19/04/2024

مسابقات تنیس لندن؛ فلیسیانو لوپز به دومین قهرمانی خود در یک روز دست یافت

  • توسط سروش
  • 24/06/2019
  • 0

رقابت های تنیس لندن (جام ملکه) در روز یکشنبه (۲۳ ژوئن – ۲ تیرماه) با معرفی قهرمان این دوره در دو بخش تک نفره و دوبل به پایان رسید. نام یک نفر در هر دو رقابت این تورنمنت ۵۰۰ امتیازی مشترک بود؛ فلیسیانو لوپز از اسپانیا.

فلیسیانو لوپز در یک روز، دو قهرمانی کسب کرد

فلیسیانو لوپز نخستین تنیسوری است که پس از «پیت سمپراس» در سال ۱۹۹۹ موفق شده با وایلد کارت، قهرمانی در مسابقات لندن را تجربه نماید. تنیسور ۳۷ ساله اسپانیایی در بازی فینال که نزدیک به پنج ساعت به درازا کشید موفق به شکست «گیل سیمون» از فرانسه با حساب ۲-۱ شد. این دومین قهرمانی فلیسیانو لوپز در این تورنمنت پس از سال ۲۰۱۷ بوده است. در یک بازی دشوار و پایاپای پس از پیروزی در ست اول با نتیجه ۶-۲ و شکست در ست دوم در تای بریک، در تای بریک ست سوم عملکردی بدون اشتباه از خودش به جای گذاشت و با پیروزی در این تای بریک عنوان قهرمانی را بالای سر برد. لوپز پس از کسب این عنوان چند ساعت بعد در مسابقات دوبل لندن به همراه اندی ماری شرکت کرد. ماری پس از پنج ماه دوری از میادین تنیس به علت مصدومیت از ناحیه لگن و ران، توانسته بود به همراه لوپز به دیدار پایانی این رقابت ها صعود نماید. در دیدار پایانی زوج لوپز و ماری به مصاف تیم راجیو رَم (آمریکا) وسلیسبری (بریتانیا) رفتند.

فلیسیانو لوپز

اندی ماری و لوپز در تای بریک ست اول توانستند با بازگشتی بسیار خوب از نتیجه ۵-۱ با نتیجه ۶-۸ به پیروزی برسند. در ست دوم هر دو تیم عملکردی کم اشتباه داشتند و در گیم دوازدهم تیم راجیو رَم و سلیسبری موفق به بریک کردن ماری و لوپز شدند و ست را با نتیجه ۷-۵ به پیروزی رسیدند. در تای بریک ست پایانی نیز اندی ماری و لوپز با عملکردی خوب توانستند با نتیجه ۵-۱۰ به پیروزی برسند و به این دیدار پایان بدهند. لوپز در حال حاضر در جایگاه ۱۱۳ برترین تنیسورهای جهان قرار دارد و در سال جاری تنها توانسته در سه بازی تک نفره به پیروزی برسد. دو قهرمانی فلیسیانو در رقابت های تنیس لندن در روز یکشنبه در حالی به دست آمد که او نزدیک به ۱۰ ساعت در چمن این رقابت ها به بازی مشغول بود.

لوپز در پایان مسابقات تنیس لندن در مصاحبه ای گفت:

من نمی‌دانم چگونه این کار را انجام دادم. نمی توان این عنوان را با قهرمانی ام در سال ۲۰۱۷ در این مسابقات مقایسه کرد. هر کدام افتخار و ارزش خود را دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار