26/04/2024

مسابقات تنیس سینسیناتی ؛مروری بر مهمترین بازی های برگزار شده دور نخست زنان

  • توسط سروش
  • 14/08/2019
  • 0

رقابت های تنیس سینسیناتی در شهری به همین نام در ایالت اوهایو کشور آمریکا در حال برگزاری است. شروع این مسابقات از سال ۱۸۹۹ بوده و یکی از قدیمی ترین و معتبرترین مسترزهای دنیای تنیس به حساب می آید که تنیس بازان سرشناسی نیز هر ساله در این مسابقات شرکت می کنند.

نتایج دور نخست تنیس سینسیناتی در بخش زنان

بلافاصله پس از اتمام این تورنمنت، رقابت های گرند اسلم یو اس اوپن در شهر نیویورک آمریکا برگزار خواهد شد و از همین رو، تنیسورهای حاضر در این بازی ها برای حضوری موفق در آخرین گرند اسلم سال، با آمادگی بالایی در این مسابقات حاضر می شوند. در این مطلب، قصد داریم نگاهی اجمالی به مهم ترین دیدارهای برگزار شده بخش انفرادی زنان در دور نخست این بازی ها داشته باشیم. اتفاق مهمی که قبل از شروع رقابت های زنان رخ داد، کناره گیری سرنا ویلیامز از این بازی ها بود. فاتح ۲۳ گرند اسلم دنیای تنیس پس از مصدومیت در بازی فینال مسترز تورنتو که منجر به قهرمانی بیانکا آندرسکویِ ۱۹ ساله از کانادا شد، از حضور در این مسابقات انصراف داد. حال در نبود ویلیامز ۳۷ ساله، بخت بازیکنانی چون نائومی اوساکا، اشلی بارتی، بیانکا اندرسکو، انجلیک کربر، کیکی برتنز و سوفیا کین در این رقابت ها برای قهرمانی بالاتر رفته است. در شروع مسابقات تنیس سینسیناتی در بخش زنان، جسیکا پگولا که دو هفته قبل موفق به قهرمانی در رقابت های انفرادی اوپن واشینگتن شده بود، با شکست برابر زرینا دیاز از قزاقستان وداع زودهنگامی با این مسترز ۱۰۰۰ امتیازی داشت. زریتا دیازِ قزاق که در مسابقات ویمبلدون و در همان بازی ابتدایی موفق به شکست نائومی اوساکا نیز شده بود، در این تورنمنت هم دست به کار بزرگی زد و با حساب ۲-۱ و با نتایج ۶-۷ (۴-۷)، ۷-۶ (۷-۳) و ۶-۴ برابر پگولای آمریکایی به پیروزی رسید تا به مرحله یک سی و دوم صعود نماید. ماریا شاروپووای روس که یکی از سرشناس ترین تنیسورهای حاضر در این مسابقات است، در دو ست پیاپی و با امتیازات ۶-۳ و ۷-۶ (۷-۴) برابر آلیسون ریسک از آمریکا به برتری دست یافت تا او نیز یکی از صعود کنندگان به مرحله یک شانزدهم نهایی بخش زنان باشد. قهرمان ۵ دوره گرند اسلم ها در این مرحله باید به مصاف اشلی بارتی استرالیایی برود.

تنیس سینسیناتی ماریا شاراپووا

در دیگر بازی برگزار شده دور مقدماتی تنیس سینسیناتی ، کریستینا پلیسکوا از جمهوری چک برابر لورن دیویس از آمریکا قرار گرفت و با حساب ۲-۰ و با نتایج ۶-۱ و ۶-۴ برابر این تنیسور ۲۵ ساله تن به شکست داد. دیویس با این برد در جدول اصلی مسابقات قرار گرفت، اما در مرحله یک سی و دوم مقابل ونوس ویلیامز سرشناس قرار گرفت و اسیر تجربه این تنیسور بزرگ شد. ونوس ویلیامز در دو ست متوالی و با نتایج ۷-۵ و ۶-۲ از سد هموطن خود گذشت تا به دور یک شانزدهم نهایی صعود کند. دایانا یاسترمسکا از اوکراین هم در مرحله یک سی و دوم به مصاف کارولین وزنیاسکی از نروژ رفت و با حساب ۲-۰ و با امتیازات مشابه ۶-۴ موفق به پیروزی برابر حریف خود شد تا به دور بعد صعود نماید. یوهانا کونتا، برترین تنیسور زن بریتانیا در رده بندی جهانی تنیس، با شکست ۲-۱ برابر ربکا پترسون از سوئد، وداعی تلخ با مسترز سینسیناتی داشت. کونتا که در جایگاه ۱۵ رده بندی تنیس زنان قرار دارد، برابر پترسون با رده شماره ۷۴ با نتایج ۳-۶، ۶-۳ و ۵-۷ شکست خورد تا حذف شده زودهنگام این تورنمنت لقب گیرد. در دیگر دیدارهای مهم برگزار شده نیز، الیز مرتنز از بلژیک مقابل کتی مک نالی ۱۷ ساله به پیروزی رسید، ماریا ساکاری از یونان بر کاملیا جیورجی از ایتالیا پیروز شد و آرینا سابالنکا از بلاروس نیز در مصاف با پترا مارتیچ از کرواسی به برتری ۲-۰ دست یافت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار