28/03/2024

مسابقات ۵۰۰ امتیازی تنیس هاله؛ راجر فدرر برای دهمین بار قهرمان شد

  • توسط سروش
  • 24/06/2019
  • 0
راجر فدرر

رقابت های تنیس ۵۰۰ امتیازی هاله با برگزاری دیدار فینال و مشخص شدن قهرمان آن به پایان رسید. این تورنمنت تنیس که در شهری به همین نام در کشور آلمان برگزار می‌شود، با قهرمانی راجر فدرر از کشور سوئیس به پایان رسید.

راجر فدرر در تنیس هاله قهرمان شد

فدرر در بازی پایانی که یک ساعت و ۲۳ دقیقه به طول انجامید موفق به شکست داوید گوفن از کشور بلژیک شد تا تعداد قهرمانی های خود در این تورنمنت را دو رقمی سازد. تنیسور شماره ۳ دنیا در دیدار پایانی این مسابقات با نتیجه ۲-۰ توانست گوفن که رده بندی شمارۀ ۳۳ بهترین تنیسورهای دنیا در سال ۲۰۱۹ را در اختیار دارد، شکست دهد. ست نخست این بازی در حالی آغاز شد که داوید گوفن، سه فرصت بریک کردن استاد سوئیسی را از دست داد. ست نخست به تای بریک کشیده شد و این راجر فدرر بود که با حساب ۷-۲ در تای بریک به پیروزی رسید. ست دوم راحت ‌تر از آن چه تصور میشد خاتمه یافت. اسطوره دنیای تنیس، با سه بار بریک کردن گوفن در گیم سرو‌هایش، با حساب ۶-۱ از سد او گذشت تا برای دهمین بار، جام قهرمانی مسابقات هاله را بالای سر ببرد.

راجر فدرر

راجر فدرر اولین بار ۱۹ سال پیش در این تورنمنت تنیس در کشور آلمان حضور یافت. قهرمان ۲۰ گرند اسلم معتبر دنیای تنیس تاکنون ۱۷ بار در مسابقات تنیس هاله شرکت کرده که از این تعداد حضور، ۱۳ بار توانسته به بازی پایانی راه پیدا کند و حال با برتری برابر گوفن او توانست دهمین قهرمانی خود را نیز جشن بگیرد. این قهرمانی در واقع صد و دومین قهرمانی افسانه تنیس حال حاضر جهان بوده که در نوع خود بی نظیر است. فدرر در بازی قبل خود به مصاف تنیسوری از کشور فرانسه به نام هوگوئس هربرت رفت و در دیداری که ۶۲ دقیقه به طول انجامید موفق به شکست ۲-۰ این تنیسور با نتایج مشابه ۶-۳ شد. گوفین و فدرر تاکنون ۹ بار به مصاف یکدیگر رفته اند که بازی فینال هاله، هشتمین برد استاد سوئیسی در دیدار های رودرو به حساب می‌آید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار