانستم خودم را پیدا کنم. این برد و قهرمانی انرژی خوبی به من داد. روزهای سخت و پرفشاری را در این مدت گذراندم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار