28/03/2024

عدم قضاوت داور جنجالی فینال یو اس اوپن ۲۰۱۸ برای سرنا ویلیامز و خواهرش

  • توسط سروش
  • 23/08/2019
  • 0

کارلوس راموس، سرداور اصلی مسابقات تنیس در هیچکدام از مسابقات امسال تورنمنت یو اس اوپن که سرنا ویلیامز یا خواهرش ونوس ویلیامز در آن ها حضور داشته باشند، قضاوت نخواهد داشت.

راموس دیداری های سرنا ویلیامز و خواهرش ونوس را قضاوت نخواهد کرد

این تصمیم به علت حواشی به وجود آمده در دیدار فینال سال قبل همین مسابقات اتخاذ شده است. مدیر اجرایی انجمن ملی تنیس ایالات متحده آمریکا، استیسی الستر در مصاحبه ای تلفنی با رسانه آسوشییتد پرس گفت:

ما به این نتیجه رسیده ایم که بیش از ۹۰۰ مسابقه در تورنمنت امسال برگزار خواهد شد و کارلوس راموس در سال ۲۰۱۹ برای مسابقات خواهران ویلیامز بر روی صندلی داوری نمی نشیند. ما می خواهیم که تمرکز رقابت ها بر روی ورزشکاران باشد.

در مسابقه فینال سال گذشته یو اس اوپن، سرنا ویلیامز با راموس درگیری لفظی پیدا کرد. سرنا ویلیامز در آن دیدار با نتیجه ۶-۲ و ۶-۴ برابر نائومی اوساکا شکست خورد. کارلوس راموس در آن مسابقه به سرنا ویلیامز به علت دریافت علامت داوری از سکوها هشدار داد.

سرنا ویلیامز

دقایقی بعد سرنا به علت شکستن راکت تنیس خود یک امتیاز پنالتی دریافت کرد و در نهایت به این دلیل که راموس را دزد خطاب کرده بود، یک گیم جریمه شد. این ماجرا در نهایت منجر به بحث و مجادله ای شده که طی آن بسیاری بر این عقیده بودند که رفتار راموس مثالی از نقش صحیح یک سرداور تنیس است. پس از آن، نحوه تدوین آیین نامه انضباطی مسابقات اعتبار فراوانی دریافت کرد و هواداران معتقد بودند داوری در بازی باید به همین صورت باشد و همه جا به داوران چنین اختیاری داده شود.

از طرفی دیگر، سرنا ویلیامز که در دو سال اخیر در فینال یو اس اوپن شکست خورده است، در تلاش خواهد بود تا با کسب قهرمانی در این مسابقات، با رکورد مارگارت کورت برای کسب ۲۴ قهرمانی گرند اسلم در مسابقات انفرادی زنان برابری کند. مرحله اول مسابقات یو اس اوپن از روز دوشنبه، چهارم شهریور ماه آغاز خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار