25/04/2024

مسابقات تنیس سینسیناتی ؛مروری بر مهمترین بازی های برگزار شده دور نخست مردان

  • توسط سروش
  • 14/08/2019
  • 0

رقابت های تنیس سینسیناتی با قدمتی بیش از ۱۲۰ سال در شهر سینسیناتی ایالت اوهایو در حال برگزاری است و در این مسابقات ۱۰۰۰ امتیازی، شاهد حضور تنیسورهای سرشناسی هم چون نواک جوکوویچ و راجر فدرر نیز هستیم.

نتایج دور نخست تنیس سینسیناتی

این تورنمنت تنیس، درست پیش از رویداد یو اس اوپن، آخرین گرند اسلم فصل برروی زمین های سخت یا هارد کورت برگزار می شود. در این مطلب، قصد داریم نگاهی اجمالی به مهم ترین دیدارهای برگزار شده بخش انفرادی مردان در دور نخست این بازی ها داشته باشیم. در دور نخست و مرحله یک سی و دوم این مسابقات، تنیسورهای بزرگی همچون اندی ماری، ژیل سیمون، متئو برتینی، پیر هربرت و مارین سیلیچ با شکست برابر حریفانشان خیلی زود با این تورنمنت تنیس خداحافظی کرده اند. الکس دی مینور از استرالیا که ماه پیش به قهرمانی تورنمنت ۲۵۰ امتیازی آتلانتایِ آمریکا دست یافته بود، در نخستین بازی خود مقابل مارکو سِسچیناتو از ایتالیا قرار گرفت و در یک دیدار تماشایی با حساب ۲-۱ و با نتایج ۶-۷ (۵-۷)، ۶-۱ و ۶-۲ موفق به پیروزی برابر این تنیسور ۲۶ ساله شد. فلیسیانو لوپز اسپانیایی هم به جمع حذف شدگانِ آغازین تنیس سینسیناتی پیوست، چرا که در اولین دیدار خود در این رقابت ها برابر میومیر کسمانوویچ از صربستان تن به شکسست ۲-۰ و با نتایج ۶-۷ (۵-۷) و ۰-۶ داد. در دیگر دیدار مهم برگزار شده بخش مردان تنیس سینسیناتی ، نیک کیریوس از استرالیا که دو هفته قبل به مقام قهرمانی مسابقات اوپن واشینگتن دست یافته بود، در اولین بازی خود موفق به پیروزی برابر لورنزو سونِگو از ایتالیا شد. تنیسور جنجالی این روزهای دنیای تنیس با حساب ۲-۰ و امتیازات ۷-۵ و ۶-۴ لورنزو را از پیش رو برداشت تا به مرحله یک شانزدهم نهایی این مسابقات صعود نماید.

تنیس سینسیناتی

از همین مرحله، اندی ماری در اولین بازی خود در رقابت های انفرادی پس از مصدومیت و عمل جراحی که در ژانویه پشت سر گذاشته بود، با شکست ۲-۰ برابر ریچارد گاسکه از فرانسه، حذف تلخی را از این مسابقات تجربه کرد. تنیسور سابق شماره یک جهان با نتایج مشابه ۶-۴ مقابل گاسکه ۳۳ ساله تن به شکست داد تا نشان دهد هنوز با روزهای اوج خود فاصله زیادی دارد. در بازی های مهم دیگر بخش مردان در مرحله یک سی و دوم، گویدو پلا از آرژانتین برابر کاسپر روئد از نروژ به پیروزی ۲-۰ رسید و یوشیهیتو نیشیوکوا از ژاپن هم مقابل جردن تامپسون از استرالیا به برتری ۲-۱ دست یافت. گفتنی است، در دیدارهای باقیمانده دور نخست و در روز سه شنبه (۱۳ آگوست – ۲۲ مردادماه)، داوید گوفین از بلژیک به مصاف تیلور فریتز از ایالات متحده آمریکا می رود، استن واورینکا از سوئیس برابر گریگور دیمیتروف از بلغارستان قرار می گیرد، گائل مونفیس از فرانسه مقابل فرانسیس تیافو از ایالات متحده و کایل ادموند بریتانیایی هم برای صعود به مرحله یک شانزدهم پایانی به مصاف دنیل مدودف از روسیه می رود که تنیسور روس چند روز پیش با شکست برابر رافائل نادال به مقام دوم مسترز ۱۰۰۰ امتیازی مونترال بسنده کرده بود. گفتنی است، تنیس بازانِ سرشناسی نظیر نواک جوکوویچِ صرب و راجر فدرر سوئیسی در این مرحله با قرعه استراحت روبرو شده اند و بازی های آن ها از روز سه شنبه در مرحله یک شانزدهم نهایی آغاز خواهد شد. بدین ترتیب در این دور، نواک جوکوویچ مدافع عنوان قهرمانی این رقابت ها برابر سم کوئری از آمریکا قرار خواهد گرفت و راجر فدرر سوئیسی نیز در اولین دیدار خود به مصاف خوان ایگناسیو لوندرو از آرژانتین می رود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار